Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom Forumowiczów zakładam temat, w którym ocenić będzie można części do Rometów, te wyprodukowane w czasach obecnych. Zapasy ZMD kurczą się i kiedyś się nawet pewnie skończą, dobrze więc będzie zebrać tu oceny wszystkich używanych przez Was części-od najmniejszych po całkiem duże.
Ja osobiście do współczesnej produkcji nie mam zastrzeżeń, tzn: bodajże jeszcze w listopadzie kupowałem cały zestaw naprawczy silnika (cylinder, wał, łożyska na cały silnik, uszczelniacze, tłok, pierścienie, tuningowaną dyszę gaźnika) za 150 zł (wraz z przesyłką). Do tej pory nic się nie dzieje, oprócz tego że iskrownik ma kaprysy i sam się odkręca Tongue (tak wiem, należy nagwintować na nowo Wink) A tak, to spoko, jakość wykonania wału w bdb, łożyska też niezłe, sam cylinder (w zasadzie tuleja) też gładka i bez zastrzeżeń Wink Cały zestaw otrzymuje ode mnie ocenę: celujący Wink

Przebieg przybliżony? Tak +/- 100 km. Zestaw był kupowany na allegro u tego sprzedawcy (polecam!) : http://allegro.pl/listing/user/listing.p...id=3372798
Obręcze i szprychy - chromowane i ocynkowane szprychy są bardzo dobre, nie pękają, wszystko jest w 100% OK.
Obręcze dają się idealnie wycentrować, chrom jest ładny.

Linki no to zależy, dają radę zazwyczaj.
Opony jak opony, dobre


Jedynie manetki zmiany biegów do komara lipne są, chociaż miałem tylko jedną i chyba ostatnią ze współczesnych
Podobno nyple są za grube, albo jak je drapniesz to zaraz rdzewieję czy to prawda?



Kiedyś jak jeszcze Irek był na forum to polecił mi tłoki z strony http://www.skuterdebica.hg.pl/ (Te droższe za 21 zł) Nie wiem jak do innych ale w romecie nie puchną, raz czekałem aż ostygnie silnik, to komary strasznie cięły, odpaliłem i pojechałem na gorącym silniku. Nic nie złapało.
Nic nie rdzewieje, nic nie jest za grube, no wiadomo do komarów gdzie były cienkie szprychy, nie wejdzie gruba szprycha od późniejszych komarów. Tak samo w obręcz bo jest to inna wersja, jak i w bęben
Jeśli o mnie chodzi, to z nowych części zamontowałem tylko gumy podnóżków i linki(sprzęgła i licznika). Wszystko bez zastrzeżeń, guma trzyma się, nie rwie, weszła dość ciasno na podnóżki więc pewnie szybko się nie wyrobi.

Linki działają bez zastrzeżeń.
Ma ktoś opinie o nowym automacie zmiany biegów do 023 bo u minie wałek się tylko wyrobił i nie wiem czy nowy kupić tylko wałek czy trochę dołożyć w wszystko wymienić
A ja tam mogę powiedzieć coś o współczesnych linkach do komara, linki są prawie 2x cieńsze niż oryginalne, lubią szybko się rwać, wiem to z swojego doświadczenia
Nowe moduły zapłonowe do zapłonu elektronicznego, tragedia i chyba nie tylko ja miałem z nim problem. Po zamontowaniu go, zrobił 200-300km w ciągu roku, padł równy miesiąc po skończeniu się gwarancji producenta.
Lata temu, około 2004 roku kolega kupił współczesny, działał idealnie, ale automaty się łatwo regeneruje, więc nie ma sensu kupować
Ogólnie wszystko prócz manetki co do tej pory kupiłem było dobre.

Kolanka wydechowe przede wszystkim oraz obręcze i szprychy, opony i dętki
Ja kupiłem:
Kolanko wydechy-motonet-b.dobre wykonanie
obręcze-KM-motocykle-b.dobre wykonanie
wałek napędu licznika-również b,.dobre wykonanie
A i mam cylinder Almotu który kupił 2 właściciel a więc trochę przejeździł już Smile
Automat zmiany biegów 2b -dobre wykonanie , mozna brać
wał 2b -mi ukręcił sie od strony sprzęgła, u innych znów sie trzyma.
tryby skrzyni-nie polecam , bardzo delikatne, w momencie sie sypią
tarcze sprzęgłowe- wszystko ok
cylinder , głowica - miałem kilka zestawów , były dobre
tłoki- niektóre puchły
cewki, kondensatory-loteria, jak sie trafi
linki-przeważnie za długie , za krótkie ale w miare pasują.
Części do Charta:

Wał korbowy - nowy z czarnymi przeciwwagami - polecam, ładnie wykonany i trwały. Jak na razie 12 tysięcy przejeździł i nie zanosi się, żeby nagle luzów dostał. Jak nowy. Polecam przed montażem dotoczyć i dobrze spasować tulejkę ze sworzniem. U mnie fabrycznie wciśnięta w wał miała zbyt duży luz.

Gumy podnóżków - kupiłem do Charta z kwadratowym otworem. Z dwa sezony wytrzymają przy codziennym użytkowaniu, jednak po jednym sezonie widać już znaczne zużycie (wyciera się).

Linki - dedykowane do Charta (z napisem Chart na pancerzu) w moim przypadku nigdy nie pasowały do klamek. Trzeba było lekko zeszlifować końcówki. Aktualizacja: Jeżeli chodzi o trwałość, to z kompletu gaz, sprzęgło - jedynie linkę sprzęgła wymieniłem na nową po jednym sezonie, bo już bardzo ciężko chodziła mimo regularnego smarowania. Po prostu wytarł się chyba pancerz w środku.

Cylinder Almot 50cm3 - jest ok. Można wycisnąć tuleję, ale może się to skończyć jej pęknięciem. Powierzchnia ożebrowania w cylindrze jak i samej tulei po wyciśnięciu - chropowata.

Cylinder z tłokiem, zestaw Almot 60cm3 (55cm3) - nie wiem jak sam cylinder, bo długo na nim nie jeździłem, nie wiem też jak ma wykonany rozrząd, nie pamiętam już. Za to zapamiętałem bardzo dobrze pancerny tłok, który waży tyle co dwa normalne z 50cm3 albo gorzej. Grube ścianki i lubi spuchnąć. Tłok zdecydowanie odradzam. Tuleję jak w przypadku 50cm3 też można wycisnąć.

Pierścienie/tłoki - dzwonią niemal od samego początku. Fakt, że sprężanie długo utrzymuje się na dobrym poziomie i silnik pracuje poprawnie (do pewnych obrotów), ale dzwonienie jest denerwujące, szczególnie jak władujesz 500zł w silnik, żeby wszystko było ok. Można jeździć, ale jak ktoś chce mieć wszystko w porządku i żadnych zbędnych odgłosów z silnika, i brak problemów z hamowaniem na wysokich obrotach - to polecam poszukać zestawu tłok-pierścienie z innego pojazdu. Np Honda.
Zestaw do regeneracji ślimaka licznika firmy cross implex . Polecam w 100%. Wielkim plusem jest to ze trybiki sa cale metalowe a nie plastikowe jak w oryginale.
kupowałem i kupuje wiele części dzisiejszych do ogara, komara czy jawki. Uważam ze wszystkie produkty są ok tylko mam zastrzeżenie do dzisiejszych platyn, kondesatorów, oraz gaźników . Platynki do rometa są słabo wykonane styki chyba klejone, bo jak raz dotknęłem aby przestawic to odleciało :F Nie polecam i radzę uważać na platyny bodajze CX takie z brązowym młoteczkiem komplety
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie