Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Wszystko o...] Shimano 333
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
mam w swoim Tylorze piastę Shimano z 3-biegową przekładnią (rower '84). Jest w dobrym stanie ale cała była pokryta mieszanką zaschłego smaru i piasku. Zakładam, że jej rozebranie i czyszczenie to nie to samo co w przypadku zwykłego torpeda. A zatem oddać w ręce fachowca czy możecie podrzucić jakieś rady ? Podobnego wątku nie znalazłem...
Z góry dziękuję za pomoc.
Tylerze, nie Tylorze.
Podstawowe pytanie - działa? Jak działa to w jakim celu chcesz ją rozbierać?

Masz tu jej schemat. Decyzja należy do Ciebie. Ja bym się tego nie tykał.
(20-05-2015 10:30:12)wnusiu94 napisał(a): [ -> ]Tylerze, nie Tylorze.

Przepraszam za gramatykę Wink

Cytat:Podstawowe pytanie - działa? Jak działa to w jakim celu chcesz ją rozbierać?

Oczywiście nie mam zamiaru eksperymentować jeśli nie jest to konieczne. Natomiast piasta wymaga:

- oczyszczenia (głównie łożyska osi bo skrzypią piachem)
- zdjęcia zębatki, żeby można było założyć nowe szprychy (stare były zaśniedziałe i pogięte - wczoraj poszły "pod nóż") - nie da się założyć nowych bez jej zdjęcia
- naciągacz ("bell crank set" - ten element do którego jest przytwierdzona linka) również chodzi ciężko bo jest zapaprany żwirem, smarem i magulonem.

Jeśli da się te elementy zdemontować bez rozbierania całej przekładni no to super, jeśli nie to nie mam wyjścia i będę szukał speca od tych przekładni (na YT gość taką przekładnie rozbiera i składa "z zamkniętymi oczami") bo sam oczywiście nie zamierzam jej rozbrajać.

Pozdrawiam
(20-05-2015 10:57:18)Crisso napisał(a): [ -> ](na YT gość taką przekładnie rozbiera i składa "z zamkniętymi oczami")

Mam kumpla który z zamkniętymi oczami reguluje tak skomplikowane układy hamulcowe w szosach które się połowie tego forum (w tym mi) w najgorszych koszmarach nie śniły, a zwykłe torpedo jest dla niego niesamowitą zagadką. Smile
Na Twoim miejscu poszukałbym speca, jak widzisz - budowa tej piasty jest o wiele bardziej złożona niż ruskiego sputnika.
Sprawa się nieco wyjaśniła, a mianowicie znalazłem speca w Wałczu... Remontuje i naprawia wyłącznie takie piasty (Sachs, Shimano, Sram itp.) ale ma obłożenie na następne 2 tygodnie :-(. Jakby ktoś potrzebował namiar, proszę pisać na priv. Ja natomiast nie będę rozbierał tej piasty, po prostu "wykąpię ją" w Akrze, WD40 a potem "przedmucham" sprężonym powietrzem, żeby usunąć brud z łożysk i zaczepu (na ile się uda). Natomiast zębatkę można zdjąć usuwając tylko pierścień zabezpieczający i nie ma problemu, nie trzeba do tego rozbierać mechanizmu. Adam, dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam
Nie ma sprawy, po to tu jestem. Smile
Temat zostawiam, acz trochę edytuję jego nazwę.
Na koniec jeszcze małe uzupełnienie. Te piasty z okresu PRL były również określane symbolem Shimano 3S (mam taki symbol na korpusie) lub Shimano 3CC. To jakby ktoś szukał dodatkowych informacji.
To jeszcze kilka drobiazgów, bo w ostatnim czasie się "doktoryzowałem" z tematu:

- Shimano 3S - to wersja z wolnobiegiem
- Shimano 3CC - to wersja z hamulcem w piaście
- pod żadnym pozorem nie wolno zalewać piasty jakimkolwiek penetratorem (jak to planowałem zrobić) - wewnętrzny mechanizm jest smarowany 2 rodzajami specjalnych smarów, ich wypłukanie / rozcieńczenie penetratorem spowoduje niewłaściwe działanie układu planetarnego (niemożliwość wybrania biegu) lub jej uszkodzenie (zatarcie) !!!
- bez przeszkód można zdjąć samą zębatkę i naciągacz (ta część na końcówce osi do której przykręcona jest linka lub łańcuszek); dostęp do łożysk osi / piasty jest już tylko po jej całkowitym rozebraniu

Co prawda rozłożenie piasty nie spowoduje, że wypadnie z niej 362 części pokazane na schemacie ale zabawa bez znajomości tematu jest bardzo ryzykowna. I na koniec - w Krakowie też mam specjalistyczny serwis, który zajmuje się m.in. takimi piastami.

Pozdrawiam
Witam,
Chciałbym dołączyć się do wątku tej piasty ale od drugiej strony Smile.
Mianowicie staram się uruchomić w starym universalu biegi jednak ktoś przez lata zniszczył manetkę.

Czy standardowa manetka T3 od Sachsa będzie pasować ?

Pozdrawiam
Kurcze a myślicie, że można komuś wysłać całe koło, by nie rozszprychowywać do naprawy tej przerzutki? Jaki to rząd wielkości serwis tego ustrojstwa bo nie wiem czy warto...
Mam pytanie odnośnie Shimano 3-s.
Czy podczas pedałowania do przodu i jazdy mechanizm wydaje jakiś dźwięk czy jest idealna cisza? Pytam bo u mnie jest lekki klekot. Podczas przekładania koła (oraz wszystkiego innego) do drugiej ramy musiałem wyjąć mechanizm z piasty i ponownie go włożyć, ale bez żadnych modyfikacji w środku.
Nie miałem wcześniej styczności z tą przerzutką i nie wiem, co dla niej jest normą a co objawem złego złożenia.
Zabrałem rower na małą przejażdżkę w celu wyregulowania biegów ale ostatecznie tego nie skończyłem z obawy właśnie o ten lekki, regularny klekot. Teraz niem wiem czy tak ma być, czy może coś nie tak się ustawiło podczas wkładania przerzutki czy może to wina rozregulowanych biegów (które wskakują mimo wszystko).
hey, ma ktoś popychacz/wybierak do tej piasty?
"Czy podczas pedałowania do przodu i jazdy mechanizm wydaje jakiś dźwięk czy jest idealna cisza?"
Co do pytania to piasta wydaje "piękny klekot"

Co do popychacza to można dopasować z twardego drutu. Służę wymiarem jakby co
Przekierowanie