Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja lag Romet Chart 210
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Postanowiłem napisać poradnik o Lagach Romet Chart 210. Wiem że większość z was wie gdzie szukać informacji na temat tego, no ale cóż będzie i dodatkowy.

Więc zaczynamy tak.. Stawiamy naszego charta na jakieś belce, w moim przypadku belka drewniana na nim postawiony na stopkach z dociskiem na tyle by przód poszedł w górę
1.Odkręcamy tę śrubę.

2.Następnie te:

Z oby dwóch stron.

3.Teraz niestety nie mam zdjęcia, bierzemy młoteczka i delikatnie pukamy w gwint śruby (punkt 1), Z drugiej strony zacznie nam wychodzić to po wyjęciu tej "ośki?" koło nam wyjdzie z lag.

Skoro nie mamy już koła możemy dalej rozbierać lagi.
4.Odkręcamy z oby dwóch stron.

5.Teraz laga powinna nam wyjść z "półek" w niektórych same się wysuwają, a czasami trzeba pociągnąć na bok i dół.


6.Po wyjęciu z półek lagi, mamy coś takiego

6.1 Gdy wyjmiemy lagi musimy spuścić olej (w zasadzie nie trzeba ale ułatwia robotę) Odkręcamy te śrubeczki.

7.Obracamy lagę i odkręcamy tę śrubę


8. Teraz "trzpień lagi" (amelinum) wyjdzie nam górą u dołu powinno być coś takiego (może się schować w środku)


9. Teraz musimy wykręcić odpowietrzniki czyli to:


10. Gdy już to wykręcimy mamy rozebraną lagę. obracamy i wylatują nam dwie sprężyny mała i duża
Mała sprężyna jest u góry, duża u dołu.

10.1 teraz musi nam wylecieć coś takiego
Najlepiej przetrzeć to szmatką i sprawdzić czy nie jest uszkodzone, Uwaga na pierścionek.
10.2 Goleń pusta laga rozebrana, Przechodzimy do koprusu.

11. Korpus.

11.1 Kopruś i Seger! pierścien sprężynujący


Do zdjęcia tych Segerów teoretycznie potrzebujemy specjalnych "kombinerek"/"Strzypiec" do segerów, jeżeli ktoś potrafi kombinować na pewno to wyjmie, ja niestety tego nie wyjąłem dziś ponieważ nie miałem kompletu narzędzi.
11.2 Zdejmujemy Seger, Bierzemy cienki płaski śrubokręt podważamy filc do góry od dołu i delikatnie go wyjmujemy.. Filcu teoretycznie wymieniać nie trzeba. Ponieważ on i tak pełni swoje zadanie i nie widziałem jeszcze by się popsuł, Filcu nie ma a simmering trzeba zmienić.
11.2 Simmering M32x45x7

11.3Wymieniamy nasz element, wkładamy filc, Zakładamy pierścień segera.

Tak to jest cała wymiana teraz trzeba złożyć. Tutaj należy robić wszystko w odwrotnej kolejności jak w poradniku Smile to już każdy sam powinien dać radę.

*w lagach znajdują się 3 sprężyny. Jedna malutka powinna być na trzpienku gdzie jest pierścień
Tak jak tu.
* Do golenia lagi pierw wchodzi duża sprężyną póżniej ta mniejsza.
* Proszę pamiętać o tym że jeżeli taka laga jest zasyfiona by ją umyć wytrzeć zalać olejem po umyciu..



12. Odpowietrzniki, można a raczej trzeba je wyczyścić.

odkręcamy kluczem jak pamiętam 10/12 i czyścimy tamtą dziurkę by była drożna. Skręcamy z powrotem i gotowę.



Dziękuje za uwagę.
Poradnik może nie jest idealny, ale jest. Większość jest napisane słowami "16"latka. Także jakby ktoś czegoś nie wiedział proszę pisać postaram się pomóc.
Mam nadzieje że się przyda Smile
Prosze adminów o doklejenie do postu.
11.2
Zdjęte segery:

Teraz trzeba wyjąć filc:


Tera wygrzebujemy wyjąć stary simmering:

Po wyjęciu czyścimy szmatą i mamy coś takiego:

Zakładamy nowe simmeringi (Uwaga mi simmering wchodził ciężko w drugiej lekko, Simmeringi nalezy dobijać czymś co ma najlepiej taką samą średnice? (w moim przypadku stara rączka (gumowa) od rometa Big Grin )
Założony simmering:

Potem zakładamy filc, oraz segery. I to tyle.
a pomiędzy sprezynami nie powinno byc takie cos białe, plastikowe?
Tak, pomiędzy sprężynami jest jeszcze plastikowa przekładka.
Ja tej przekładki nie posiadam albo i posiadał em ale carcher może wyjeb.. Ja gdzieś w trawę.
Czy to będzie sprawiało jakiś problem? Brak tego?
Sprężyna będzie wchodzić jedna w drugą. Te teflonowe oryginalne lubiły pękać lepiej utoczyć sobie metalową.
hmm słuszna uwaga. Tak o tym nie myślałem. co prawda złożyłem jedną pare i nie ma takiej sytuacji.
Bardzo dziś mi się przydał ten poradnikSmile
A jeśli chodzi o te plastikowe przekładki to wyglądają one tak:
Pytanie takie mam. Czy u wszystkich lagi tak mocno osiadają jak na motorowerze ktoś siedzi ? U mnie jest jakiś 1-2 cm zapasu nim całkiem zawieszenie dobije.

Sprawa druga. Pierwsza sprężyna to ta najdłuższa. Pod nią jest ta krótsza.
Przekierowanie