Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ciekawe pojazdy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Imagine PS



Cytat:Profesor Charles Samuel Greenwood od ponad 40 lat pracuje nad samochodem napędzanym siłą ludzkich mięśni. W przyszłym roku na rynek ma trafić czteroosobowy pojazd Imagine PS, zdolny do rozwinięcia prędkości 100 km/h w terenie płaskim i do 50 km/h w górzystym.
Urządzenie korzysta z energii elektrycznej generowanej przez ruchy ramion pasażerów. Jeśli wszyscy czterej starają się napędzać samochód, jest on całkowicie autonomiczny i korzysta tylko z siły mięśni. Jednak wyposażono go również w akumulatory, pozwalające na doładowanie z sieci.
Imagine PS ma dość nietypowy wygląd, jednak został on pomyślany tak, by właściciel łatwo mógł dostosować go do różnych obecnie stosowanych i przyszłych opcji zasilania, bez konieczności wymiany całego samochodu.
Greenwood zaczął pracować nad samochodami zasilanymi pracą mięśni już w 1968 roku. Chciał z jednej strony doprowadzić do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska naturalnego, a z drugiej - zmuszając kierowców i pasażerów do aktywności w czasie jazdy - wypromować zdrowszy tryb życia.
Imagine PS będzie sprzedawany w cenie 15 500 USD. Już można składać zamówienia wpłacając zadatek w wysokości 50 USD. Produkcja ruszy, jeśli firma HumanCar zbierze co najmniej 800 zamówień. Jeśli tak się nie stanie, zadatek zostanie zwrócony. W tej chwili znaleźli się chętni na ponad 100 nietypowych samochodów.
Właściciele HumanCar są optymistami. Mają 200-letni biznesplan. Kierują swoją ofertę przede wszystkim do krajów rozwijających się. Greenwood zapewnia, że firma jest niezależna i właściwie przynosi dochody. Wśród jej produktów znajduje się np. dwuosobowy przenośny generator prądu, który mieści się w walizce.





Drezyna xD
Ale czy ktoś robiący samorobke nawet profesjonalnie, wkładał by silnik który jest (sądząc po tym ze pierwszy raz go widzę) rzadki zamiast popularnego silnika od WSK czy innego których było na pęczki
Użytkownik usunięty napisał(a):Co to jest za modyfikacja? Prototyp? Szukałem w Google tego silnika (podobno jakiś Villers), ale nic nie znalazłem. Swoją drogą, to ten pojazd ma chromowane amortyzatory chyba z Jawy Kaczki (mam takie w Komarze), posiada też dwie rury wydechowe (widać kolanko z drugiej strony) i specjalne mocowanie silnika (z dołu), ma też dziwny wahacz, bo posiada dwie osłony łańcucha (góra, dół). Wiem, że jak wujek brał te śmieci z prototypowni, to mieli testować jakiegoś nowego Komara.
Sam sądzę, że jest to jednak profesjonalna samoróbka.
http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum2..._00003.jpg
Tak, to jest samoróbka. Pewnie budowany w PRLu, gdzie o różne oryginalne części było ciężko i ludzie robili z tego co mieli lub gdzieś zdobyli Smile Przednie zawieszenie jest chyba z któregoś modelu Jawy... Nie pamiętam z której.
Cytat:Bak WFM, tłumik Jawki (ma mocowanie z przodu też a Romet 50T1 tego nie ma), lampa tylna WSK, rama chyba jednak nie Komara a Rometa 50T1, pod kanapa ma ramę i pod bakiem, kanapa Rometa pewnie tylko obszyta inaczej, silnik podejrzewam, że jakiś Villers, tylko nie wiem który model, nie chce mi się teraz szukać tego, kierownica jak by z SHL, górna osłona pewnie dorabiana, tak jak i dolna, amortyzatory pewnie są z Komara polerowane z góry, malowane z dołu
Tym HumanCarem to pewnie bez prądu ani rusz. Już widzę, że dwa ruchy wajchą i jadę 100 km/h. Zwykły, dziwnie wyglądający pojazd elektryczny. Bez tych patykwó w środku jeździłby tak samo.
(06-05-2015 10:39:51)Motorowerzystka napisał(a): [ -> ]Zweitakter, po co chciał ktoś przerabiać jednoosobowe na dwu, no bezsens. Jeśli powstało jednoosobowe to niechby taki został...

ktoś chciał niezwłocznie po odkupieniu auta od konstruktora, samy były wtedy popularne, a na normalne samochody mozna było dostac talon do zrealizowania za kilka lat od sekretarza partii, no można było jeszcze kupić nowy za 2-3 krotność ceny fabrycznej na giełdzie, poogladaj filmy Barei to nie fantazja takie były realia
Henderson Streamliner "KJ"

Silnik: 4-cylindrowy
Rok produkcji: 1929-1931
Moc: 40 KM
Prędkość maksymalna: 160 km/h







Monark Monarscoot

Rok produkcji: 1959, produkowany w Szwecji
Silnik: jednocylindrowy dwusuwowy Jlo Piano G 50, 49 cc, chłodzony powietrzem
Instalacja elektryczna: 6v generująca 17 wat
Napęd: łańcuchowy
Skrzynia biegów: 2 lub 3 biegi.
Zbiornik paliwa: 5,2 litra
Zużycie benzyny: 0,15 l/1,5 km














Ło kurcze woot
Są już samochody elektryczne i na wodór, a może tak napędzane powietrzem?





TATA OneCAT (znaczy moc to 1 kot mechaniczny? lol2) Nie no, na serio to znaczy Compressed Air Technology.
Pojazd posiada zbiorniki powietrza, które mogą być napełnione w ciągu 4 godzin poprzez podłączenie do zwykłego gniazdka elektrycznego. Producent planuje zaprojektować sprężarkę, która napełni zbiorniki w ciągu 3 minut. Samochód jest pięcioosobowy i ma 200 litrowy bagażnik. Niestety nie ma jeszcze dostępnych danych o jego zasięgu i prędkości maksymalnej.

Tu jeszcze jeden prototyp: https://www.youtube.com/watch?v=qEHju9-Ozgs

Jednak znalazłam jaka jest jego maksymalna prędkość, około 27 km/h:F

A zasięg na jednym tanko... Pompowaniu xD to około 966 kilometrów loo
AMF RoadMaster










Rok produkcji: 1978-1979, produkowany w USA
Silnik: jednocylindrowy dwusuwowy chłodzony powietrzem
Moc: 1 KM
Prędkość maksymalna: 32 km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 900 ml
Napęd: rolka cierna, sprzęgło automatyczne odśrodkowe
Koła: 16"
Opony: 2.0
Hamulce: bębnowe

https://www.youtube.com/watch?v=zn_zvze9XcY
https://www.youtube.com/watch?v=fjvb_ZmQLKo
Anka, fajnie, że prowadzisz ten temat. Wchodzę tu czasem. Można się dowiedzieć o tylu ciekawych konstrukcjach Wink
Ooo, miło miBlush

Clark Scamp








Rok produkcji: 1968, Anglia
Silnik: 49 ccm, jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem, mieszanka 20:1, gaźnik Dell'orto lub Amal 369/162
Prędkość maksymalna: 41 km/h
Skrzynia biegów: jednobiegowa, bezpośredni napęd poprzez przekładnię redukcyjną
Hamulce: przód - bębnowe, tylne - rowerowe
Opony: 12", koło szprychowe z przodu, stalowa pełna felga z tyłu
Pojemność zbiornika paliwa: 2 litry

W Wielkiej Brytanii od marca do listopada 1968 roku zostały sprzedane 3000 z 4000 tych rowerów z silnikiem. Produkcję zatrzymano w listopadzie 1968 roku.



Hoffmann

Rok produkcji: 1951
Silnik: Ilo 200 cm3, jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Moc: 6,5 KM
Skrzynia biegów: 3 biegowa + wsteczny
Instalacja elektryczna: 6v
Koła: 3.00 x 16"
Prędkość maksymalna: 45 km/h
Waga: 340 kg
Rama: stal
Karoseria: aluminium
Długość: 3302 mm
Szerokość: 1828 mm

Trochę o nim i jego rozwiązaniach technicznych:
- okna są podnoszone lub opuszczane paskiem, który zaczepia się o zaczep umieszczony na drzwiach od środka
- drzwi umieszczone tak, że wsiadanie jest utrudnione
- rura wlewu paliwa, która przechodzi przez kabinę samochodu
- sterowanie tylnym kołem









Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Przekierowanie