Jak rozwiązać problem w którym łańcuch ociera o automat zmiany biegów. Wcześniej stary automat był już wyszlifowany przez łańcuch, po wymianie na nowy łańcuch mocno ociera.
Zębatka założona w złą stronę
Jak można założyć zębatkę na odwrót? Przecież podczas zakręcania wyraźnie widać, że coś jest nie tak?
Jak łańcuch ociera o tą dolną część automatu, to po prostu utnij ją nożówką, a jeżeli ociera w miejscu zębatki, a automatu to może wymień tulejkę wałka zdawczego, być może za mocno odstaje.
Krzywa rama, a konkretnie mocowania silnika?
Rafku czy tą tulejkę można przyciąć szlifierką i założyć ponownie? Czy nie będzie problemu z założeniem zębatki po takim przycięciu? (Łańcuch ociera całą powierzchnią)
(03-05-2015 12:14:29)romek napisał(a): [ -> ]Krzywa rama, a konkretnie mocowania silnika?
Raczej nie po piaskowaniu była sprawdzana aby poprawić błędy fabryczne. Ułożenie silnika było prawidłowe.
Łańcuch nie jest za luźny?
Jakiej szerokości masz łańcuch?
14mm w najszerszym miejscu
[quote='KrystianK01' pid='428799' dateline='1430644677']
Rafku czy tą tulejkę można przyciąć szlifierką i założyć ponownie? Czy nie będzie problemu z założeniem zębatki po takim przycięciu? (Łańcuch ociera całą powierzchnią)
Jeżeli umiejętnie i równo dotniesz to raczej nic nie powinno się dziać. Tylko wcześniej sprawdź jak to wygląda, bo tulejka może w ogóle nie wystawać, więc wtedy ten przypadek odpada.
Ok, Dzięki wszystkim za pomoc.
U mnie też łańcuch trze o płytę automatu zmiany biegów i odwracałem zębatkę i nic nie dało. Zauważyłem, że tuleja na walki mocno wystaje. Czy to będzie przyczyna? Proszę o jakąś pomoc
A nie lepiej prawidłowo wydystansować wałek zębatki napędowej? Robiłeś remont silnika? Wg mnie zapomniałeś o podkładce dystansowej pomiędzy łożyskiem trybem wewnątrz skrzyni na tym właśnie wałku.