10-12-2015, 12:50:09
Stron: 1 2
10-12-2015, 13:29:09
Szperałem dalej i znalazłem, że w kontekście likwidacji fabryki pojawia się rok 2002.
Zgadza się. A dlaczego ?
Po pierwsze - nie wiemy jaka była skala produkcji, ale myślę że Romet w tym samym czasie produkował sporo więcej.
Po drugie - wskrzeszenie marki przypadło na trudny czas rynkowy. Nasz młody kapitalizm nie sprzyjał tego typu rowerom. Na dobrą sprawę były one kontynuacją prostych modeli znanych w kraju już od ponad dwóch dekad i wielu ludziom kojarzyły się z siermiężnym PRL-em. Rowery te - nawet jeśli ich prostota mogła być zaletą - nie były w stanie konkurować z tzw. "góralami", które wtedy przebojowo weszły na polski rynek, stały się nagle dostępne i dla zmęczonych PRL-owskimi składakami nabywców stanowiły powiew zachodniego luksusu, a pewnie i wyznacznik statusu - lata 90. takie były
Po trzecie - mam wrażenie, że rowery Apollo miały kiepską dystrybucję i w efekcie były raczej produktem lokalnym. W latach 90. nie widywałem ich w sklepach rowerowych w moim rodzinnym mieście (wielkopolska). Nie miał ich też gość na bazarze. Mój egzemplarz został kupiony w dużym zakładzie pracy, który w jakiś sposób wszedł w posiadanie dużej partii tych rowerów i sprzedawał je pracownikom, a to co zostało oddelegował do własnego ośrodka kolonijnego dla dzieciaków. A dziś, gdy na jakimś portalu trafia się rower Apollo, to najczęściej jest to Śląsk, czyli jego mała ojczyzna.
Wszystko to sprawia, że Apollo jest mało znane i trafia się dziś rzadko. I choć nie jest to żaden rarytas to cieszę się, że mam jednego w swojej kolekcji. Zresztą - mam go od ponad 20 lat, to rower mojej wczesnej młodości, żal się pozbyć
(10-12-2015 12:50:09)Szarpak napisał(a): [ -> ]Niby tak ale jakoś szczególnie obficie rynku nie zalały...
Zgadza się. A dlaczego ?
Po pierwsze - nie wiemy jaka była skala produkcji, ale myślę że Romet w tym samym czasie produkował sporo więcej.
Po drugie - wskrzeszenie marki przypadło na trudny czas rynkowy. Nasz młody kapitalizm nie sprzyjał tego typu rowerom. Na dobrą sprawę były one kontynuacją prostych modeli znanych w kraju już od ponad dwóch dekad i wielu ludziom kojarzyły się z siermiężnym PRL-em. Rowery te - nawet jeśli ich prostota mogła być zaletą - nie były w stanie konkurować z tzw. "góralami", które wtedy przebojowo weszły na polski rynek, stały się nagle dostępne i dla zmęczonych PRL-owskimi składakami nabywców stanowiły powiew zachodniego luksusu, a pewnie i wyznacznik statusu - lata 90. takie były
Po trzecie - mam wrażenie, że rowery Apollo miały kiepską dystrybucję i w efekcie były raczej produktem lokalnym. W latach 90. nie widywałem ich w sklepach rowerowych w moim rodzinnym mieście (wielkopolska). Nie miał ich też gość na bazarze. Mój egzemplarz został kupiony w dużym zakładzie pracy, który w jakiś sposób wszedł w posiadanie dużej partii tych rowerów i sprzedawał je pracownikom, a to co zostało oddelegował do własnego ośrodka kolonijnego dla dzieciaków. A dziś, gdy na jakimś portalu trafia się rower Apollo, to najczęściej jest to Śląsk, czyli jego mała ojczyzna.
Wszystko to sprawia, że Apollo jest mało znane i trafia się dziś rzadko. I choć nie jest to żaden rarytas to cieszę się, że mam jednego w swojej kolekcji. Zresztą - mam go od ponad 20 lat, to rower mojej wczesnej młodości, żal się pozbyć
10-12-2015, 21:57:27
(10-12-2015 12:40:51)f126 napisał(a): [ -> ]FSM został przekształcony w Fiat Auto Poland w połowie 1992 roku. Tu na forum ostatnie rowery FSM są właśnie z tego rocznika, o młodszych nikt nie donosił (?).
Mam FSM Karlika 21 z 1993 roku.
10-12-2015, 22:13:59
Na samym początku wspominałem, ze kojarzę też "górala" z Apollo, no i udało mi się to znaleźć:
http://olx.pl/oferta/apollo-globtroter-z...b8CIr.html
Wspominałem w tamtym poście, że to było na kołach 28", ale myliłem się - to jednak jest 26". Została mi jeszcze tylko ta damka do namierzenia...
Przy okazji troszku nam się zamieszało z końcem FSMu i początkiem Apollo, bo Pinio donosi o FSMie z 93, a Apollo z ogłoszenia jest ponoć z 92 Może naklejki po FSMie jeszcze mieli ?
@Pinio: możesz dać zdjęcie tego Karlika ? Tak żeby naklejki było widać, może coś się wyjaśni.
http://olx.pl/oferta/apollo-globtroter-z...b8CIr.html
Wspominałem w tamtym poście, że to było na kołach 28", ale myliłem się - to jednak jest 26". Została mi jeszcze tylko ta damka do namierzenia...
Przy okazji troszku nam się zamieszało z końcem FSMu i początkiem Apollo, bo Pinio donosi o FSMie z 93, a Apollo z ogłoszenia jest ponoć z 92 Może naklejki po FSMie jeszcze mieli ?
@Pinio: możesz dać zdjęcie tego Karlika ? Tak żeby naklejki było widać, może coś się wyjaśni.
11-12-2015, 06:14:45
Za to ja posiadam FSM Karlika 21 z 94' roku
Stron: 1 2