22-09-2014, 20:37:21
Stron: 1 2
22-09-2014, 20:44:30
podejrzewam ze jest tylko zbiornik z komara zamontowany bo taka pojemność zbiornika byla idealna na tor... ale moge sie mylic
22-09-2014, 20:50:45
Mi dziadek opowiadła że jakbył np w w Warszawie na takich wyscigach to romety miały mniejsze zbiorniki bo kazdy musiał mieć wlane tyle samo paliwa. Komary były podobno tak stunigowane ze ponad 100 leciały i po takim wyscigu silniki nadawały sie już tylko do remontu generalnego. Na gazniku zamiast filtra była długa chromowana rura i cos tam jeszcze. O i najważniejsze jeździli na eterze nie pamiętam więcej xd
22-09-2014, 21:45:37
KL 50 pewnie oznacza 'klasa 50', więc możliwe, że były to komarowskie 50ccm ciekawe, bardzo ciekawe!
13-04-2015, 18:05:50
Cytat:Komary były podobno tak stunigowane ze ponad 100 leciały
jak przerobić silnik z Komarka żeby się nim latało 100?? mam w garażu mój silnik z Komarka, może go jakoś przerobie
13-04-2015, 18:08:38
Tylko że to była inżynierska robota, miały 6 biegów i 10 km. A poza tym jak się tak okrutnie sypały to nie warto.
13-04-2015, 19:32:25
Juz teraz każdy komar wyścigowy musiał być 10 konny z 6b. Bzdura! Każdy robił sobie, kto wie czy nie było innych mocniejszych.
13-04-2015, 20:48:48
mam stary silnik z komara który właściwie nie za bardzo mi jest potrzebny to myślałem żaby coś z niego zrobić jakieś przeróbki czy coś
13-04-2015, 21:07:20
Jakie masz pojęcie? Bo wnioskując po tym, że sam nie wiesz co robić stwierdzam, że żadne. Tutaj nie wystarczy szlifierka wiertarka i spawarka sąsiada. Jak już ktoś napisał to robiły "inżyniery", więc jakiś Wojtek w szopce raczej tego nie zrobi. NA własną rękę spróbuj Tuningu Sałka i to ci wystarczy
13-04-2015, 21:18:37
Kolega się pyta co można zrobić aby komar był zajebioza. A nie o to czy zdoła to zrobić. Ale moją radą było by rozebranie jakiejś suzuki, aprilli albo YAMAHY i ogarnąć jakie są tam rozwiązania a po namyśle i oglądnięciu zakupić jakiś normalny 10KM i 6b motor który nie sypie się po jednym wyścigu, polecam te 3 marki które wymieniłem wyżej łatwe w naprawie i mocne a 50 YAMAHY nawet palą jak komar, kiedy chcą NIE KATOWAĆ ZABYTKÓW
13-04-2015, 21:20:36
Konstruktor mówił o tym. robili komary co 120 latały. w Legendach prl nawet o tym mówił.
13-04-2015, 21:26:34
Toć wiem o tym ale robili to nie to samo co znaczy przerabiali nie da się przerobić tego silnika na 6 biegów i 10 KM w warunkach domowych
13-04-2015, 21:34:08
Jeśli chodzi o przeróbki Komara w domowych warunkach, to da się do 4KM. Jest dokładny opis w internecie. Albo był to tekst z "Motoru" z lat 70', albo jakiś studenciak robił prace w podobnym okresie i to opisał. Podniesienie kanału wylotowego, rozwiercenie kanałów płuczących, większy gaźnik, tłumik spawak...
13-04-2015, 21:35:03
Tu widać zębatkę po prawej stronie chyba, więc silnik dezamet odpada
13-04-2015, 21:47:49
Prędzej bym obstawiał na tarcz hamulcową. z przodu jest też coś podobnego.
Stron: 1 2