26-07-2016, 23:14:08
26-07-2016, 23:53:25
LiSiC napisał(a):Sjerpuchowskij avtomobilnyj zavodTak mi się skojarzyło z linią metra w Metrze 2034 Polecam całą serię
10-10-2016, 21:11:00
Co wyjdzie z połączenia kosza/gondoli od motocykla i skutera?
To:
Przód trochę przypomina mi skuter śnieżny
Jeśli nie posiada się wyżej wymienionego podwozia, zawsze można wykorzystać wannę Ją raczej każdy ma, w sumie gorzej jeśli ktoś ma prysznic... Ale jak to mówią potrzeba matką wynalazków!
I ulepszona wersja:
To:
Przód trochę przypomina mi skuter śnieżny
Jeśli nie posiada się wyżej wymienionego podwozia, zawsze można wykorzystać wannę Ją raczej każdy ma, w sumie gorzej jeśli ktoś ma prysznic... Ale jak to mówią potrzeba matką wynalazków!
I ulepszona wersja:
18-10-2016, 23:20:58
Friedenstaube (w wolnym tłumaczeniu "Gołąb pokoju")
Ten motocykl Killinger'a & Freund'a został zaprojektowany w 1938 roku przez pięciu monachijskich konstruktorów, został zbudowany i zaprezentowany na Motor Show w 1938 roku. Projekt został nazwany Friedenstaube i Endsieg (Ostateczne zwycięstwo). Robert Killinger był odpowiedzialny za silnik, pomagał mu Fritz Cockerell. Za konstrukcje ramy odpowiadał Walter Freund. Z napędem na przednie koło i opływowym kształtem motocykl ważył tylko 135 kg. W przednim kole znajdowały się 3 silniki dwusuwowe usytuowane promieniowo; ich łączna pojemność wynosiła 600 ccm, waga - z podwójną skrzynią biegów i sprzęgłem - 50 kg. Oba koła były amortyzowane. Ogólnie rzecz biorąc motocykl może być postrzegany jako rozwinięcie Megoli.
Silnik
Dwusuwowy
3-cylindrowy
Dzięki łopatkowym szprychom w przednim kole silnik podczas jazdy jest chłodzony.
Ten motocykl Killinger'a & Freund'a został zaprojektowany w 1938 roku przez pięciu monachijskich konstruktorów, został zbudowany i zaprezentowany na Motor Show w 1938 roku. Projekt został nazwany Friedenstaube i Endsieg (Ostateczne zwycięstwo). Robert Killinger był odpowiedzialny za silnik, pomagał mu Fritz Cockerell. Za konstrukcje ramy odpowiadał Walter Freund. Z napędem na przednie koło i opływowym kształtem motocykl ważył tylko 135 kg. W przednim kole znajdowały się 3 silniki dwusuwowe usytuowane promieniowo; ich łączna pojemność wynosiła 600 ccm, waga - z podwójną skrzynią biegów i sprzęgłem - 50 kg. Oba koła były amortyzowane. Ogólnie rzecz biorąc motocykl może być postrzegany jako rozwinięcie Megoli.
Silnik
Dwusuwowy
3-cylindrowy
Dzięki łopatkowym szprychom w przednim kole silnik podczas jazdy jest chłodzony.
18-10-2016, 23:24:01
Nie złe cudo, daj link chętnie poczytam o tym wynalazku.
18-10-2016, 23:56:53
pajak napisał(a):Nie złe cudo, daj link chętnie poczytam o tym wynalazku.
http://www.berglaufpur.de/berglauf/Motor...linger.htm
30-10-2016, 13:05:18
04-11-2016, 23:16:04
HOBA II
Rok produkcji: 1984
Silnik: Jawa 350 typ 633 chłodzony elektrycznym wentylatorem.
Maksymalna prędkość: 100 km/h
Karoseria wytworzona w całości z laminatu, lampy tylne pochodzą ze Skody 100. Przednie światła, migacze, włącznik świateł i wycieraczki są ze Skody 1000 MB. Kanapa wykonana od podstaw.
Rok produkcji: 1984
Silnik: Jawa 350 typ 633 chłodzony elektrycznym wentylatorem.
Maksymalna prędkość: 100 km/h
Karoseria wytworzona w całości z laminatu, lampy tylne pochodzą ze Skody 100. Przednie światła, migacze, włącznik świateł i wycieraczki są ze Skody 1000 MB. Kanapa wykonana od podstaw.
12-12-2016, 00:56:21
BMW Schneekrad
Ten prototypowy pojazd śnieżny został zbudowany w 1936 lub 1939 przez projektanta BMW Riemerschmidt'a, wykorzystał w nim silnik BMW R-12 i kosz boczny typu Steib TR-500. Nie ma prawie żadnych dalszych informacji o tej maszynie, prawdopodobnie został zbudowany jeden egzemplarz i projekt porzucono.
Schemat jest nie dokładny, żeby stwierdzić jak nim sterowano, na zdjęciach widać że jest tylko jedna gąsienica.
Najprawdopodobniej Riemerschmidt po prostu eksperymentował z napędem i nie był to gotowy prototyp.
Ten prototypowy pojazd śnieżny został zbudowany w 1936 lub 1939 przez projektanta BMW Riemerschmidt'a, wykorzystał w nim silnik BMW R-12 i kosz boczny typu Steib TR-500. Nie ma prawie żadnych dalszych informacji o tej maszynie, prawdopodobnie został zbudowany jeden egzemplarz i projekt porzucono.
Schemat jest nie dokładny, żeby stwierdzić jak nim sterowano, na zdjęciach widać że jest tylko jedna gąsienica.
Najprawdopodobniej Riemerschmidt po prostu eksperymentował z napędem i nie był to gotowy prototyp.
13-12-2016, 00:41:04
Black Pearl
Ach te steampunkowe klimaty Jako ciekawostkę dodam, jest też dieselpunk
Ach te steampunkowe klimaty Jako ciekawostkę dodam, jest też dieselpunk
04-01-2017, 18:48:54
Przeglądałam węgierskie forum i temat o Komarach i znalazłam takiego Komara, który ma 60 ccm i gaźnik 17 mm, a prędkość maksymalna mierzona gps wynosi 58 km/h. A sam Komar jest w Szwecji
Kolejnym ciekawym pojazdem będzie szwedzki Norsjö Shopper. Jest to trójkołowy skuter produkowany w Norsjö Mekaniska Verkstads AB w latach 1961 - 1994. Motorower miał rurową konstrukcję ramy pokryta blaszaną płytą i pokrywą wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Został zaprojektowany przez inżyniera Carleric'a Jöranson'a. Według Agencji Transportu jazda nim bez kasku była możliwa tylko w sytuacji gdy miał wmontowane pasy bezpieczeństwa. Silnik z pierwszych modeli był marki Husqvarna o mocy 1 KM, chłodzony powietrzem (wiatrakiem), manualną skrzynią biegów i sprzęgła nożnego. Niektóre z silników Husqvarny uruchamiano dźwignią umieszczoną koło fotela kierowcy, a inne szarpakiem. Pojazd miał na wszystkich kołach 8 calowych zamontowane hamulce tarczowe. Jego masa wynosiła 74 kg. Ostatecznie silniki Husqvarny zastąpiono silnikami Sachs Saxonette o mocy 1,5 KM z automatyczną skrzynią biegów. W późniejszych modelach wprowadzono rozrusznik elektryczny oraz zmieniono instalację elektryczną z 6v na 12v. W 1964 koszt nowego Shoppera wynosił 2000 koron ( na dzisiejsze 925 zł) a w 1988 to był koszt 24000 koron (11095 zł ).
Przecudności :3
Kolejnym ciekawym pojazdem będzie szwedzki Norsjö Shopper. Jest to trójkołowy skuter produkowany w Norsjö Mekaniska Verkstads AB w latach 1961 - 1994. Motorower miał rurową konstrukcję ramy pokryta blaszaną płytą i pokrywą wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Został zaprojektowany przez inżyniera Carleric'a Jöranson'a. Według Agencji Transportu jazda nim bez kasku była możliwa tylko w sytuacji gdy miał wmontowane pasy bezpieczeństwa. Silnik z pierwszych modeli był marki Husqvarna o mocy 1 KM, chłodzony powietrzem (wiatrakiem), manualną skrzynią biegów i sprzęgła nożnego. Niektóre z silników Husqvarny uruchamiano dźwignią umieszczoną koło fotela kierowcy, a inne szarpakiem. Pojazd miał na wszystkich kołach 8 calowych zamontowane hamulce tarczowe. Jego masa wynosiła 74 kg. Ostatecznie silniki Husqvarny zastąpiono silnikami Sachs Saxonette o mocy 1,5 KM z automatyczną skrzynią biegów. W późniejszych modelach wprowadzono rozrusznik elektryczny oraz zmieniono instalację elektryczną z 6v na 12v. W 1964 koszt nowego Shoppera wynosił 2000 koron ( na dzisiejsze 925 zł) a w 1988 to był koszt 24000 koron (11095 zł ).
Przecudności :3
05-01-2017, 14:27:56
Skuter kempingowy
Para londyńskich poszukiwaczy przygód Anita Stratton i Lee Shaw, są dumnymi posiadaczami tego uroczego skuterka. Jest to najmniejsza karawana w Wielkiej Brytanii, która jest wykonana na starym sowieckim skuterze z 1970 roku.
W celu zbudowania tego mini domku dla dwóch osób, oryginalna paka ładunkowa została usunięta i zastąpiona nadwoziem wykonanym na zamówienie.
Ta mini karawana posiada rozkładaną mini kuchnię oraz łóżko. Łóżko może pomieścić dwie osoby, a także posiada ukryte dodatkowe miejsca na bagaż. Z drugiej strony, wbudowana kuchnia wyposażona jest w malutką kuchenkę gazową. Ma prawie wszystko czego potrzeba w mini karawanie.
Anita Stratton i Lee Shaw kupili go na eBay za 7 500 funtów (38 727 zł...)
Obecnie para prowadzi koczowniczy tryb życia w ich wymarzonym karawanie i mają nadzieję podróżować do różnych miejsc.
Znalezione i przetłumaczone z http://www.mycoolbin.com/2016/07/26/sovi...ooterhome/
Para londyńskich poszukiwaczy przygód Anita Stratton i Lee Shaw, są dumnymi posiadaczami tego uroczego skuterka. Jest to najmniejsza karawana w Wielkiej Brytanii, która jest wykonana na starym sowieckim skuterze z 1970 roku.
W celu zbudowania tego mini domku dla dwóch osób, oryginalna paka ładunkowa została usunięta i zastąpiona nadwoziem wykonanym na zamówienie.
Ta mini karawana posiada rozkładaną mini kuchnię oraz łóżko. Łóżko może pomieścić dwie osoby, a także posiada ukryte dodatkowe miejsca na bagaż. Z drugiej strony, wbudowana kuchnia wyposażona jest w malutką kuchenkę gazową. Ma prawie wszystko czego potrzeba w mini karawanie.
Anita Stratton i Lee Shaw kupili go na eBay za 7 500 funtów (38 727 zł...)
Obecnie para prowadzi koczowniczy tryb życia w ich wymarzonym karawanie i mają nadzieję podróżować do różnych miejsc.
Znalezione i przetłumaczone z http://www.mycoolbin.com/2016/07/26/sovi...ooterhome/
29-01-2017, 16:28:01
СМЗ С3Д (microcar SMZ S3D) "Inwalidka"
Producent: Fabryka w Serpuchowsku
Lata produkcji: 1970—1997
Rodzaj: mikrosamochód (czterokołowy ciężki)
Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupe, 2-miejscowe.
Rodzaj napędu: RWD
Umiejscowienie silnika: tył
Rodzaje silników:
1. Iż Planeta 2
Producent: Iżmasz
Typ: dwusuwowy jednocylindrowy
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 12 KM przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 25 Nm
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 l/100 km
Gaźnik: K-36I, K-65
Zalecane paliwo: 72, 80 oktanowe mieszane z olejem.
Maksymalna prędkość: 80 km/h
2. Iż Planeta 3
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 14 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 25 Nm
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 l/100 km
Gaźnik: K-36I
Zalecane paliwo: 72, 80 oktanowe mieszane z olejem.
Maksymalna prędkość: 60 km/h
Schemat silnika:
Wymiary:
Masa: 498 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów
Ogółem bardzo fajny samochodzik Załapałby się jako samochód kategorii B1 gdyby był lżejszy o 98 kg Odchudzić go i silnik zmienić xD
Poprzednie modele СМЗ
СМЗ С3А
Rok produkcji: 1958—1970
Silnik: С3-А (IŻ-56), jednocylindrowy dwusuwowy
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 8 KM, przy 3200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Zużycie paliwa: 4,5 — 5,0 l/100 km
Gaźnik: K-28B/28Е
Zalecane paliwo: 66, 72 oktanowe mieszane z olejem
Skrzynia biegów: 4 biegowa
Wymiary:
Masa: 425 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 12 litrów
Podobne modele: Zündapp Janus 250, Isetta
СМЗ С1Л "Cyklop"
Rok produkcji: 1952—1958
Silniki:
1. Moskwa M1A (S-1L)
Pojemność: 123 см3
Maksymalna moc: 3,9 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 30 km/h
2. IŻ-49 (S-3L)
Pojemność: 346 см3
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Masa: 275 kg
Producent: Fabryka w Serpuchowsku
Lata produkcji: 1970—1997
Rodzaj: mikrosamochód (czterokołowy ciężki)
Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupe, 2-miejscowe.
Rodzaj napędu: RWD
Umiejscowienie silnika: tył
Rodzaje silników:
1. Iż Planeta 2
Producent: Iżmasz
Typ: dwusuwowy jednocylindrowy
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 12 KM przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 25 Nm
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 l/100 km
Gaźnik: K-36I, K-65
Zalecane paliwo: 72, 80 oktanowe mieszane z olejem.
Maksymalna prędkość: 80 km/h
2. Iż Planeta 3
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 14 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 25 Nm
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7 l/100 km
Gaźnik: K-36I
Zalecane paliwo: 72, 80 oktanowe mieszane z olejem.
Maksymalna prędkość: 60 km/h
Schemat silnika:
Wymiary:
Masa: 498 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów
Ogółem bardzo fajny samochodzik Załapałby się jako samochód kategorii B1 gdyby był lżejszy o 98 kg Odchudzić go i silnik zmienić xD
Poprzednie modele СМЗ
СМЗ С3А
Rok produkcji: 1958—1970
Silnik: С3-А (IŻ-56), jednocylindrowy dwusuwowy
Pojemność: 346 см3
Moc maksymalna: 8 KM, przy 3200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Zużycie paliwa: 4,5 — 5,0 l/100 km
Gaźnik: K-28B/28Е
Zalecane paliwo: 66, 72 oktanowe mieszane z olejem
Skrzynia biegów: 4 biegowa
Wymiary:
Masa: 425 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 12 litrów
Podobne modele: Zündapp Janus 250, Isetta
СМЗ С1Л "Cyklop"
Rok produkcji: 1952—1958
Silniki:
1. Moskwa M1A (S-1L)
Pojemność: 123 см3
Maksymalna moc: 3,9 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 30 km/h
2. IŻ-49 (S-3L)
Pojemność: 346 см3
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Masa: 275 kg
05-03-2017, 16:43:41
Italjet Mustang
Rok produkcji: 1965
Silnik: jednocylindrowy dwusuwowy
Pojemność: 49,6 ccm
Skrzynia biegów: 4 biegi
Instalacja elektryczna: 18 wat, 6V
Opony: przód - 18 x 2, tył 18 x 2 1/2
Hamulce: przód - podwójne, cztery szczęki hamulcowe, tył - bębnowe.
Obręcze: aluminiowe
Amortyzatory przednie: olejowe
Pojemność zbiornika paliwa: 11 litrów
Masa własna: 52 kg
To tym pewnie inspirowali się konstruktorzy Jawy Mustang
Rok produkcji: 1965
Silnik: jednocylindrowy dwusuwowy
Pojemność: 49,6 ccm
Skrzynia biegów: 4 biegi
Instalacja elektryczna: 18 wat, 6V
Opony: przód - 18 x 2, tył 18 x 2 1/2
Hamulce: przód - podwójne, cztery szczęki hamulcowe, tył - bębnowe.
Obręcze: aluminiowe
Amortyzatory przednie: olejowe
Pojemność zbiornika paliwa: 11 litrów
Masa własna: 52 kg
To tym pewnie inspirowali się konstruktorzy Jawy Mustang
05-03-2017, 20:44:33