Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Romet ogar 205] problem z skrzynią biegów.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam problem z moim ogarem.
Otóż nie mogę wyregulować biegów. Ustawiłem na 7,5 obrotu lecz luz miałem tam gdzie jedynka . Potem dokręcałem aż luz był (między pierwszą a drugą pozycją) ale nie na swoim miejscu jeśli dokręcę o pół obrotu dalej luz jest na dwójce. Zauważyłem że przy automacie tam gdzie są widełki i jest wodzik (tak to się nazywa ?) dwójka powinna być wciśnięta a luz pośrodku . U mnie to wygląda tak że luz a dwójka jest bardzo blisko siebie a przy automacie są
dwie metalowe (nie wiem jak to nazwać)są tak jakby połączone przy jednych są widełki a drugie nic nie mają i kiedy docisnę je do sb biegi są normalnie . Co mam zrobić ? Możliwe żebym miał luzy na automacie ? Trzeba wymieniać cały automat ? czy da się to naprawić ? Proszę o pomoc . Bez tego nie moge jeździć . Z góry dziękuję Big Grin
Pamiętaj, ze jak dokręcasz tą śrubkę na wodziku to masz bardziej nastawiony na jedynkę, a jak odkręcasz to masz na dwójkę, popróbuj jeszcze Big Grin
kiedy nie da się bardziej ... (prubuje już kilka dni ) co pół obrotu od zakręconego aż po odkręcony że wypada ... automat może mieć luzy ?
jak ustawianie nic nie dało, to rzeczywiście może być to wina automatu Tongue Masz w nim kulkę i sprężynkę na miejscu?
Tak mam kulkę i sprężynkę . Tam gdzie są 2 ramiona jedne od pozycji (kulki) a drugie od widełek. I czy one powinny być odchylone od sb czy powinny być idealnie pod sb ? bo teraz widzę że kiedy docisnę jedno ramie do drugiego powinno być dobrze tylko problem w tym że jak docisnę i puszcze to znowu powraca do tamtej pozycji da się to jakoś skręcić ? bo myślę że wtedy powinno się udać ?
(kiedy dociskam wodzik jest pośrodku ) a normalnie jest bardzo blisko dwójki.
Ja u siebie miałem automat do wymiany z podowu luzu, a z braku kosztów na oś dźwigni zmiany biegów dałem mocną sprężynę odpowiedniej długości, która opiera się o pokrywe magneta, możesz spróbowac tego, u mnie automat chodzi jak nowy Tongue
Jutro rano coś wykombinuje spróbuję to jakoś naciągnąć i złączyć.
Dam znać czy będzie działać Wink Jak na razie dzięki za pomoc Big Grin
Aparat zmiany biegów nie powinien mieć zbyt dużych luzów, bo pozycje biegów będą niestabilne. Te dwie blachy- ta z dziurkami do kulki i ta od dźwigienek powinny zupełnie przy sobie. Ale nie mogą być ze sobą na sztywno, bo biegi muszą wchodzić łagodnie (za tymi blachami powinna być specjalna sprężyna). Sprawdź czy na osi tego aparatu masz seger zabezpieczający te blachy. Jeżeli masz bardzo duże luzy na tej ośce to prawdopodobnie aparat jest do wymiany, koszt ok 80zł. Tylko uważaj, bo te nowe to niestety słabiznaDodgy.
Przekierowanie