Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak ustawic zaplon?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak ustawic zaplon w silniku 023 tylko nie odsylajcie mnie do poradnikow bo ja nie wiele rozumiem mozecie mi to wytlumacz tak jak dle amatora ktory w zyciu nie mial doczynienia z ustawianiem zaplonu?
PS.Szukalem w tematach i nic nie znalazlem
Nie będzieny odsyłać do poradników bo szukajka działa.
https://www.youtube.com/watch?v=KvEDAybjnWA
może pomoże filmik wiem że ten film nie na temat Big Grin ale zawsze masz film jak naprawić zaraz poszukam o ustawieniu Big Grin
Będziemy odsyłać do poradników bo jest ich pełno na forum i googlach.
Musisz se wydrukować i przy silniku zacząć kombinować, każdy(a przynajmniej większość) przez to przechodził
więc tak:jak każdy szanujący się romeciarz, który ma zamiar dłużej zajmować się swoimi sprzętami powinieneś uzbroić się w przyrząd zegarowy do ustawiania zapłonu

oraz szczelinomierz o grubości 0,3 lub 0,4 mm

W pierwszej kolejności odkręcasz podnóżek kierowcy, luzujesz śruby kickstartera i dźwigni zmiany biegów po czym ściągasz te dźwignie ściągaczem i odkręcasz lewą pokrywe silnika. Wykręcasz świecę i w jej miejsce wkręcasz wymieniony wyżej przyrząd. Ruszasz magnetem zgodnie z kierunkiem pracy silnika aż wskazówka zacznie się kręcić, nagle się zatrzyma i zacznie się cofać. Oczywiście GMP tłoka jest wtedy kiedy wskazówka przestaje na moment się kręcić ale jeszcze nie zaczyna się cofać. Wtedy wkładamy szczelinomierz między platynki, luzujemy śrubę trzymającą podstawę platynek i zaciskamy je na szczelinomierzu po czym zakręcamy śrubę trzymającą podstawę platynek.

Druga część regulacji. luzujemy trzy śruby trzymające prądnicę. Ruszamy magnetem w stronę odwrotna do kierunku pracy silnika tak by przyrząd odmierzył nam 3 milimetry od górnego martwego punktu. Właściwie to ruszamy magnetem delikatnie w prawo i w lewo obserwując platynki. Mają zacząć się rozwierać w momencie kiedy urządzenie odmierza nam 3 milimetry od górnego martwego punktu. Jeśli tak nie jest obracamy iskrownikiem w odpowiednią stronę dotąd aż się uda. Po regulacji należy dokręcić sruby mocujące prądnicę i sprawdzić czy silnik pracuje ok. Nieźle się rozpisałem ale mam nadzieję że zrozumiesz. Szczerze powiem że łatwiej mi jest to zrobić niż opisać.
https://www.youtube.com/watch?v=saU8yzUrwM4 coś podobnego do opisu kolegi wyżej
charper dasz radę podesłać gdzie można takie coś kupić ? Smile tzn allegro ? czy jakieś dobre sklepy
(17-05-2014 18:22:05)charper napisał(a): [ -> ]Oczywiście GMP tłoka jest wtedy kiedy wskazówka przestaje na moment się kręcić ale jeszcze nie zaczyna się cofać. Wtedy wkładamy szczelinomierz między platynki, luzujemy śrubę trzymającą podstawę platynek i zaciskamy je na szczelinomierzu po czym zakręcamy śrubę trzymającą podstawę platynek.

Po pierwsze nie w gmp ustawia się przerywacz a w najwyższym wzniosie krzywki, a po drugie takie przyrząd można zrobić ze starej świecy zapłonowej oraz śruby m8.
Plusminus mógłbyś jakoś opisać jak to zrobić
Odsyłam do mojego poradnik, gdzie jest on opisany. Smile
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid329765
A na tej zasadzie, widziałem ten poradnik, ale akurat tych zdjęć mi nie wyświetlało na fonie. Tylko co do tych obrotów to ciężko.
Przekierowanie