Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Czyżby T-3 nie istniał?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witajcie, co jakiś czas pojawia się na forum rzekomy T-3 lub jakieś pytanie dotyczące jego. To teraz tak. Mój kolega ma motocykl który idealnie zgadza się z waszym opisem T-3 mianowicie wygląda niby jak zwykły 205 ale posiada:
-Lampki starego typu
-Silnik 3b (obecnie wsadził jakiś 2b ale jak kupował to było 3b)
-Uchwyt w ramie na głowice
I teraz można by uznać z czystym sumieniem że jest to rodowity T-3 czyżby legenda potwierdzona!?
Otóż sprawa się znacznie komplikuje w tym momencie gdyż motór jest w prawie 100% w oryginale (wahacz wymieniony). Więc jest nie możliwe że ktoś ów mocowanie głowicy dospawał. A na baku widnieje zwykła naklejka romet zaś najciekawszą sprawą są naklejki na schowkach ,,Ogar 205". W tym momencie można dostać udaru mózgu.
Tak na dobrą sprawę mamy motorower który pasuje specyfikacją do T-3 ale jest to ogar 205. Nie znam roku produkcji ani danych z tabliczki znamionowej i już nigdy nie poznam bo kupił bez owej i założył replikę. Zdjęć też nie mam. Ale przysięgam nigdy nie widziałem takiego 205 jakiego on ma, przede wszystkim ze względu na mocowanie głowicy.
I tu pytanie czyżby nie ma udokumentowanego T-3 ponieważ nie nosił takiej nazwy? Czyżby nasz rzekomy T-3 to zwykłą jakaś tam może pierwsza wersja 205. Nie wiem. Ale z tego co mi się udało dowiedzieć o T-3 to ten pasuje prawie 100% (po za oczywiście tą naklejką ,,ogar 205")
Więc może T-3 jeżdżą po naszych drogach ale nikt nie potrafi o nich nic powiedzieć bo wcale się nie nazywają T-3?
Pozostaje też taka możliwość że pod względem wyposarzenia kolega nie mówi prawdy że oryginał. Ale rama z mocowaniem na 100% org.
I o ile o pegazie 705 o który istnieje nie mówi nikt bo ,,nigdy go nie było" to o T-3 który pewnie nie istniał wszyscy mówią ,,że był na 100%"
Prawdopodobnie to już na zawsze będzie zagadka.

Pewnie trochę herezji tu nagłosiłem ale napisałem co wiedziałem. Wink
Główka ramy długa czy krótka? Sprawdź też na główce który rocznik.
romet T-3 planowany był do produkcji po 1985 r. czy do niej wszedł tego nie wiemHuh, raczej wątpliwe skoro był juz na taśmie ogar 200 i 205. Mam zdjęcie wycinka z ówczesnej prasy na ten tematSmile ale znowu plik w załączniku może miec max 500kB i nie wchodziHuh

Ananas kiedys znalazł T-3 pasujące do opisu chyba na olx.
moim zdaniem ( wynika z chronologii zdarzeń Smile )oznaczenie 50-T-3 było pierwotnie przewidywane/rezerwowane dla kolejnego, nowego modelu motoroweru dwuosobowego, który ostatecznie zmaterializował się jako Chart.

Oznaczenie typu dla Charta wzięto jednak z oznaczeń modeli "przejściowych" typ 200/201 i 205. Ostatecznie pojawił sie typ 210/211 ChartSmile a nie jakby wynikało z poprzedniej nomenklatury 50-T-3 Chart Smile

Tym bardziej, że nowowprowadzone oznaczenie typu serii 200 sugerowało motorower dwuosobowy. Być może mylę się ale taka logika wydarzeń wydaje mi sie prawdopodobna, tym bardziej , że T-3 był planowany do wprowadzenia po 1985 a więc na czas kiedy zmaterializował się Chart.


Były tetrójki Big Grin
o kurczeTongue, czyli po 85 roku romet wprowadził model retroSmile zakręcany zbiornik, koła 19 cali, stare zawieszenie przódHuh

no tak, czego nie robi sie dla klienta a moda na starocie juz wtedy była znanaCool

teraz juz wiem dlaczego powstała pony m3 ze starym silnikiem ( 025)- po prostu moda retro Big Grin
50 T3 mial kola 17 i wszystko prawie jak w ogarze, to nie mial byc model retro tylko model nowoczesniejszy dzieciaku Wink
mój poprzedni post był tylko żartemTongue

ale jak t-3 miał " wszystko prawie jak w ogarze" :)to muszę jednak poważnie zastanowić się nad tą wyczerpującą specyfikacją technicznąHuh.

a tak na poważnie: warto byłoby się wybrać do biblioteki najbliższej uczelni technicznej (poważnej państwowej, a nie do WSGB tj.Wyższej Szkoły Gotowania Bigosu) i przegladnąć roczniki Auto Techniki Motoryzacyjnej z pierwszej połowy lat 80-tych. Tam powinno być sporo ciekawych informacji Smile
Romet 50-T-3 miał wejść do produkcji seryjnej w 1985 roku. Nie stało się to jednak, z tego samego powodu, dla którego zaprzestano produkcji 50-TS-1 - brak wystarczającej liczby silników 019, do produkcji dwóch motorowerów wyposażonych w ten silnik (Dezamet produkował silniki tylko jako dodatek do asortymentu i czasami wstrzymywali ich produkcję).

Przez zaistniały fakt, zaczęto poszukiwać innych, zagranicznych silników który mógłby posłużyć w 50-T-3, m.in. od Wierchowiny, Derbi, Motobecane, Pucha i Jawy. Zdecydowano się na ten z tego ostatniego motoroweru, ze względu na to, że był najtańszy.

Rama wymagała dostosowania pod silnik 223, zmieniono także częściowo wygląd pierwotnie zakładanego motoroweru. Zrezygnowano z oznaczenia 50-T-3, które nie pasowało już do poprzednika. Tak powstał nowy model - Romet Ogar 200 (1983), a następnie 205 (1986).

Żaden 50-T-3, poza prototypem/kilkoma prototypami, nie opuścił fabryki.

Mogło się jednak zdarzyć, ze fabrykę opuszczały motorowery które miały zamontowane części z poprzednich modeli (ze względu na braki potrzebnych i nadmiar części z innych). Jednak, to są raczej przypadki jednostkowe i w większości motorowery były po prostu przerabiane po opuszczeniu fabryki.

Oznaczenie Chart 210 i 50-T-3, nie mają ze sobą nic wspólnego. Po 50-T-1, dwuosobowy był Ogar 200 oraz 205 i to ten drugi miał mieć to oznaczenie.

Poza tym, gdybyś Cię to nie przekonało, to prototyp Chart 310 (oznaczenie prawdopodobnie jest błędem) oraz prototyp Rometa 50-T-3, są opisane razem w jednym artykule MOTORu:



(29-11-2015 01:10:56)Quake96 napisał(a): [ -> ]Nie mam wątpliwości co do tego, że to T-3, bo Mati potwierdził moją teorię na podstawie katalogu części zamiennych do 50-T-3, który jest w archiwum Rometu.



Prawdopodobnie chodziło o ten katalog:



Pozdrawiam.
Czy moge prosic o zdjecie/skan artykulu z motoru w takiej jakosci, aby dalo sie odczytac tresc?
Cóż. Do archiwum, które jest w biurowcu Rometa jest sporo akt. Jednak nie są to kompletne akta. Trochę brakuje. Za 3 lata planuję się tam wybrać, niestety nie można tam nic kserować, robić zdjęć itp. ale na szczęście pozwalają na sporządzanie notatek. Trzeba by było poszukać dokumentacji na temat ilości wyprodukowanych motorowerów i rowerów, danych o prototypach (kible, ale po nich nie zachował się żaden rysunek). Ciekawe, czy na ogólnopolskim zlocie udostępnią archiwum Big Grin
(28-01-2016 21:48:05)Szatek napisał(a): [ -> ]Romet 50-T-3 miał wejść do produkcji seryjnej w 1985 roku. Nie stało się to jednak, z tego samego powodu, dla którego zaprzestano produkcji 50-TS-1 - brak wystarczającej liczby silników 019, do produkcji dwóch motorowerów wyposażonych w ten silnik (Dezamet produkował silniki tylko jako dodatek do asortymentu i czasami wstrzymywali ich produkcję).


Oznaczenie Chart 210 i 50-T-3, nie mają ze sobą nic wspólnego. Po 50-T-1, dwuosobowy był Ogar 200 oraz 205 i to ten drugi miał mieć to oznaczenie.



Pozdrawiam.

Dzięki Szatek za wyczerpujące informacjeSmile. Czyli reasumując seryjne T-3 nie istniałyTongue, w zamian mamy 205Smile, a Chart jest oddzielnym projektem i nie ma nic wspólnego z T-3 ( poza producentemSmile )

Wydaje mi się tylko, że nie chodziło jednak o zbyt małą liczbę dostępnych silników 019 a o zupełny ich brak ( od 1982 r ??? wprowadzenie 2375 z silnikiem 023 ) po zatrzymaniu ich produkcjiCool
szatek
Brawo! Wreszcie ktoś konkretnie wytłumaczył i udokumentowal sprawę "T-3"
(28-01-2016 22:18:00)Latos napisał(a): [ -> ]Czy moge prosic o zdjecie/skan artykulu z motoru w takiej jakosci, aby dalo sie odczytac tresc?

http://jacomoto.pl/prasa_prototyp_chart.html

Silniki jakieś tam na pewno jeszcze były, chociaż zapasowe.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie