Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ciekawe pojazdy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Ulala, jaki on cudny! ^^
Szkoda troche tej ramy od Żaka :/
Flying Feather - "Latające Piórko" lol2

Rok produkcji: 1954
Kraj: Japonia
Długość: 2767 mm
Szerokość: 1296 mm
Wysokość: 1300 mm
Masa własna: 425 kg
Rozstaw osi: 1900 mm
Typ silnika: chłodzony powietrzem, V2, OHV
Pojemność silnika: 350 ccm
Moc: 12,5 KM
Spalanie: 4 l/100 km
Maksymalna prędkość: 60 km/h
Ilość wyprodukowanych sztuk: 200
Koła: motocyklowe 19"
Wszystkie cztery koła miały niezależne zawieszenie.








WFM Żuk


w tym skuterze ciekawostką jest ręczne uruchamianie silnika za pomocą dźwigni dobrze widocznej na pierwszym zdjęciu :-)
(20-10-2017 14:23:50)bartosz1907 napisał(a): [ -> ]w tym skuterze ciekawostką jest ręczne uruchamianie silnika za pomocą dźwigni dobrze widocznej na pierwszym zdjęciu :-)

Z tego co wiem to pierwsze osy też tak miały




To niektóre z wynalazków, jest takich samoróbek dużo więcej krejzi
Ten chopperower ma silnik z pilarki Drużba 4M-Elektron. Rosja stan umysłu.
Lagoon napisał(a):Ten chopperower ma silnik z pilarki Drużba 4M-Elektron.
Silnik z tej pilarki to połowę tych wynalazków napędza :F



Wiejscy motocykliści na swych maszynach Smile
MV Augusta 60cc Cafe Monomoto Superleggera



"Ta MV Augusta 60cc Monomoto Superleggera to eksperymentalna maszyna, którą jeździł młody, bogaty Włoch Luiggi Bandini podczas treningu do wyścigu Milano-Taranto w 1954 roku. Bandini tragicznie stracił panowanie na mglistym odcinku górskim, gdy machał dla ładnej obserwatorki. Jego zrozpaczony ojciec, hrabia Enzio Bandini "Sokół" już nigdy nie pozwolił, by ktokolwiek jeździł, a nawet oglądał ten zaawansowany projekt, a wiedza o miejscu jego przetrzymywania została zapomniana. W końcu plotki o tej fascynującej maszynie dotarły do motocyklowego fana Todd'a Fell'a. Podczas podróży do Neapolu we Włoszech, jego wieloletnie poszukiwania zostały wynagrodzone w wiejskiej willi Bandinich, gdzie w 2004 roku, 50 lat po tragicznym wypadku, rodzina zmarłego hrabiego została przekonana do rozstania się ze skarbem."





Motom 48



Oto Motom 48 z drugiej połowy lat 50., jeden z modeli wyprodukowanych przez mediolańską fabrykę o tej samej nazwie, założoną w 1947 roku przez rodzinę De Angeli-Frua, która była wtedy właścicielem ważnej firmy tekstylnej we Włoszech.

Zanim firma produkcyjna została zamknięta w 1970 roku, Motom 48 był jednym z najbardziej udanych modeli okresu powojennego, kiedy potrzeba mobilności musiała pogodzić się z ograniczonymi finansami ludzi.

http://www.italianways.com/motom-48-stra...the-1950s/

Taki fajny 4suwowy motorower
Mi ten motom 48 przypomina budową ramy motocykl . Ogólnie podoba mi się .
Majerano, niezłe znalezisko ok Ten silnik jest najlepszy, taki coś a'la samochodowy z tą taką miską olejową :F

Olekk napisał(a):przypomina budową ramy motocykl
Idąc Twym tokiem myślenia to każdy motorower przypomina Ci motocykl krejzi lol2
Rokon

Dane techniczne:

Układ jezdny - 2x2, stały napęd na przednie i tylne koło
Silnik - Kohler, 1-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony powietrzem
Moc - 6,6 KM przy 4.000 obr/min
Przeniesienie mocy - Automatyczna 3-biegowa skrzynia przekładniowa
Prędkość minimalna - 1 km/h
Prędkość maksymalna - 64 km/h
Zbiorniki paliwa - 10-litrowy odporny na uderzenia bak z polietylenu oraz zbiorniki w kołach 2 x 17 litrów
Paliwo - benzyna bezołowiowa
Zużycie paliwa - 1,7 litra na godzinę
Hamulce - tarczowe na przednim i tylnym kole, uruchamiane ręcznie
System elektryczny - 12 V z alternatorem 90 W
Układ wydechowy - tłumik z łapaczem iskier
Koła - 15” typu bębnowego, aluminiowe
Opony - 5,9x15” bezdętkowe lub 8x12” dętkowe
Waga - 94 kg
Rozstaw osi - 129,5 cm
Prześwit - 38 cm
Wysokość do siodełka - 76 cm
Wysokość do kierownicy - 107 cm
Szerokość - 79 cm
Długość - 200 cm
Głębokość brodzenia - 61 cm
Nachylenie podjazdu - 60 o

"Rokon jeździ w terenie tak trudnym, że zupełnie niedostępnym dla wszelkich innych pojazdów mechanicznych. Może sprawnie poruszać się po błotach, mokradłach, piaszczystych wydmach, śnieżnych zaspach, w gęstym lesie, pokonywać rowy, uskoki, wzniesienia, powalone drzewa, głazy, skaliste rumowiska, hałdy przemysłowe, gruzowiska. Może podjeżdżać pod bardzo strome wzniesienia o nachyleniu nawet 60o i dokonywać podobnie stromych zjazdów, brodzić z marszu w wodzie do głębokości 61 cm i przy pustych zbiornikach kołowych posiadając pływalność może być przeprawiany bez problemu przez głębokie przeszkody wodne! Nacisk na grunt jaki wywiera (3,5 psi) jest niższy niż nacisk ludzkiej stopy a jak stwierdzili użytkujący go brazylijscy marines, radzi sobie z terenami błotnistymi lepiej, niż sprawdzony w najgorszych warunkach gąsienicowy transporter M-113. Dzięki dobremu wyważeniu zwiększonemu jeszcze w przypadku balastu w kołach, oraz dzięki temu, że wszelkie regulacje wykonuje się manetkami kierownicy i wolne nogi mogą służyć jako podparcie, Rokon jest prawie w ogóle niewywrotny.

Solidna budowa ogólna, wysoki prześwit – 38 cm – i pokrycie najistotniejszych elementów ochronnymi osłonami czyni z Rokona pojazd bardzo odporny na wszelkie uszkodzenia mechaniczne. Przy pokonywaniu najtrudniejszych odcinków wymagających wolnej jazdy może się stabilnie poruszać z prędkością minimalną 1 km/h. Nie osiąga wysokiej prędkości maksymalnej gdyż jest przeznaczony głównie do jazdy w terenie, a prędkość maksymalną 64 km/h (w praktyce do ok. 72 km/h) można uznać za zapewniającą wystarczającą mobilność własną na drogach utwardzonych. Ze względu na posiadanie unikalnych zbiorników kołowych mogących mieścić wodę i/lub dodatkowe paliwo, Rokon ma bezkonkurencyjną zdolność do długotrwałych działań w odcięciu od zaopatrzenia. Pojazd zużywa maksymalnie 1,7 litra benzyny na godzinę jazdy, pełny bak mieszczący 10 litrów starcza na 6-9 godzin jazdy co zapewnia zasięg określany niekiedy na 500 km. Każdy ze zbiorników kołowych może pomieścić po 17 litrów benzyny więc przy takim samym przeliczeniu zasięg motocykla z pełnym bakiem i dwoma zbiornikami kołowymi wypełnionymi paliwem wynosiłby 2200 km (!!!), jednak ze względu m.in. na niższą niż maksymalna średnią prędkość jazdy przyjmuje się z dużą ostrożnością zasięg w takiej konfiguracji na 1000 km!

Oprócz możliwości przewożenia 1-2 osób w najtrudniejszym terenie Rokon jest też zdumiewająco uniwersalnym transporterem i ciągnikiem, nie bez powodu w pewnym okresie stosowano wobec niego nazwę Mototraktor.
W zestawie wyposażenia dodatkowego posiada ponad 30 różnych akcesoriów w tym 15 pozycji narzędzi rolniczych. – pełni przy nich rolę małego traktora ogrodniczego. Z wojskowego punktu widzenia na uwagę zasługuje boczny wózek towarowy przyłączany do motocykla w ciągu mniej niż 2 minut bez specjalnych narzędzi. Przy pomocy tego wózka można przewozić ładunek o łącznej masie 226 kg i ma on odpowiednią powierzchnię i mocowania by np. stabilnie przewozić beczkę 200-litrową.

Natomiast przy pomocy różnych przyczep motocykl może regularnie holować ładunki o masie ok. 500 kg i przeciągać na krótkich odcinkach ładunki do 1000 kg. Poza tym, Rokon przystosowany jest jeszcze do napędzania swoim silnikiem pozostających na dodatkowym wyposażeniu przewoźnych generatorów prądu i pomp. Ofertę można by zapewne rozszerzyć o inne agregaty jak np. sprężarkę napędzającą zestaw narzędzi pneumatycznych itp."




Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Przekierowanie