Od jakiegoś czesu napoliłem się na Jawe 90, głównie przez ciekawe rozwiązania techniczne i wygląd.
Przeglądałem długo tablice i w sumie dwie się trafiły, jedna 200km od Zabrza za 1000zł nie na chodzie, bez papierów z kilkoma brakami i 250km od Zabrza na chodzie za 1500zł
Obydwie mi był za daleko więc szukałem dalej.
Dzisiaj się trafiła, stan agonalny no ale blisko i cena jest w miarę rozsądna, szybkie dwa telefony i za godzinę byliśmy w drodze.
Niestety to co ujrzałem na miejscu było sceną nędzy i rozpaczy.
Kompletność może 80%, brak karteru, stan 40%, oryginalność 50%.
Mój tata powiedział że to kupa złomu nie warta stu złotych no ale ja chciałem Jawę 90 więc ją kupiłem i po chwili była w bagażniku.
Zdjęć jeszcze nie robiłem, mam tylko te z ogłoszenia.
Tylne koło w częściach i nie oryginalne, przednie jest ale też nie oryginalne, mocowania silnika przerobione, kolanko zespawane z tłumikiem który jest szorstki jak papier ścierny, ogólnie to nie wiem co z tego będzie.
Komentujcie.
Tak to docelowo wygląda
Fajna, ale co im do głowy strzeliło z taką pojemnością?
A co jest z tą pojemnością nie tak?
Te z tych dwóch zdjęć to wersja trial czyli terenowa, ta co ja mam to wersja roadster czyli szosowa
Dziwna bo za duże to na motorower a za małe na sensowny motocykl(125).
Trafia w niszę pojazdów które nikomu nie są potrzebne
Zazdroo bardzo
Sam kiedyś na to polowałem, ale jakoś straciłem ochotę jak się zorientowałem, że tego mało.
Podoba mi się, że one miały montowane stawidło fabrycznie
Mnie sie za bardzo nie podoba przez ten kształt i ogólną sylwetkę. Ale jeśli ty jesteś zadowolony z takiego pojazdu to nie zostaje mi nic innego jak życzyć Ci powodzenia w kompletowaniu i restaurowaniu.
(10-04-2015 11:56:58)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Dziwna bo za duże to na motorower a za małe na sensowny motocykl(125).
Trafia w niszę pojazdów które nikomu nie są potrzebne
Czy ja wiem, w latach produkcji czyli 68-73 mocą dorównywała a nawet przewyższała 125 takie jak WSK choćby.
Simson s70 też jest niby taki a jednak był całkiem popularny w Niemczech.
Mi tam sie podoba tylko skąd części weźmiesz jak tego mało było ???
(10-04-2015 15:54:56)kanilox napisał(a): [ -> ] (10-04-2015 11:56:58)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Dziwna bo za duże to na motorower a za małe na sensowny motocykl(125).
Trafia w niszę pojazdów które nikomu nie są potrzebne
Czy ja wiem, w latach produkcji czyli 68-73 mocą dorównywała a nawet przewyższała 125 takie jak WSK choćby.
Simson s70 też jest niby taki a jednak był całkiem popularny w Niemczech.
Bo 70/80 było granicą w niektórych krajach, stąd gotowe zestawy.
Gdzieś w Azji odpowiednik prawka A1 był 110, stąd popularne silniki o tej pojemności.
A 90 to nie wiem co. Płacisz jak za motocykl, jeździsz jak na mocniejszym motorowerze.
Tak czy siak jest fajna(szczególnie wersja Trial) i rzadka.
(10-04-2015 16:08:32)Ogarowiec223 napisał(a): [ -> ]Mi tam sie podoba tylko skąd części weźmiesz jak tego mało było ???
No właśnie w tym problem.
Mam kilka opcji
- wydać górę kasy na remont całkowity, pewnie wyjdzie koło 3000zl
- Zostawić tak jak jest i ewentualnie będzie częściami do drugiej co kupie.
- Sprzedać tak jak jest
- Porobić jako tako i wsadzić silnik Jawki i takie bedzie ciekawe coś
Znalazłem takie dane techniczne, jak na 90 to nawet dużo, fajne moto, u mnie w okolicy kiedyś takie widziałem
Cytat:To nejdĂšležitĂŹjšĂ:
Výkon: 9,5k / 7000 ot./min
KroutĂcĂ moment: 10.2 Nm
Max. rychlost: v jednom 120 km/h (s vÏtrem v zådech i pøes 130 ) )
ve dvou 90km/h po rovinĂŹ
> 65km/h v kopcĂch
Spotøeba: podle stylu jĂzdy - "tak jak se mĂĄ jezdit" >>> okolo 3.5 l/100km
- "sportovnĂ jĂzda" >>> tak 4.2 l/100km
Co mĂĄ tahle devadesĂĄtka navĂc?
12V/5Ah akumulĂĄtor + spĂnacĂ skøĂòka na patentnĂ klĂè
Blinkry + kombinovanĂ˝ pøepĂnaè na øidĂtkĂĄch, zelenĂŹ podsvĂcenĂ˝ tachometr
ElektronickĂŠ dobĂjecĂ relĂŠ ---> stejnosmĂŹrnĂ˝ elektrickĂ˝ rozvod
120W alternĂĄtor
Elektronický pøerušovaè na blinkry
Zkråcenå nådrž z MZ ETZ 150
PlastovĂŠ blatnĂky
Chrånièe na ruce
NovĂĄ silonovĂĄ (ne gumovĂĄ !) pouzdra v zadnĂ kyvce
Pråškovå barva (vypalovaný lak)
Zadnà stupaèky
Cenu bych si pøedstavoval tak okolo 12.000,- ale myslĂm, že se urèitĂŹ dohodneme. K motorce dĂĄm ještĂŹ nĂĄhradnĂ motor + novou sadu lanek + rĂĄfek s plåštĂŹm + nĂŹjakou plechaøinu + pøednĂ vidlici + pĂĄr drobnostĂ.
kubu355,
ale krzaczki xD
A co do tej Jawy to fajnie wygląda
Oj jakbys ją zrobil to by było cudo.