Witam
Zakupiłem nowy zestaw cylinder, tłok, pierścienie iitd
Teraz tak z montaże nie będzie problemu ale może macie jakies dobre rady?
W ksiązce serwisowej rometa jest coś wspomniane o szlifie pierścionka, nie wiem o co chodzi
Przed zalozeniem pierścieni warto je nasmarować czymś i to samo pytanie do tłoka, smarować?
szlif pierścieni. Pozdrawiam
Wszystko pasuje, wkładasz, odpalasz docierasz i jeździsz.
(15-12-2014 20:02:04)Pompek napisał(a): [ -> ]szlif pierścieni. Pozdrawiam
Wszystko pasuje, wkładasz, odpalasz docierasz i jeździsz.
A ten szlif trzeba robić ? wnioskuje ze nie
nic nie smarowac przy wkładaniu?
człowieku jaki szlif pierścionków?.. Weź zastanów się zanim coś napiszesz.
Tak, daj trochę smaru/oleju gęstego. Ułatwi to montaż cylindra. żądnego szlifu pierścieni. Poza tym nie ma czegoś takiego jak szlif pierścieni
dziękuje Olaf za odpowiedz
Jeżeli zakłada się nowe pierścienie na używany tłok i w używany cylinder to instrukcje zalecają zrobienie małej fazki na górnym pierścieniu, żeby nie uderzał w próg na cylindrze. Jeżeli masz cały zestaw nowy to tego się nie robi.
on kupuje całoy nowy komplet z tego co wyczytałem
Napisałem, że w nowym tej fazki nie wykonuje się.
Chciałem tylko wytłumaczyć, z jakiego powodu znajduje się taki opis w książce napraw.
Jest również coś takiego jak luz montażowy zamka pierścienia, który powinien wynosić w nowym pierścieniu 0.15-0.2mm. Więc też należałoby chociaż sprawdzić pierścień, czy podany luz jest i ewentualnie zeszlifować pierścień, a nie od razu pieprzyć ze coś takiego nie występuje.
glowice zostawie stara ale to chyba nie ma nic do tego?
a znacie jakąś dobrą metodę/preparat do tego?
Ja obecnie używam środka do czysczenia układów hamulcowych, idealnie rozpuszcza oleje nagary itp. puszka sprayu kosztuje okoó 12zł, można użyć płnu do mycia silników np.: ARVA, albo poprostu delikatnie nożykiem zeskrobać.
Wystarczy kawałek papieru ściernego. Nie róbmy z tego "cyrku"