Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z odpaleniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, kupiłem od sasiada Rometa Charta za 300 zł z papierami, chyba nie dałem dużo. Lecz motor nie jezdzi, Iskra jest, ale gdy uzywam startera to raz jest ladna kompresja a raz tak sie normalnie "ślizga" ciezko idzie i nie slychac tłoka w sumie. Ma ktoś jakiś pomysł?
Zbyt mocna naciągnięta linka od sprzęgła ( poluzuj ją )
Wyreguluj sprzęgło i próbuj może na pych
jezeli stal dlugo to nalezy rozebrac prawa klape i zrobic przeglad ze sprzeglem i obowiazkowo nowy olej!
Popuscilem sprzeglo i jest lepiej bo tylko czasami sie sliznie, ale ten slizg jest taki ze tak powiem ciezki, trzeba mocno stanac zeby poszlo. Dzis rozbieram sprzeglo i poczyszcze wszystko i zobacze co da sie zrobic. Dam znac jak cos wywnoskuje, postaram sie tez zrobic jakies zdjecia
Zmierz długość tarcz i sprężyny i porównaj z nowymi częściami. Zapewne masz już to na wykończeniu.
A silnik się w ogóle kręci? Może tłok zatarty albo zabezpieczenie wpadło
Jak ruszam kopnikiem to słychać jak tłok chodzi i jest kompresja. A wracając do sprzęgła to na samej sprezynie jest różnica 3.5mm w stanie spoczynku. Wiec chyba będę musiał wymienić sprzeglo. A i jeszcze czy ten tryb obok kosza ci jest na wale to czy on może się obracać pod dużą siłą?
I drugi problem wyskoczyl, raz iskra jest, raz nie ma. Co moze byc przyczyna?
Należy pomierzyć cewki w prądnicy Wink
Cewka zasilając, nawinięta z wierzcha grubym drutrm
Pomiar wykonujemy omomierzem ustawionym na zakres 2K, jedną sondę do kable zielonego wychodzącego z prądnicy (tak jest w oryginale) a drugi do masy. UWAGA NIE MIERZ W DYSKOMFORCIE MAGNETYCZNYM, czyli zdejmij koło magnesowe Pomiar ma się mieścić od 700 do 770ohm
Impulsator, czyli cewka wyzwalajaca, czarna (czasami brązowa) ceweczka, miernik na 200 i tak samo jak z cewką zasilającą Wink Tylko pod kabel biały wychodzący z prądnicy (również w oryginale) pomiar ma się wahać i ma być ok 26ohm Tongue

Jeżeli to nie pomoże to należy sprawdzić stan instalacji, czy przełącznik od gaszenia jest OK i stacyjka, a później należy sprawdzić moduł i cewkę butelkową Smile
O kurde o_O będę musiał pomyslec i iść z tym do elektromechanika. Ale proszę państwa motor zapalil ale trzeba go krecic żeby nie zgasl i zapalil dopiero jak świece zagrzalem zapalniczka. Jak myślicie trzeba zrobić regulacje gaźnika? A i ustawiłem zapłon. Ale jak narazie Dziękuję wszystkim za rady bo są bardzo przydatneSmile
I jeszcze dodam ze zalewa swiece
(10-05-2014 22:29:11)Marcin_Ch napisał(a): [ -> ]I jeszcze dodam ze zalewa swiece

obniżyć poziom paliwa lub/i zubożyć mieszankę
W sensie ze jak obnizyc poziom paliwa?
Jaki masz w nim gaźnik, jeżeli zalewa świecę, ale jak chodzi chodzi i nagle pstryk zgasł to może być to przyczyną za małej przerwy na świecy bo ją zalewa Wink Gaźnik należy rozebrać na części pierwsze przedmuchać kompresorem wyczyścić i złożyć po czym elegancko wyregulować i musi chodzić, jeżeli nic to nie poskutkuję to należy sprawdzić świecę, po czym zagłebić sie dalej w zapłon Tongue
Stron: 1 2
Przekierowanie