Witam, dzisiaj o 9 rano stałem się posiadaczem Szwaba z 1991 roku z zapłonem elektronicznym w wersji enduro. Od sprzedawcy dowiedziałem się, że jest w nim instalacja 6v, co mnie bardzo dziwi, i może zwyczajnie się pomylił ;x. Simson ma tą swoją moc, jak na 50cc, ale w porównaniu do Chińczyka 70cc lekko kuleje. No ale przecież do simsona wystarczy zrobić porting z wiekszą pojemnością + dobry wydech, i już bierzemy Chińczyka, nawet 110 xD
Jednak kupiłeś
Oby Ci służył!
Z tym wystarczy zrobić porting z większą pojemnością nie jest tak łatwo i tanio, wiem z własnego doświadczenia, ale jak już zrobisz silniczek na cacy ,to powiem ći że nie jednego zaskoczysz.Co do instalacji to owszem może być 6v, jaki masz akumulator i żarówki.
Bardzo ładny sim, ile w końcu dałeś?
Dokładnie 1780zł
(28-12-2015 14:20:44)godzix napisał(a): [ -> ]Dokładnie 1780zł
Za wiele nie utargowałeś ,ale i tak się opłacało.
Dbaj o maszynę a będzie Ci służyła latami.
Zapłon jest elektroniczny, poznałem po czerwonej kostce na statorze, żarówki są 6V, tak więc troche lipa ;/, ale można to przerobić
Na module nie jest podpięty tylko jeden kabel, bodajże 3 od lewej, i jakiś jasno żółty kabel pałęta się po schowku. Filtr powietrza troche przybrudzony, muszę go wyczyścić. Silnik ma dużą kompresje, spala dobrze, tylko dziwnie pracuje na tym gażniku 16-N-1-12. Bodajże Bing 16 jest dobry, i 16-N-1-11
Po puszczeniu kierownicy lekko kręci w prawo, ale to przez to, że z tyłu jest na napinaczach koło przesunięte bardziej w złą strone. Spuściłem też paliwo, bo to co tam było przerosło moje oczekiwania
Niby mieszanka z olejem stihla, a było brązowe, i nie pachniało jak benzyna
ładny simson
Fajnie by wyglądał z lagami od sr i plastikowym błotnikiem enduro
P.S przednia lampa powinna być raczej tego nowszego modelu
Jest nowszy model
Tylko kratka, i nie widać.
to skoro to jest instalacja 6V to to nie jest 91 rok raczej jest błąd w dowodzie rejestracyjnym że ktoś w urzędzie zapisał datę rejestracji jako datę produkcji .
Data produkcji to 91 rok, tak pisze na tabliczce znamionowej. Wiem od 1988 były 12V, ale możliwe że jest tu 12V, ponieważ sprzedawca kupił akumulator 6V, i mówił że kierunki i wogóle wszystko nie chciało działać, to powymieniał na 6 i tak jezdzil, az akumulator padł. Wg. mnie jest to 12V, tylko że tak powiem przerobiona.
weż zobacz na jakie napięcie jest klakson bo 6v nie będzie chodzić na 12v instalacji
Narazie mam niedziałająca stacyjke i brak akumulatora.
ale na klaksonie powinno z tyłu pisać,chyba że chiński.
Jest oryginalny klakson, na klaksonie nie pisze napięcia, ale pod akumulator 12V jak podpiełem normalnie wrzesknął, a na 6V ledwo co.
Żarówki wszędzie są 6V ;/ Wymieniłem stacyjkę, poeksperymentowałem z kablami, i wróciło gaszenie :3 Ładowania dalej nie ma ;/, albo jest tylko miernik mi nie działa, ponieważ jak dotkne palcem to kopie, a jak dołoże czujke miernika to iskrzy. Dziwne, bo kolory kabli się nie zgadzają ;/ Np. wg. schematu na Elektronika 6V z silnika miał wychodzić czerwony kabel, który miał iść do modułu na 1 pozycje, no i jak tak zrobie, to nie ma iskry, dopiero jak podłącze czarno brązowy kabel, też wychodzący z silnika :x Simaczek ma moc, tylko sprzęgło coś kuleje - w sensie, jak wrzuce bieg, i będe trzymał dzwignie sprzęgła zacisniętą, to nie zatrzymam kołem, bo simka już hamuje. Za to jak podkręce linke, to z kołem jest git, ale wtedy kopniak się ślizga, i sprzęgło strasznie wysoko bierze. Przy ruszaniu trzeba dać troche po garze
Światła mam mocniejsze jak w Ogarze 900 O.o Z tyłu jest chyba tylko za mocna żarówka, bo świeci tak mocno, jakby to była 25W ;x