Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Mała uwaga z mojej strony ...
Nie sprzedaję tulei poliamidowych do amortyzatorów krytych - Komar
Dostaję coraz więcej pytań o ich sprzedaż, więc by nie odpisywać indywidualnie, robię to tu.
Dlaczego???
Sprawa jest prosta - toczę je z nad-wymiarami 1 mm, w jedną i drugą stronę.
Czyli fi wewnętrzne 29 mm, a zewnętrzne 34 mm. Tuleje pcv założone na tulejach stalowych amortyzatorów mają mieć odpowiednio wymiary 30 x 33 mm z pasowaniem ciasnym, tak by nie spadały i nie przesuwały się podczas pracy.
Dlaczego takie toczę??? dlatego, że z cieńszą ścianką podczas osadzania pękają, no i nie mają pasowania ciasnego.
Zapytacie jak je osadzam??? metodą na gorąco, temp ok 200 stopni C. Dopiero po ich wprasowaniu i ostygnięciu toczę z zewnątrz pod wymiar fi 33 mm - aluminiowych osłon, z pasowaniem 0,1 do 0,3 mm.

Oczywiście zapraszam do skorzystania z moich usług - regenerowane amortyzatory, ew osadzenie tulei pcv z pasowaniem, pod własne amortyzatory.
Czy jakbym chciał zrobić regenerację swojego przodu to lagi w takim stanie jak na zdjęciu się nadają czy trzeba nowy chrom? Miały na sobie rdzawy nalot który udało się usunąć szmatką z pastą.





Tu nie chodzi o jakość chromu na końcówkach lag, tylko w miejscach ich pracy, w tulejach pcv.
Na ostatnim zdjęciu widać wyraźnie, że nie ma już chromu, podkładu niklu, a przetarcia są do stali.
Oczywiście zalecalbym nową powłokę chromu, ale można też zostawić tak jak jest, wypolerowac to tylko, a miejsca przetarć często czyścić sucha szmatką.
Pewnie niektórzy podpowiedzą - nasmarować smarem i będzie git :F
Nic z tych rzeczy, powstała mieszanka smar + kurz to tak jak byś włożył tam papier ścierny. Nalot rdzy też tak będzie działał.
No nic to pozostaje mi chyba tylko złożenie tego na chińskich tulejach, a jak będzie kasa to robić porządnie. Ewentualnie znaleźć lepszą lewą lage?
Jak to mówią, zrób raz a porządnie.
Jeśli lagi są proste, to po co szukać nowych?
Też wyznaję zasadę że jak robić to raz a porządnie, tylko że wszystko rozbija się o kasę niestety.
Składam Ogara na porządnie ale jednocześnie zależy mi na zachowaniu funkcji dla jakiej został wyprodukowany - ma jeździć, a nie stać "pod kocem".
Z tą lagą myślałem żeby znaleźć z lepszym chromem żeby było bez przetarcia do stali, a ewentualnie w przyszłości pochromować lagi żeby było docelowo.
Kolejne zaległości zrobione, Pony 301




Jeśli masz problem z przednim zawieszeniem - ZAPRASZAM
Z charkowski zawieszeniem coś robisz?
niestety nie
Kiedyś się zastanawiałem czemu doły z tylnich amorów dajesz malować proszkowo ale teraz już dajesz cynkowac jak ci to robią ? Mnie nie zrobili powiedzieli ze się nie da
Big Grin
Jak to się nie da??? Możesz mi uwierzyć, da się i to bez demontażu główki aluminiowej.
Jeśli Ci powiedzieli, że się nie da, to zmień galwanizera Tongue
Jak coś to znów mam trochę amortyzatorów w nowym ocynku i po szkiełkowaniu.
Miałem już nie robić, ale tak jakoś same się zrobiły - 5 kpl krytych i 5 ze sprężyną na wierzchu.
Dawno tu nic nie pisałem, więc by odpowiedzieć tym wszystkim co tylko pytają ... tak, nadal to robię Smile
Mało tego ... ostatnio tylko wszystkim robię, a moje Robaki leżą nie ruszane Confused Big Grin
Tym razem tzw robota kompleksowa;
1. prace blacharskie, przygotowanie do malowania
2. zawieszenie przedniego widelca, regeneracja tulei, nowe sprężyny (współczesne, polskie), repliki osłon gumowych
3. przygotowanie i chromowanie lag - u tego samego galwanizera
4. tuleje i oś tylnego wahacza - poliamid + A2
5. nowe podnóżki kierowcy
6. tylne amortyzatory - typ i efekt wizualny, do wyboru
7. przelotka linki prędkościomierza
8. malowanie proszkowe - ciągle polecany Grzegorz z Wrocławia Smile Trzeba przyznać, że wychodzi to już teraz na najwyższym poziomie Smile BRAWO TY

Ok, kilka fotek dla potomnych (jeśli znów nie znikną), żeby nie było, że 2375 nie zrobiłem Tongue








a na deser, truskawka na torcie Big Grin raczej błotnik na traktorze Big Grin ... przyznacie sami ... kolor perfekcyjnie dobrany Smile



ZAPRASZAM, pisz śmiało, to nie boli Smile
Ursusa też komuś odnawiasz? :F
No to jeszcze wrzucę i przypomnę zakres moich prac; amortyzatory tylne.
Tym razem efekt zamówienia hurtowego Smile



Od lewej;
1. amortyzatory kryte - całe w chromie
2. amortyzatory kryte - tuleje dolne nowy ocynk, reszta polerowana
3. amortyzatory kryte - tuleje dolne nowy ocynk, reszta szkiełkowana + wata stalowa
4. amortyzatory sprężyna na wierzchu - elementy aluminiowe polerowane
5. amortyzatory sprężyna na wierzchu - elementy aluminiowe szkiełkowane + wata stalowa.
Nie muszę dodawać, że wszystkie elementy cierne są wymienione na nowe, przesmarowane i spasowane - amortyzatory gotowe do założenia.
Jak widać na zdjęciach, efekt moich prac, ale bez tulei metal/guma. Niestety mam dostępne jedynie współczesne chińskie - plastelina.

Zrobiłem oczywiście więcej Smile te poniżej są na sprzedaż - zapraszam Smile



Ten komplet dolny, inne główki dolne - do zastosowania m/inn. w ostatnich modelach Komara 2351, 2352, 2352W, Romet 100.





A na koniec truskawka na torcie Big Grin
Amortyzatory do PONY, model przejściowy M2 - CIENKA SPRĘŻYNA - można rzec - nówka sztuka - piękny, oryginalny chrom - są na sprzedaż Tongue




OCZYWIŚCIE ZAPRASZAM
Znów zaprezentuję kolejny mój zestaw naprawczy - KOMAR 2351
1. Prace blacharskie, w tym; zerwany gwint sztycy główki ramy + ogranicznik stojaka + podnóżki kierowcy + ogranicznik skrętu + większa i mniejsza ilość druciarstwa, które musiałem doprowadzić do stanu pierwotnego.




2. zestaw naprawczy przedniego zawieszenia, tylnego wahacza i tylnych amortyzatorów.
3. Malowanie u Grzegorza



4. montaż mechaniczny moich prac










Prawda, że ogranicznik skrętu wyszedł mi artystyczny ??? Tongue

Tyle co zdążyłem zrobić te zdjęcia, a właściciel od razu go zabrał Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie