Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 - problem z jazdą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie,

Po zakupie romecika (Romet Ogar 200, silnik Java, rok 89) , w stanie opłakanym ale za dobre pieniądze motorek był na chodzie jednak slizgało się sprzegło było zdarte do zera.

Po kapitalnym remoncie, ze starych części to została tylko rama i jej elementy, reszta przeszła piaskowanko i malowanie farba akrylową, silnik też przeszedł kapitalny remont wszystkie łożyska, simeringi, itp. Tłok tylko się ostał bo nie było z nim problemów.

Złożony motorek został, nowa instalacja itp. I mam z nim problem mianowicie, motorek pali do kopa, biegi wchodzą płynnie jednak, po wrzuceniu biegu i probie ruszenia motorek gaśnie, lub idzie ale jakby bez mocy, jakby go coś trzymało muliło jest bardzo słaby, pod górkę nawet najmniejszą gaśnie.

Możecie mi podrzucić gdzie szukać problemu, co sprawdzić ustawić ?
Zaplon, gaźnik.
Czysciles rurę wydechową?
(01-03-2016 15:12:16)charper napisał(a): [ -> ]Zaplon, gaźnik.

Może troszkę więcej szczegółów Wink ?

(01-03-2016 16:39:37)komarinho napisał(a): [ -> ]Czysciles rurę wydechową?

Nie, nie czyściliśmy, kolanko tak ale rury nie. Jakoś ją rozebrać czy przepłukać ?
odkręcasz nakrętkęktórą widać jak patrzysz w rurę, potem ta część która trzymała ta nakrętka jest do wyjęcia, i następna również. Powinno Ci się udać je wygrzebać, w razie czego pomagaj sobie śrubokretem. Najlepiej wyjęte części wrzucić do małego ogniska, ew w palącą się benzynę w jakiejś puszcze żeby porządnie się wypaliła sadza z nich, daj im co najmniej 10 minut w ogniu. Następnie wystukaj całą rurę z nagaru mechanicznie wytrząś, a potem lejesz mało benzyny do środka i z daleka ostrożnie podpalasz na końcu rury. I czekasz aż się wypali. I tak powtarzasz kilka razy, lejesz benzynę i się pali. Możesz nalać podpałkę do grilla i jeśli Ci wyjdzie i się wsiąknie w sadzę to ona się w ciul długo jara. Ogólnie ma być ogień Big Grin

(01-03-2016 17:17:44)Mati1991 napisał(a): [ -> ]
(01-03-2016 15:12:16)charper napisał(a): [ -> ]Zaplon, gaźnik.

Może troszkę więcej szczegółów Wink ?

(01-03-2016 16:39:37)komarinho napisał(a): [ -> ]Czysciles rurę wydechową?

Nie, nie czyściliśmy, kolanko tak ale rury nie. Jakoś ją rozebrać czy przepłukać ?
dobrze, proszę bardzo
zapłon trzeba wyregulować, a gaźnik wyczyścić i też wyregulować. jak to nie pomoże będę myślał dalej.
Masz wrażenie, że coś blokuje koła czy raczej wina leży po stronie silnika? Może coś źle poskładałeś?
(02-03-2016 08:11:10)uki napisał(a): [ -> ]Masz wrażenie, że coś blokuje koła czy raczej wina leży po stronie silnika? Może coś źle poskładałeś?

No takie wrażenie jest, jednak na postoju na stopce, kręci pięknie, sprzęgło wyprzęga biegi, wchodzą płynnie, nie ma zgrzytu kręci sie. Pojawia się problem tak jakby po obciążeniu.
Czysc rurę
spróbój się przejechać bez tłumika jak będzie poprawa to to jeśli nie to zapłon i gażnik
(02-03-2016 23:41:15)borekk17 napisał(a): [ -> ]spróbój się przejechać bez tłumika jak będzie poprawa to to jeśli nie to zapłon i gażnik

Za takie rady powinny być przewidziane "nagrody" w regulaminie...

Poczytaj o pracy dwusuwa a potem proponuj jazdę bez tłumika.
Jest to dość drastyczne rozwiązanie dla chromu, polecam płyny do usuwania nagaru z turbin itp.
Myślę że na weekendzie ogarne co i jak i dam znać Wink
(02-03-2016 23:44:42)Quake96 napisał(a): [ -> ]
(02-03-2016 23:41:15)borekk17 napisał(a): [ -> ]spróbój się przejechać bez tłumika jak będzie poprawa to to jeśli nie to zapłon i gażnik

Za takie rady powinny być przewidziane "nagrody" w regulaminie...

Poczytaj o pracy dwusuwa a potem proponuj jazdę bez tłumika.

znam zasadę działania silnika dwusuwowego bo z zawodu jestem mechanikiem i robię często takie bzyki więc się nie wywyższaj i nie pokazuj że jesteś mądrzejszy

a pozatym silniki dwusuwowe starej konstrukcji nie tracą na mocy bez tłumika

przecież ja mu nie karzę jezdzić cały czas bez tłumika tylko żeby pojechał kawałeczek sprawdzić
(03-03-2016 14:33:23)borekk17 napisał(a): [ -> ]
(02-03-2016 23:44:42)Quake96 napisał(a): [ -> ]
(02-03-2016 23:41:15)borekk17 napisał(a): [ -> ]spróbój się przejechać bez tłumika jak będzie poprawa to to jeśli nie to zapłon i gażnik

Za takie rady powinny być przewidziane "nagrody" w regulaminie...

Poczytaj o pracy dwusuwa a potem proponuj jazdę bez tłumika.

znam zasadę działania silnika dwusuwowego bo z zawodu jestem mechanikiem i robię często takie bzyki więc się nie wywyższaj i nie pokazuj że jesteś mądrzejszy

a pozatym silniki dwusuwowe starej konstrukcji nie tracą na mocy bez tłumika

przecież ja mu nie karzę jezdzić cały czas bez tłumika tylko żeby pojechał kawałeczek sprawdzić
innym razem kazałeś młotem łożyska wtłuc więc skończ.
Stron: 1 2
Przekierowanie