Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart nie odpala
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam Smile
Robiłem ostatnio mojemu Charcikowi taki delikatny remont (tj. wymiana łożysk, simmeringów, cylindra na 60ccm, tłoka) w sobote po małych trudach udało mi się go w końcu poskładać. Biegi wyregulowałem, skrzynie zalałem olejem, ustawiłem zapłon, sprawdziłem iskre i chce go odpalać... otwieram kranik, przekręcam kluczyk i kopie, raz, drugi, trzeci i nic, w końcu postanowiłem go popchnąć, no to wbiłem 2 i rura z górki... no i znowu nic.
Słychać że silnik chce odpalić, ale tak jakby nie mógł. Jak myślicie, co mu może być??
Skoro iskra jest... To chyba logiczne, że coś nie tak jest z paliwem, czyli podlewasz pod świecę - jak odpala, masz odpowiedź. Drugą przyczyną może też być źle ustawiony zapłon.


Mikoda Wink Kręci się komplecik nacinanych nawiercanych wentylowanych model GT hehe Wink
Zapłon już sprawdzałem kilknaście razy i jest ustawiony poprawnie.
Spróbuje jeszcze jutro podlać pod tą świece, tak jak mówisz, ale ile trzeba tego tam tak mniej więcej nalać?? Chociaż nie wydaje mi się że to to, bo dym z rury idzie i w ogóle...

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka
w charcie nawet jeśli zaplon bedzie nie ustawiony co do milimetra to i tak zapli
wez strzykawke paliwa i lej pod swiece jedną
(17-02-2016 21:13:56)Supryk napisał(a): [ -> ]w charcie nawet jeśli zaplon bedzie nie ustawiony co do milimetra to i tak zapli
wez strzykawke paliwa i lej pod swiece jedną
Dużo tego paliwa ma być??

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka
Nie dużo, nie całą nakrętkę po wodzie mineralnej. Odpalasz bez gazu czy w ogóle da jakieś oznaki.
Ale obstawiam zapłon, do zmierzenia rezystancja cewki zasilającej,impulsatora na początek.
(17-02-2016 21:26:59)Stachu.G napisał(a): [ -> ]Nie dużo, nie całą nakrętkę po wodzie mineralnej. Odpalasz bez gazu czy w ogóle da jakieś oznaki.
Ale obstawiam zapłon, do zmierzenia rezystancja cewki zasilającej,impulsatora na początek.
Ok, dzięki. a idzie to sprawdzić jakimiś domowymi sposobami??
Miernik do reki i haja buza

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka
ale po co, skoro jest iskra?
U mnie jak spalił się moduł, to była iskra, a mimo to nie odpalał. Sprawdź rezystancje cewek, wymień świece i moduł.
Jutro mu jeszcze podleje paliwa pod świece, a jak nie odpali to zawioze go do mechanika żeby mi przerobił całą elektryke od nowa, bo poprzedni właściciel w ogóle o niego nie dbał i kable są pozakręcane na izolacje i ogólnie są jakoś dziwnie podłączone

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka
a nie lepiej samemu zrobić i się czegoś nauczyć?
(18-02-2016 00:03:28)charper napisał(a): [ -> ]a nie lepiej samemu zrobić i się czegoś nauczyć?
Może i lepiej, ale do do elektryki trzeba mieć troche pojęcia i odpowiednie narzędzia, a ja nie mam ani jednego, ani drugiego jeśli chodzi o elektryke
Podlewałem dziś tą świece, jak mówiliście i nadal nic... to chyba chodzi o ten moduł

Sprawdzałem jeszcze raz zapłon, jest ustawiony z małym opóźnieniem, ale jest jeszcze przed GMP tłoka. Wykręciłem świece i sprawdziłem jaką wytwarza iskre, jest niebieska i przaskakuje na odległość ok. 1cm, gdy przystawiałem do cylindra z zewnątrz, więc myśle że jest ok. Idąc drogą dedukcji, jeśli iskra jest tak ładna to wyeliminował bym wade kabla W/N i cewki butelkowej (tej pod bakiem), myśle że cewka wyzwalająca też powinna być sprawna, bo jeszcze w wakacje była naprawiana (tzn. były lutowane kable, bo poprzedni właściciel zrobił to na "odpierd*l się"). Według mnie jest zepsuty ten moduł. A jak wy obstawiacie??
jak zdejmiesz gumę od gaźnika, zastawisz wlot powietrza dłonią i kopniesz w kopnik to czujesz jak ssie?
po drugie co to za gaźnik bo nigdzie nie doczytałem. po trzecie zmieniasz świece na różne różnych producentów?
Stron: 1 2
Przekierowanie