Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Poważny problem ze skrzynią biegów.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema, mam problem ze skrzynią biegów w Charcie no ale od początku.
Zrobiliśmy remont silnika który jak dostałem nie był na chodzie, skrzynia w nim byłą w stanie dobrym, jedyne co można było się doczepić to spawany wodzik, lekko zaokrąglone ząbki na tym wałku http://www.agmot.pl/photos/0/3/fd52e00147.jpg
do tego kosa miała takie wyklepania.
No ale miałem kilka nowych części i ten wałek wymieniłem, przesuwkę która na nim jest i kose, ta co była wcześniej miała seger i może milimetrową podkładkę, ta nowa była na zawleczkę i mój tata powiedział że to będzie ciekło i dał tam jeszcze taką gumkę może 1,5mm gruba i na to tą podkładkę.
Tą zmieniliśmy też kulkę i sprężynę bo ta co była wcześniej kulka była może o 1mm mniejsza a sprężyna dużo cieńsza, słabsza i krótsza.

No i tak było to wszystko złożone i na początku ta skrzynia chodziła ciężko i jak się za słabo wrzuciło 3 to wchodził luz ale nie było źle, wszystkie biegi wchodziły i tak dało się jeździć, myślałem że musi się dotrzeć albo coś.

Ale tak może po 30km zaczęło się coś dziać że jak się chce dać z trójki na jedynkę to wchodzi tylko na dwójkę i nie da się dać dźwigni na dół, jest całkiem twarda jak się da do góry to jest znowu dwójka jeszcze raz do góry ale lekko to jest trójka która wyskoczy i trzeba dać jeszcze raz do góry wtedy już jest normalnie 3 i na dwójkę dać nie ma problemu z niej i spowrotem na 3 też się da ale trzeba mocno bo wskoczy ten luzotrzy.
Jak ma się jeden i da się na dwa to spowrotem jeden da się ale jak już się da trzy to przy próbie wrzucenia 1 dźwignia blokuje się dwójce i trzeba dawać dzwignię do góry i na dół kilka razy to się odblokuje albo jak się jedzie chwile na tej dwójce to potem też się odblokuje.

Kurde nie wiem co to może być, ciężko się z tym jeździ, szczególnie jak chce się szybko ruszyć z skrzyżowania a jest dwójka no i musi być to naprawione bo jest jest niebezpieczne.

Jest jakaś regulacja tej skrzyni w ogóle?
Piszcie co to może być cholera.
Mi to wygląda na za mocna sprężynę lub za małą kulkę.
Regulacja skrzyni polega na ustawieniu tylko kosy. Już kilka razy pisałem jak to zrobić, ale znowu to zrobię.

Wbijasz dwójkę. Widzisz to kółko na krzywce, a na nim są takie bolce. Kosę(śrubą mimośrodową) ustawiasz aby kły na kosie były symetrycznie do tych kołków. Naciskasz lekko dźwignię zmiany biegów (ale nie zmieniasz biegu), i ją puszczasz, Jak kosa wróci na swoje poprzednie położenie i jej kły nie będą zahaczać o kołki znaczy, że jest dobrze ustawiona.
Zrobiłem tak jak napisałeś i jest dużo lepiej.
Przekierowanie