Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Brrrrrt z kopniaka.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, kiedy kopnę motorynkę zamiast odpalić lub chociaż spróbować ona robi takie brrrrrrt z kopniaka a ten chodzi lżej. Co to jest?
Nieszczelność w cylindrze. Albo gdzieś przepaliło uszczelkę pod głowicą/cylindrem, albo tłumik, lub gaźnik niedokręcony. Jest mniejsza kompresja, dlatego lżej chodzi.
(07-04-2015 15:20:00)Hubinho napisał(a): [ -> ]Nieszczelność w cylindrze. Albo gdzieś przepaliło uszczelkę pod głowicą/cylindrem, albo tłumik, lub gaźnik niedokręcony. Jest mniejsza kompresja, dlatego lżej chodzi.

Ale najpierw strzeliło tak wszystko w okolicy startera.

(07-04-2015 15:22:09)KeiSangi napisał(a): [ -> ]
(07-04-2015 15:20:00)Hubinho napisał(a): [ -> ]Nieszczelność w cylindrze. Albo gdzieś przepaliło uszczelkę pod głowicą/cylindrem, albo tłumik, lub gaźnik niedokręcony. Jest mniejsza kompresja, dlatego lżej chodzi.

Ale najpierw strzeliło tak wszystko w okolicy startera. a i poza tym tłumik mam niedokręcony bo gwint, było tak samo i nie brrrtał.
Sam sobie odpowiadasz. Może sprężyna pękła?
(07-04-2015 15:26:38)Hubinho napisał(a): [ -> ]Sam sobie odpowiadasz. Może sprężyna pękła?

Sorry za debilne pytanie, ale dostanę się tam przez lewą kapę?
Zdejmujesz kapę od zapłonu i masz sprężynę. Pod kapą sprzęgła masz zabezpieczenie, zderzak i półksiężyc, być może karter się ułamał w charakterystycznym miejscu.


Ciekawe jak problem z tymi obrotami rozwiązałeś jak ty nie wiesz gdzie sprężyny kopniaka szukać Smile
Coś ze sprzęgłem, ja na twoim miejscu ściągną bym prawy dekiel Tongue
mnie to wyglada na sprzeglo.
spojrz na poczatku bez rozbierania, moze za mocno podciagniete masz? (to by tłumaczyło lżejsze działanie).
jesli nie to musisz zdjac pokrywe prawa.
(07-04-2015 16:14:05)Użytkownik usunięty napisał(a): [ -> ]Dźwięk jest podobny do tego?
https://www.youtube.com/watch?v=pVn_9Ru7tWk
W moim przypadku kopniak chodził lżej, po jego kopnięciu był wydawany taki dźwięk i po wrzuceniu biegu też było go słychać. Jeśli masz coś podobnego jak ja miałem, to zjechał się frez na zabieraku sprzęgła lub na wale. Módl się by był to zabierak, który kosztuje do 15 zł, a nie wał - cena do 180 zł. Spuść olej, zdejmij prawą kapę i zobacz, czy możesz swobodnie kręcić koszem sprzęgłowym.
Nie nie, nie ten dźwięk. I na pewno sprzęgło się nie ślizga, bo nawet troche ciągnie.

[quote='Rafku' pid='421982' dateline='1428411803']
Zdejmujesz kapę od zapłonu i masz sprężynę. Pod kapą sprzęgła masz zabezpieczenie, zderzak i półksiężyc, być może karter się ułamał w charakterystycznym miejscu.


Ciekawe jak problem z tymi obrotami rozwiązałeś jak ty nie wiesz gdzie sprężyny kopniaka szukać Smile
[/quote/]
Nie no bo zapomniałem czy to jest zaraz pod kapą czy głębiej.

No i rozebrałem, i sprężyna jest raczej ok.
Tera wykminiłem że magneto się luźno okręca... pewnie klin ścięło. A mam pytanie jak głęboko powinno być magneto?
Na to nie ma reguły, po co ktoś miałby to sprawdzać. Po nałożeniu magneta kręć nim jednocześnie nie obracając wałem i sprawdź czy nie ma luzów bocznych i góra dół, jeżeli nie ma to trafiłeś na klin, jeżeli są to albo nie trafiłeś na klin, albo rowek na magnecie bądź wale skończony.
Przekierowanie