Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z wolnymi obrotami
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, posiadam nierozpoławianego Ogara 200 1984 r. po wymianie gaźnika, cylindra i tłoka.
1. Problem polega na tym że kiedy stoi na luzie po około minucie łapie ogromne obroty i samoczynnie gaśnie.
Kiedy stoi na biegu ( sprzęgle ) to wszystko jest ok. Regulowanym gaźnik ale bez skutku ( według poradnika z tego forum ) .

2. Drugą sprawa to to że jadąc na trójce przez dłuższy czas zaczyna mu brakować paliwa choć w filtrze jest.


Dodam że mam stożkowy filtr powietrza i zastanawiam się czy zmienić na oryginalny.
Wyczyść gaźnik lub zwiększ dawkę paliwa na pływaku.
Coś blokuje/przytyka paliwo. <-Sądząc po tym co napisałeś. Wchodzi na wysokie obroty bo zaczyna mu brakować paliwa w komorze pływakowej co ciągnie za sobą zubożoną mieszankę stechiometryczną spalającą się gwałtowniej i szybciej. Sprawdź wszystko począwszy od kranika, może być tak że filtr paliwa masz już na wykończeniu, potem sprawdź pracę zaworu iglicowego w pokrywce gaźnika. Możesz przy okazji go wykręcić i wyczyścić. Ostatnie co zostaje to podgięcie blaszki służącej do regulacji do góry co będzie skutkować większą ilością paliwa w komorze.
Gmf12/13 to nie ikov żadna Blaszka.
Iglica, sprawdź czy uszczelki są dobrze po zakładane

Wysłane z mojego D2303
No w gm12/13 niema blaszki, ale autor w temacie napisał ogar 200 a w nazwie 205, więc nie wiadomo o jaki pojazd chodzi.
Jeżeli masz Ogara 205 to masz gm12/13 więc weź go wyczyść, zmień na puszkę i ustaw dobrze mieszankę.
Na moje to dawkę paliwa ustawia się ta blaszke od zatapiacza w gm12/13 w pomoże pływakowe i iglica
Chodzi o Ogara 200, czyli silnik jawki, ile paliwa ma być w komorze pływakowej?
I blaszkę odginać do góry?

Jeśli mógłby ktoś przenieść temat byłbym bardzo wdzięczny Big Grin
Tak blaszkę odginaj do góry.
Dzisiaj zrobiłem nim trasę ponad 75km i żadnych problemów nie było, postawiłem na luzie na parkingu i po 2 minutach zgasł.
(14-10-2014 09:10:18)pawel_2540 napisał(a): [ -> ]Tak blaszkę odginaj do góry.

W dół , bo w gore jak odegniesz to pluywak bedzie wyzej i bedzie (zatykal ) doplyw paliwa wiec musi odgiac w dół aby rzytopic plywak i paliwo bedzie sobie ciurkac :F
(14-10-2014 16:20:27)szczupak54 napisał(a): [ -> ]
(14-10-2014 09:10:18)pawel_2540 napisał(a): [ -> ]Tak blaszkę odginaj do góry.

W dół , bo w gore jak odegniesz to pluywak bedzie wyzej i bedzie (zatykal ) doplyw paliwa wiec musi odgiac w dół aby rzytopic plywak i paliwo bedzie sobie ciurkac :F

To nie jest ogar 205. Tutaj jak odegnie blaszkę do góry to zwiększy dawkę paliwa.
(14-10-2014 09:01:36)Feberos napisał(a): [ -> ]Chodzi o Ogara 200, czyli silnik jawki, ile paliwa ma być w komorze pływakowej?
I blaszkę odginać do góry?

Jeśli mógłby ktoś przenieść temat byłbym bardzo wdzięczny Big Grin

tyle że jak przyciśniesz palcem pływak do samego dnia to poziom benzyny ma się pokrywać z tym kołnierzykiem na pływaku. Ja ustawiałem według tej rady i nie przerywało już. Generalnie możesz ustawić profesjonalnie czyli tyle żeby było je widać w rozpylaczu ale żeby się nie wylewało z niego.
W książce wyczytałem że w tym typie gaźnika poziom paliwa powinien wynosić 16mm tylko nie wiem odkąd mierzone
Przekierowanie