Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komora wału
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Rozebralem silnik co do śrubki i zacząłem się przyglądać karterom.. i tu pytanko? W jaki sposób jest smarowany wał i łożyska? skoro z jednej i drugiej strony jest uszczelniacz? Do komory idą 2 kanaliki skierowane na łożyska ale z kąd ma się wziąć jakieś smarowanie? Czy pierścienie zgarniają olej z mieszanki a ten skrapla się do komory wału? Jezeli tak to dlaczego po rozpołowieniu było tam sucho?
Na silnikach się nie znam, ale dam głowę, że chodzi o to:

Jest to silnik dwusuwowy i smarowanie w nim zapewnia mieszanka paliwa, oleju i powietrza. Jak widać na animacji mieszanka z gaźnika najpierw wpada do komory wału, gdzie smaruje go, a dopiero potem przechodzi do komory spalania. Wszędzie gdzie dostaje się mieszanka smarowanie odbywa się dzięki niej.
Animacja wyżej wszystko tłumaczy. Po to też wlewamy olej do benzyny. Wpierw wpada ona do komory gdzie zostaje sprężona i porządnie wymieszana z powietrzem, wtedy pięknie smaruje sworzen oraz łożyska (dlatego nigdy nie zakładaj łożysk z osłonami), a następnie wędruje kanałami płuczącymi na denko tłoka, gdzie smaruje tuleje cylindryczną. Po to też się honuje cylinder, olej zbiera się w rysach w tulei.
olej z benzyną dostaje się do skrzyni korbowej podczas procesu zasysania, potem jest wypychany do komory spalania, sprężany i zapalany, i tak w kółko.
Co do tych łożysk można założyć pełne ale od strony wału wyciągnąć osłonkę łożyska, a od strony uszczelniacza zostawić. Zawsze to dodatkowe uszczelnienie!
w tej komoże jest troche oleju i i smaruje te łożyska
(22-11-2015 10:20:47)kacperszkudlarek napisał(a): [ -> ]w tej komoże jest troche oleju i i smaruje te łożyska
Facepalm2
Ok, teraz wszystko rozumiem Smile dzięki za wyrozumiałość.
Przekierowanie