Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regulacja zaworów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Napisze mi krok po kroku ktoś jak wyregulowac zawory dla 50ccm w 4t.?
Jaki silnik

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
Jest to silnik FMB 139
tam w tym szczeliniomierza nie wsadzisz nie zginając go. ustaw tlok u gory i koniki reguluj tak aby nie byly za ciasne ani za mocno luzne. najważniejsze aby za ciasne nie byly.
Chyba że bak ściągnęSmile mogę tłok ustawić do góry poprzez rozrząd? Wyczytałem w necie że zawór ssący ma mieć 0,05 a wydechowy 0,07? Czy to prawda?
Chlopie, k**wa no nie mam na ciebie sily
odkrecasz dekielki, dekielek boczny od rozrzadu i robisz zeby znaczek na kole od rozrzadu pokrywal sie z wciecoem albo znaczkiem w glowicy - obydwa zawory zamkniete. Wtedy sprawdzasz luz najcienszym listkiem jaki masz. jak pod obydwa zawory wchodzi to masz dobra pozycje. potem bierzesz odpowiednie listki do sprawdzania luzu no i sprawdzasz. jak sie zgadza i jest jak powinno byc - wszystko skladasz. jesli cos jest inaczej, potrzebujesz klucza chyba rozmiaru 9 (dziewiec) oraz klucza do regulacji zaworow, taki jakby klucz do swiecy tylko malenki i z kwadratowym otworem. przytrzymujesz tym kluczem zawor i kluczem 9 luzujesz nakretke i o jeden obrot wykrecasz nakretke. potem za pomoca tego kluczyka i szczelinomierza ustawiasz odpowiedni luz obracajac ta srubka z kwadratowym lebkiem. gdy masz ustawiony luz. przytrzymujesz dalej tym kluczem w takiej pozycji i kluczem 9 dokrecasz nakretke. sprawdz jeszcze raz czy luz jest odpowiedni i rob to z ogromnym wyczuciem poniewaz nietrudno zerwac gwint na tych elementach, nie mozesz jednak przykrecic za slabo poniewaz moze ci sie poluzowac w trakcie jazdy i bedzie wtedy lipa. gdy juz przykrecisz ta nakretke sprawdz ponownie jaki jest luz, szczelinomierz o rozmiarze wiekszym nie powinien wejsc w szczeline ktora regulowales. gdy to wszystko zrobisz, przykrecasz dekielek od rozrzadu tudziez korek przy magnecie, zalezy czym gmp ustawiales, potem te dekielki od zaworow zakrecasz, upewniasz sie ze wszytko zrobiles tak jak trzeba i chyba to wszystko. jesli dalej nie rozumiesz - oddaj komus do zrobienia

tak, skoro w 99% przypadkow kazdy mowi ze luz jest 0.05 i 0.07 dla 50cc no to prawdopodobnie tak jest.

tak, skoro w 99% przypadkow kazdy mowi ze luz jest 0.05 i 0.07 dla 50cc no to prawdopodobnie tak jest.
A gdy na magnecie nie mam literki T? Mam natomiast oznaczenia LFMX i jakieś cyferki do tego?
Nie wiem w takim razie, zdejmij te 3 wspomniane dekielki w glowicy i ustaw silnik tak aby obydwa zawory byly zamkniete (jak ruszasz konikiem palcami w gore i ww dol to czuc mikroskopijny luz, gdy obydwa zawory go maja to jest dobrze). Potem robisz to co napisalem w moim poprzednim poscie
Przekierowanie