Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar - nie pali z kopki i gaśnie na wolnych obrotach.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Sytuacja rysuje się następująco: Mam w moim Komarze typ 2352 silnik Dezamet 023 z radzieckim gaźnikiem К60В.
Dzisiaj próbowałem go odpalić i trochę pojeździć.
Próbowałem go kopać i nic. Pompowałem paliwo aż gaźnik już kapał, kręciłem śrubami regulacyjnymi i włączałem i wyłączałem "ssanie" i nic.
Odpalił dopiero na pych, przejechałem z 500m i stwierdziłem że się zatrzymam. Zwolniłem, wrzuciłem luz i silnik zgasł. Potem próbowałem zaś kopać i po raz kolejny nic z tego. Następnie zaś odpaliłem go na pych i przejechałem dłuższy kawałek, okazało się że na drugim biegu strasznie słabnie na początku aż potem zaczyna normalnie znowu przyspieszać. Potem musiałem zawrócić i zaś zgasł. Podczas jazdy sprawdzałem światła i działały nie wpływało to zauważalnie na moc, jechał tak jak jechał przed włączeniem świateł.

Powiedziałem co się dzieje kilku osobą które się coś tam znają i mam trochę jak zdanie przeciw zdaniu.
1) Że może być coś z zapłonem, platynki albo kondensator, a gaźnik okej.
2) Że gaźnik jest wadliwy, a zapłon sprawny.

Ktoś się zna na tym gaźniku К60В? Miałem wcześniej GM12F1 chińskiej produkcji, ale się nim nie nacieszyłem bo w komorze pływaka porobiły się wżery i plastikowy pływak się zaczepiał a paliwo lało po gaźniku i silniku.
К60В który posiadam jest niby Polskiej produkcji. Na pudełku było napisane "Polish carburatore brand" ale "Made in Poland" nie widziałem więc nie wiem.

Pomożecie?
Ja bym zmienil na gaznik gm 12f1 a jak sie rozgrzeje to odpali normalnie?
Nie. Tylko i wyłącznie na pych.
Nie mam za dużo pieniędzy a К60В trafił się okazją.
A nie masz mozliwosci od kogos pozyczyc?
No właśnie trochę ciężko :/ Brat miał GM12F z 1971, ale go zgubił -,-
ja gdy mialem tego k60b to masakra byla odpalic z zimnego silnika a jak juz odpalil to normalnie odpalal
U mnie w ogóle w sumie nie ma wolnych obrotów nawet :/
Nuu to się chyba wpakowałem z tym К60В.
Jeżeli nie ma obrotow to moze trzeba je wyregulowac? Sprawdzales czy dostaje paliwo?

wyczysc gaznik i dysze
Tak paliwo dostaje, obroty próbowałem regulować ale nic to nie dawało.
Podnies iglice

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
W k60b nie ma iglicy. Czyli od początku, jak posiadasz ten gaźnik silnik zachowuje się jak wyżej opisałeś? Jaki kolor ma świeca?
Wtedy nie wpadłem na to żeby zobaczyć świecę, dzisiaj rano mnie kumpel z klasy się zapytał czy świecę mam dobrą... podjadę może jutro do garażu i obejrzę. Jeśli bym miał ją wymieniać to na jaką markę najlepiej? Aktualnie mam starą Iskrę, z lat 80'. Miałem nowa Iskrę, ale się strasznie szybko zużyła w innym silniku.
"Świeca Bosch, Rometa pchosz" przysłowie prawda czy mit? Tongue
Zamontuj świece jak w instrukcji, a gaźnik kup jakiś używany w dobrym stanie ale z epoki. Na nowym k60b sie mocno przejechalem. Chciałem go miećw 50 T1 ale byl do dupy i mialem takie same problemy. Dałem zestaw naprawczy do gm13f i odpalił od pierwszego :3
polecam swiece isolator albo brisk
Czyli trzeba odłożyć kasę na gaźnik i świecę.
К60В zachowam na kiedyś tam, może w końcu kiedyś dorwę moją wymarzoną Wierchowinę albo Karpaty 2.

Dzięki wszystkim za pomoc Wink
Przekierowanie