Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Szkiełkowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam do was pytanie co z niżej wymienionych materiałów bedzie najskuteczniejsze w szkiełkowaniu ?
Mikrokulki Szklane
Mączka Szklana
Granulat Szklany
Mikrokulki Szklane są ponoć najlepsze
(17-09-2014 17:28:36)mikolaj.lukasik napisał(a): [ -> ]Mikrokulki Szklane są ponoć najlepsze

Nie chcę mnożyć tematów, więc będzie tutaj.

1. Mam do wykonania szlif cylindra oraz szkiełkowanie całego silnika s38. Czy kolejność wykonywanych prac ma znaczenie? Lepiej najpierw wyszkiełkować , a następnie szlifować? A może odwrotnie? A może to bez znaczenia, gdy elementy są odpowiednio zabezpieczone?

2. Zabezpieczenie przed szkiełkowaniem: w jaki sposób zabezpieczacie części przed tym agresywnym procesem? W gwinty to chcę powkręcać śruby, a jak z pozostałymi otworami (łożyska, tuleje...). Może macie jakieś zdjęcia poglądowe, które pomogą także innym w przyszłości?

3. Czy sam gaźnik także poddaje się szkiełkowaniu?
Najlepiej najpierw szkiełkować a potem szlifować cylinder. Jeśli chodzi o zabezpieczenie to wszystko zależy od tego, czy zabieg wykonuje osoba myśląca, czy jakiś ćwierćmózg, który robi bo robi. Miałem ostatnio przygody i ze szkiełkowaniem i z malowaniem proszkowym i stwierdzam, że brak umiejętności u niektórych "fachowców" nie ma granic. Nikomu nie życzę trafić na takich partaczy. Co do samego szkiełkowania to lepszym , ale i niestety droższym zabiegiem jest sodowanie. Ciężko jest dokładnie umyć zakamarki po szkiełkowaniu, a wiadomo jak to się może skończyć w przypadku cylindra, gdy mikrokulki się dostaną między tłok i tuleję. Sodowanie ma tę zaletę, że efekt jest podobny a po zabiegu wkładamy część do wody, w które soda rozpuszcza się i nie ma zagrożenia, że ścierniwo nam gdzieś tam w zakamarkach pozostanie.
Pozostaw w gniazdach łożysk stare łożyska i stare tuleje z fosforobrązu w ich gniazdach, na czas szkiełkowania.

Gaźnik też jak najbardziej możesz wyszkiełkować, ale potem dla pewności, wymyj go w myjce ultradźwiękowej.

Sodowanie to nie jest obróbka, a jedynie dokładne oczyszczenie powierzchni.
Przygotowuję właśnie elementy do szkiełkowania.
O ile z karterami i pokrywami nie było problemu, by to doczyścić w kąpieli w ropie, o tyle stare osady na głowicy i cylindrze są praktycznie niemożliwe do całkowitego usunięcia. Wyszczotkowałem to porządnie, do tego w ruch poszedł papier ścierny, ale stwierdziłem, że to robota głupiegoAngry
Domyję jeszcze co mam, pozabezpieczam, i udam się z tym do szkiełkowania.
Najwyżej mnie wyrzucą za drzwi Big Grin
Przed szkiełkowaniem, można delikatnie przepiaskować elementy. Oczyści to je z brudu, usunie przebarwienia i ułatwi późniejsze szkiełkowanie.
Dziś przygotowałem kilka blend z tworzywa: na kanały cylindra, od str. gaźnika i głowicy, które mają zabezpieczyć elementy. Jutro zajmę się samym gaźnikiem i wrzucę jakieś zdjęcia.
Kanały ja bym też wyszkiełkował. Zabezpiecz jedynie tuleję np. dwoma starymi tłokami i gwint cylindra nakrętką.
Jak najprościej i szybko zabezpieczyć miejsca których nie chcemy szkiełkować? Taśmą teflonową.

Gaźników się nie szkiełkuje ze względu na ich skład materiału. Po pewnym czasie powierzchnia będzie bardziej porowata i ciemna a dwa, to strasznie ciężko domyć później taki gaźnik.
Najlepiej jest przed szkiełkowaniem umyć elementy na ultradźwięku, co zapewni odtłuszczona powierzchnię (dosyć ważne aby nie było odbarwień) i żeby powierzchnia była po prostu czysta.
A dlaczego powierzchnia ma się zrobić bardziej porowata i to dopiero po pewnym czasie?

Szkiełkowałeś jakiś gaźnik ze ZnAl'u, czy to tylko gdzieś wyczytałeś?

Ja osobiście nie wyobrażam sobie teraz zostawić gaźnik w takim "surowym" stanie, gdy reszta silnika będzie wyszkiełkowana - to dla mnie podchodzi pod fuszerkę...

Stosując się do tego co napisałeś, nie powinno się też szkiełkować obudów ślimaków, podstaw zapłonu, korpusów manetki gazu i kraników - to dokładnie ten sam stop...
Tak, szkiełkowałem. Stawiam, że robi to temperatura z olejem. Gaźnik ZMD gm12. Zrobił się brzydki w porównaniu do reszty silnika. Dlatego teraz gaźniki przy szkiełkowanych silnikach przecieram staliwem, co daje moim zdaniem równie dobry efekt.
witam, zajmuje sie szkielkowaniem zapraszam

https://www.olx.pl/oferta/szkielkowanie-...pkHjp.html

wiecej zdj na fb https://www.facebook.com/Mixol-Garage-152710778570456/

zapraszam
Przekierowanie