Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart gaźnik 14MC0101
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, dziś zakupiłem Charta 210. Motorower posiada fabryczne kierunki, posiadam do niego komplet kluczy(stacyjka, blokada kierownicy, schowek). I to tyle tytułem wstępu. Głównym problemem jest gaźnik oryginalnie był 14MC0101 i taki otrzymałem od gościa do "ręki" aczkolwiek jest zastosowany od komarka... Gość mi powiedział że oryginalny rozebrał ale już nie złożył bo coś mu "wypadło" na podłogę i już nie znalazł. Ma ktoś może jakąś dokumentację tego gaźnika? Lub można gdzieś znaleźć fotki poglądowe co tam powinno być w komorze pływaka. Osobiście wcześniej miałem do czynienia tylko z Pegazami w automacie oraz dwu biegowym a także ogarem z silnikiem polskim w każdym z nich był standardowy polski gaźnik. Gaźnik tego typu mam pierwszy raz w ręce i nie mam pojęcia co tam może brakować. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Mam jeszcze pytanko takie, motorek nie ma teraz aku, odpala jeździ, nie działają kierunki, ale jak mi powiedział poprzedni właściciel, jak założę aku to będzie wszystko działało, wprowadził mnie w błąd czy mówił prawdę?
Pozdrawiam
Kris
ale wiem co mu wyptadlo jak masz pływak to pod plywakiem zaworek wyleciał to da się dopasowac od jakiegoś gaznika
Tak, jak założysz akumulator to będzie wszystko działało. I schemat gaźnika: http://jacomoto.pl/gfx/schematy/gaznik14mc.jpg
bedzie działało,a to co Ci wypadło to nr 8 na schemacie .


To jest schemat gaźnika 14mc, zaworek to część nr. 8 i to on po otwarciu dolnej pokrywy pływaka przy chwili nieuwagi wypada Tongue oryginalny zaworek będzie "luzem" ciężko dostać, dopasowanie innego to chyba jedyna opcja.
najlepiej jakbyscie wzieli magnes i poszukali nim zaworka ,moze sie odnnajdzie Smile
(07-03-2015 00:20:11)minu07 napisał(a): [ -> ]najlepiej jakbyscie wzieli magnes i poszukali nim zaworka ,moze sie odnnajdzie Smile
To jest chyba mosiężne
Nie jest mosiężny.
Zaworek wypadnie tylko wtedy gdy jest spiłowany/uszkodzony ogranicznik na pływaku, taki odlew który zapobiega nadmiernemu otwarciu się go.
W bingu jest podobny ale dostanie go graniczy z cudem, od k60b to może szybciej ale nie jest taki sam. Ja dalem w nim zaworek od jikova ale wiąże sie to z modyfikacja...
Brakuje dyszy głównej. Mam pytanie chcę wyremontować od zera dwa charty, poluje na drugiego. Remont ma obejmować całość piaskowanie i malowanie ram, chromy oraz cynkowanie. Znajdę gdzieś na forum opis co należy cynkować co chromować itd. ? Czy lepiej założyć nowy temat w którym np. na początku na bieżąco edytować jakie części potrzebuję? Wiem że prawie wszystko jest dostępne na all... Ale widziałem osłony amortyzatorów z all na żywo i wyglądają co najmniej brzydko. Chciałem mieć temat w którym bym pisał jakich części potrzebuję i w którym osoby wiedzące gdzie mogę je dostać mi podpowiedzą lub osoby posiadające je do sprzedania mi je sprzedają.
Pozdrawiam
Kris
Mam bardzo wiele części do charta, głównie karoseria z silnika raptem skrzynia biegów dekiel sprzegła i sprzegło i pare pierdół lecz mam Ramy,baki,boczki,schowki,armotyzatory itd itp jak coś to pisz.
Poszukaj książki ze schematami do charta tam wszystko powinno byc
Przekierowanie