12-11-2015, 00:25:26
Postaram się przedstawić wam mniej więcej wszystkie modele sprzęgieł występujących w dezametach 023/019 itd (z wyjątkiem 027).
Modeli sprzęgieł było w dezametach kilka najbardziej pospolitym było Sprzęgło dwu-tarczowe trzy-bolcowe takie jak na tym zdj:
Występowanie: Większość dezametów
Info: Najczęściej spotykane sprzęgło w naszych rodzimych silnikach.
Schemat:
Występowały różne warianty poszczególnych elementów tego sprzęgła.
Kosz sprzęgłowy z 4 dużymi otworami:
Kosz sprzęgłowy z 4 małymi otworami:
Kosz sprzęgłowy z 6 małymi otworami:
Otwory te miały na celu prawdopodobnie odchudzenie kosza sprzęgłowego i polepszenie przepływu oleju w sprzęgle.
Kosze posiadały też "tryb"
Zaspawany:
Wprasowany:
Istniały też dwa typy zabieraków sprzęgła:
Stary Typ:
Nowy Typ: (Umożliwiał zdjęcie tarcz sprzęgła bez konieczności wykręcania zabieraka)
Zabezpieczenie zabieraka nowego typu:
Możemy napotkać też tarcze sprzęgłowe
Standardowe Korkowe:
Oraz wykonane w całości z tworzywa:
Pozostałe sprzęgła zbytnio nie odbiegały od schematu przedstawionego w wyż. wymienionym sprzęgle. Do ciekawszych odmian można zaliczyć:
Sprzęgło cztero-bolcowe dwu-tarczowe
Występowanie: Dezamet S38
Info: Sprzęgło występujące prawdopodobnie w pierwszych wersjach silników s38.
A tu taka mała ciekawostka sprzęgło 4 bolcowe z nietypowym zabierakiem:
Sprzęgło 3-Tarczowe 3-Bolcowe
Występowanie: Pierwsze wersje silnika 019
Info: Z tego sprzęgła wkrótce zrezygnowano gdyż konstruktorzy doszli do wniosku iż dezamet nie potrzebuje tak mocnego sprzęgła
Różniło się trochę wymiarami. Po dokładne wymiary i więcej zdjęć odsyłam do tematu:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...473&page=3
Schemat i porównanie do sprzęgła standardowego:
Sprzęgło Odśrodkowe
Występowanie: Dezamety z automatyczną skrzynią biegów np. 010
Info: Sprzęgło diametralnie różne od wyżej zaprezentowanych. Wraz z dodaniem gazu sprzęgło mocniej się zaciskało.
Sprzęgło z bolcami zabezpieczanymi nakrętką m6 zamiast zawleczek:
Dziękuje za uwagę W razie zauważenia jakichkolwiek błędów proszę poinformować mnie na pw lub w temacie
Modeli sprzęgieł było w dezametach kilka najbardziej pospolitym było Sprzęgło dwu-tarczowe trzy-bolcowe takie jak na tym zdj:
Występowanie: Większość dezametów
Info: Najczęściej spotykane sprzęgło w naszych rodzimych silnikach.
Schemat:
Występowały różne warianty poszczególnych elementów tego sprzęgła.
Kosz sprzęgłowy z 4 dużymi otworami:
Kosz sprzęgłowy z 4 małymi otworami:
Kosz sprzęgłowy z 6 małymi otworami:
Otwory te miały na celu prawdopodobnie odchudzenie kosza sprzęgłowego i polepszenie przepływu oleju w sprzęgle.
Kosze posiadały też "tryb"
Zaspawany:
Wprasowany:
Istniały też dwa typy zabieraków sprzęgła:
Stary Typ:
Nowy Typ: (Umożliwiał zdjęcie tarcz sprzęgła bez konieczności wykręcania zabieraka)
Zabezpieczenie zabieraka nowego typu:
Możemy napotkać też tarcze sprzęgłowe
Standardowe Korkowe:
Oraz wykonane w całości z tworzywa:
Pozostałe sprzęgła zbytnio nie odbiegały od schematu przedstawionego w wyż. wymienionym sprzęgle. Do ciekawszych odmian można zaliczyć:
Sprzęgło cztero-bolcowe dwu-tarczowe
Występowanie: Dezamet S38
Info: Sprzęgło występujące prawdopodobnie w pierwszych wersjach silników s38.
A tu taka mała ciekawostka sprzęgło 4 bolcowe z nietypowym zabierakiem:
Sprzęgło 3-Tarczowe 3-Bolcowe
Występowanie: Pierwsze wersje silnika 019
Info: Z tego sprzęgła wkrótce zrezygnowano gdyż konstruktorzy doszli do wniosku iż dezamet nie potrzebuje tak mocnego sprzęgła
Różniło się trochę wymiarami. Po dokładne wymiary i więcej zdjęć odsyłam do tematu:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...473&page=3
Schemat i porównanie do sprzęgła standardowego:
Sprzęgło Odśrodkowe
Występowanie: Dezamety z automatyczną skrzynią biegów np. 010
Info: Sprzęgło diametralnie różne od wyżej zaprezentowanych. Wraz z dodaniem gazu sprzęgło mocniej się zaciskało.
Sprzęgło z bolcami zabezpieczanymi nakrętką m6 zamiast zawleczek:
Dziękuje za uwagę W razie zauważenia jakichkolwiek błędów proszę poinformować mnie na pw lub w temacie