Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nowy gaźnik.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siema. Ostatnio wpadłem na pomysł ,żeby zamontować gaźnik z WSK 3 do ogara 200.Co o tym sądzicie?Czy poprawi to osiągi?Czy zawiększy sie spalanie?
Poprawi osiągi i zwiększy spalanie. Nie wiem, czy mają ten sam króciec. Może będzie trzeba coś dorabiać.
Wsk 125 ma kruciec na wcisk , a w ogarze ryginalnie jest na 2 srubki , wiec trzeba by przerobic kruciec
Po za tym ma duuużą gardziel i pewnie będzie go zalewało. Konieczna pewnie będzie zmiana dysz. Pomyśl lepiej nad dellorto lub innym współczesnym gaźnikiem
Dzięki za odpowiedzi.Big Grin
Jaki konkretnie gaźnik by pasował?
Szukam czegoś lepszego od oryginału do seryjnej Jawki. K60b, 16n1, gm12f, czy coś innego? Bardziej mi zależy na bezawaryjności niż na poprawie osiągów ale się nie pogniewam jak poleci szybciej :-)
16nx-x poradzą sobie, mają ssanie, mocne, a przyrost mocy tez będzie
Ok dzieki. Zanim jednak coś kupię sprawdzę jak chodzi na gm12f z motorynki bo mam taki na stanie.
No i lipa. Pomierzyłem gardziele i Jikov ma 17mm w porównaniu do GM który ma oczywiście 12mm. Nawet nie próbuję go zakładać bo mi ciężkiegodupska nie uwiezie.
Szukam simsonowego.

Tak teraz patrzę że 16n1 ma 16mm, k60b 15mm. Wszystko mniejsze od Jikova więc jak taki 16n1 ma poprawić osiągi? No chyba że na niższych obrotach ze względu na mniejszą gardziel.
A może Bing 17 Amal 19t?
kup sobie gaznik membranowy. Wink
16n1 poprawi elastyczność silnika
(24-09-2014 11:43:00)rumun napisał(a): [ -> ]No i lipa. Pomierzyłem gardziele i Jikov ma 17mm w porównaniu do GM który ma oczywiście 12mm. Nawet nie próbuję go zakładać bo mi ciężkiegodupska nie uwiezie.
Szukam simsonowego.

Tak teraz patrzę że 16n1 ma 16mm, k60b 15mm. Wszystko mniejsze od Jikova więc jak taki 16n1 ma poprawić osiągi? No chyba że na niższych obrotach ze względu na mniejszą gardziel.
A może Bing 17 Amal 19t?

Może poprawić osiągi, chociażby przez mniejsze straty paliwa i lepszy skład mieszanki(którego to składu nie da się w kiepskiej parodii gaźnika marki Jikov wyregulować, w przeciwieństwie do cywilizowanych gaźników takich jak BVF 16Nx-x lub K60b czy też mniej cywilizowanych takich jak nasz GM12f). Zostało doświadczalnie potwierdzone że na gaźnikach od simsona silnik Jawa 223 zwiększa swoje osiągi i zmniejsza zużycie paliwa, więc nie ma co się tak strasznie martwić o ten przelot gardzieli.
Ok dzięki za podpowiedzi. Właśnie zakupiłem w lokalnym sklepie 16n3-4. Współczesny zamiennik z logo IFA, podobno dobre, bierze je gościu co naprawia motorki.
Teraz mam pytanie, ten gaźnik nie ma śrubki regulacji mieszanki, jest tylko ze sprężynką od obrotów biegu jałowego. Jak to wyregulować, tylko iglicą?
Czy ten gaźnik może być zamontowany poziomo czy ukośnie (simson chyba ma ukośnie)?



Dobra, znalazłem śrubkę od mieszanki, była pod plastikową zaślepką.
Ja montowałem 16n1 i zrobiłem skos mniej więcej jak w simsonie. Jest temat w dziale usprawnienia.
Czytałem że w 16n3-4 trzeba wymienić dysze na mniejsze w celu poprawne regulacji, ale nie miałem okazji tego potwierdzić .
Dysza główna jest 70 więc chyba nie za duża w porównaniu do jawkowej 68, chyba.
Stron: 1 2
Przekierowanie