Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Pony M2 kaprysi z odpalaniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam,
Mam problem z moją motorynką (silnik 023). A więc tak:
W późnej jesieni motorynka odpalała i zaraz gasła. Pomagało pompowanie w gaźniku( im więcej pompnięć tym dłużej chodziła). Chciałem zająć tym się przez zimę ale się nie udało. Teraz motorynka raz odpala od kopa na zimnym silniku i chodzi kilka minut ,raz odpala i chodzi 2 sekundy i gaśnie, a raz w ogóle nie odpali. Wina jest najprawdopodobniej po stronie gaźnika, bo kiedy już złapie paliwo to pali od 1 freza i chodzi równo, nie gubi cykli. Od razu powiem że: Iskra jest, zapłon ustawiany, przerywacz czyszczony, a gaźnik czyszczony kilka razy w denaturacie. Gaźnik jest chyba chiński,bo nie pisze nigdzie ZMD. Czy zmiana na chiński k60b coś da?
Jak wejdzie na obroty i zgaśnie zobacz jak wygląda świeca jeżeli będzie mokra to paliwo dostaje problem elektryczny sprawdź przewód wysokiego ciśnienia.Ewentualnie zastaw dopływ powierza jak gaśnie i spada z obrotów ręką tył gaźnika.Podmień gaźnik od sprawnego motoroweru.
(08-03-2015 18:51:28)Dawid12 napisał(a): [ -> ]Jak wejdzie na obroty i zgaśnie zobacz jak wygląda świeca jeżeli będzie mokra to paliwo dostaje problem elektryczny sprawdź przewód wysokiego ciśnienia.Ewentualnie zastaw dopływ powierza jak gaśnie i spada z obrotów ręką tył gaźnika.Podmień gaźnik od sprawnego motoroweru.

No, ze świecą sprawdzę, ale iskrę ma i! Po bawieniu się z gaźnikiem czasami raz odpala i chodzi do zgaszenia czyli raczej nie z zapłonem. Sprawdzałem z zastawianiem powietrza-nope, nie działa. Nie mam sprawnego motoroweru, mam tylko drynkę- w końcu mieszkam w mieście Smile Ale za kilka dni dojdzie mi k60b więc zobaczę. Dzięki za odpowiedź.
gaźniki gm12f nie byly produkcji ZMD. po drugie na k60b wątpię że będziesz miał łatwiej uruchamiać silnik, ja nie miałem. z racji takiej że w tym silniku nie ma dużo roboty to ja ogarniałbym wszystko po kolei. napierw czyszczenie kranika i powiększanie otworów w korkowej uszczelce tak by były takie same co kanaliki w kraniku (jeśli trzeba) potem rozebrać gaźnik na części pierwsze i dokładnie wymyc wszystko w benzynie, podkładać, zapalić, jak nie pomoże to zająłbym się dalej zapłonem.
sprawdź na gaźniku ustawienie dyszy wysokich obrotów
Ale z kranika ładnie cieknie tylko gaźnik tego nie bierze. Gaźnik był wielokrotnie rozbierany,przedmuchiwany i czyszczony w denaturacie.
To że czyszczony to nie oznacza ze paliwo dochodzi Wink
Wiem, z nim już od dawna miałem problemy. Głupi gaźnik.
Za niedługo dostanę k60b - jak wygląda sprawa z montażem i czy od razu można włożyć czy trzeba przeczyścić?
Do k60b musisz na start kupic kilka innych dysz głównych. Pasują z simsona.
Najpierw jednak GM12F.
Ja bym polecał początkowo wkręcić śrubę regulacyjną paliwo/powietrze (ta bez sprężyny) do oporu i wykręcić o 1.5obr. W chińskich gm12f jest iglica na 4 rowki. Ja zawsze ustawiam na 2 od dołu i składam. Silnik powinien zagadać. I teraz przystępujesz do regulacji mieszanki i obrotów juz właściwie.
Jesli nie pomaga to wymiana świecy i kondensatora na nowe, ustawienie przerwy na świecy i przerywaczu (w 023 ustawiałem 0.3mm i każdy silnik pracowal prawidłowo) ustawiłbym zapłon na 3mm przed GMP. Jeżeli dalej nie zagada (oczywiście kable z instalacji z silnika są wypięte!!) to ściągam głowice, i szukam strzałki na tłoku ktora powinna byc zwrócona w stronę wydechu. Należy także zwrócić uwagę na kompresję silnika, stan uszczelniaczy(pot. Simmeringow). Nawet glupostki typu krzywa oska przerywacza maja wpływ na prace 023.
Ale on zagaduje, czasami po 30 kopach odpala i trzyma.
A ten k60b to jest chiński, taki bardziej do rometa, więc to byłoby dziwne żeby trzeba było zmieniać dysze.
Wiem co mowie bo taki gaźnik mialem i nie ustawisz go pod rometa na oryginalnej dyszy.
Zrób to co mówię.
On ma gadać od kopa.
Opisalem ci obszernie każdy krok.

Jeśli zapłon jest ustawiony dokładnie wraz z przerywaczem i gaźnikiem to sprawdziłbym kompresję.
Ale ja mam spieprzony gaźnik, nie zapłon. Co będzie jak w k60b zostawię tak jak jest?
A tak poza tym to jakie dysze dać?
Widzę ze nie dojdziemy do konsensusu. Dysze z simsona pasują. 67/70/72 i próbuj.
I tak musze mieć nowy gaźnik bo ten ma złamaną 1 dyszę(jest drożna, tylko nie da się wykręcić)
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie