Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wyciąganie wału 023.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Nie wiem jak wyciągnąć cały wał korbowy z karteru.Pukałem lekko młotkiem gumowym od strony magneta ale raczej bez efektu.Jeszcze nie wiem jak wyjąć tą tulejke z tłoku co na niej to ramie korbowodu jest zaczepione(stworzeń?).
Pierwszy raz rozbieram silnik i jestem zdziwiony jego prostotą.
Kutfa nie dopisałem.
Jak wyjąć przednią zębatke bo lata mi już lużno ale zleść nie chce.
nierozumiem tego jak nie można wyjąć przecież po rozpołowieniu chyba nic go nieblokuje
No ale pisze ponieważ tym nawalaniem młotkiem nie chce uszkodzić orygialnego prostego wału.
Z tego co wiem, to powinno się nagrzać gniazda, a potem rozpołowić za pomocą specjalnej "blachy" ze śrubą. Wał wychodzi z łożyskami lub bez.
Zresztą jutro jeszcze raz spróbuje.
Nakręć nakrętkę na wał od strony magneta, tak żeby gwint wału nie wystawał i uderz zwykłym młotkiem w nią, musi wyjść.

Tak swoją drogą, to silnik już rozpołowiłeś?
Nie ale jak zajżałem do środka to nie ma się czego bać.
(22-01-2015 21:10:00)wojtekr35 napisał(a): [ -> ]Nakręć nakrętkę na wał od strony magneta, tak żeby gwint wału nie wystawał i uderz zwykłym młotkiem w nią, musi wyjść.

Tak swoją drogą, to silnik już rozpołowiłeś?

No a nie pokrzywi tak wału?
Mam gumowy młotek i nie używam siły.
(22-01-2015 20:07:03)Rafalnapony napisał(a): [ -> ]Nie wiem jak wyciągnąć cały wał korbowy z karteru.Pukałem lekko młotkiem gumowym od strony magneta ale raczej bez efektu
(22-01-2015 21:16:00)Rafalnapony napisał(a): [ -> ]
(22-01-2015 21:10:00)wojtekr35 napisał(a): [ -> ]Nakręć nakrętkę na wał od strony magneta, tak żeby gwint wału nie wystawał i uderz zwykłym młotkiem w nią, musi wyjść.

Tak swoją drogą, to silnik już rozpołowiłeś?
Nie ale jak zajżałem do środka to nie ma się czego bać.

Nie rozebrałeś silnika i chcesz wyciągnąć wał? Powodzenia Wink

(22-01-2015 20:07:03)Rafalnapony napisał(a): [ -> ]Pierwszy raz rozbieram silnik i jestem zdziwiony jego prostotą.

Podoba mi się to zdanie, szczególnie kiedy przeczytam sobie ten wątek :F

Jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi ci o tuleję główki korbowodu. Ją normalnie wybijasz, jednak jak wprasowujesz nową musisz patrzyć, aby otwory smarujące się zgadzały.
Dlatego się pytałem, czy rozpołowił :F Ciekawe, nawet bardzo, próbuj dalej i życzę powodzenia ;]

Na tym etapie jestem.
Wszystko z zewnątrz silnika wymontowane.
(22-01-2015 20:28:19)Rafalnapony napisał(a): [ -> ]No ale pisze ponieważ tym nawalaniem młotkiem nie chce uszkodzić orygialnego prostego wału.

Ten wał nie jest oryginalny, widać, że był już wymieniany Big Grin
oprzyj karter o jakis stół, stuknij parę razy młotkiem i powinien wyskoczyć,
Od strony magneto przez drewienko i wyleci?
tak, dobrzy by było jeśli byś go nawet czymś podgrzał.
Stron: 1 2
Przekierowanie