Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kilka pytań
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Wink Silnik Jawa 50

1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?

2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?

3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu

4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)

5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?
1. raczej nie
2. lepiej tak nie robić bo szkoda skrzyni
3. nie rozumiem za bardzo, ale po co zrzucać z 3 na 1 ? jeśli redukujesz to raczej z 3 na 2 .
4. chodzi o to ze jak wykręcisz świece i wsadzisz palca tam i jak kopniesz to czy bedzie go wypychalo mocno czy raczej wgl.
5. wątpie , ale jeśli chcesz żeby jeździł szybciej to pokombinuj coś może z cylindrem.

jestem początkujący więc jeśli coś nie tak to sorki Big Grin
1. Nie jeśli jest odpowiednio ustawione
2. Nic jeśli wykonasz to za pomocą odpowiedniej techniki [nie polecam]
3. Nie da się
4. Kompresja to siła sprężania powietrza w cylindrze
5. Była edycja jaw 50 z silnikiem 4b jednak spotkać takie coś to rzadkość.
jak chcesz szybcie jeździć to daj większą zębatkę zdawczą, ale skoro słabo Ci się silnik zbiera to najpierw remont i regulacja silnika.
(26-03-2015 23:19:42)Artix napisał(a): [ -> ]Witam,

chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Wink Silnik Jawa 50

1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?

2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?

3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu

4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)

5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?

1. Jak podczas jazdy? Przecież podczas jazdy nie wciska się sprzęgła. Jeśli chodzi Ci o trzymanie Ogara na biegu i sprzęgle np. stojąc na skrzyżowaniu to nie warto tak zbyt długo robić. Wiadomo, że wtedy tarcze się szybciej zużyją.

2. Usłyszysz pewno zgrzyt i pojedziesz dalej. Co prawda skrzynia w 223 jest "idiotoodporna", ale nie ma sensu robić takich rzeczy bez potrzeby. Owszem, jak zdarzy Ci się, że sprzęgło padnie Ci w drodze do domu to możesz dojechać do domu bez sprzęgła, ale musisz uważnie zmieniać biegi i najlepiej ruszać z dwójki.

3. Musisz zawsze przeskoczyć dwójkę, nawet jeśli nie chcesz. Po prostu trzymasz sprzęgło i wrzucasz dwójkę, puszczasz nogę z automatu i jeszcze raz dajesz redukcję. Nie polecam ogólnie bo mimo użycia sprzęgła, przy redukcji silnik łapie trochę obrotów z biegu, więc to tak jakbyś nagle podczas jazdy na trójce zredukował bieg do np. dwójki. Wszedłby na wysokie obroty. Na sprzęgle nie wejdzie na aż takie, ale też trochę go "podpiłuje".

4. Kompresja to jak ktoś już napisał, poziom ciśnienia sprężania w cylindrze. Niska kompresja oznacza brak siły, szczególnie pod górki.

5. Nie da się ot tak wsadzić 4 biegu. Ktoś coś pisał o jawkach 4b, ale to praktycznie niedostępne. Polecam założyć zębatkę zdawczą 13z. Na zdrowym silniku daje spokojnie radę, a pozwala uzyskać ok 65-70km/h.
Jak chcesz zmieniać biegi bardzo szybko (albo jeszcze szybciej) - zainwestuj w QuickShifter best Na pewno pomoże ok





PS Tak na serio, koledzy wyżej wszystko jasno opisali. Poza tym kiedy ja jeździłem na Ogarze 200 kolegi, nie narzekałem raczej na brak mocy, czy też czwartego biegu Wink
Dzięki za odpowiedzi na moje pytania ! Nic zmieniać w Ogarku nie będę, ponieważ i tak jeżdżę na pół manetki gazu...ale po prostu ciekawość taka Wink
Przekierowanie