Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Universal '84 - powrót do świata żywych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W dniu dzisiejszym udało mi się znaleźć taki oto rower. Mam ambitny plan aby ten rower doprowadzić do stanu używalności zachowując jak najwięcej oryginału. Jednak na początku chciałbym dowiedzieć się od znawców tematu co w tym rowerze jest oryginalne (chodzi o wyposażenie) i czego ewentualnie brakuje. Czy ten rower wyposażony był w elektrykę?? Czy kształt kierownicy jest oryginalny? Jak ktoś posiada wszelkie dane dotyczące tego modelu to proszę o przedstawienie ich w niniejszym wątku, lub podesłanie stosownego linka.
Będę starał na bieżąco informować was o postępie i kosztach poczynionych prac, jednak zaznaczam że będzie to proces nie krótki.
Wpierw powiedz nam, jaki masz rozmiar kół. Potem pogadamy o konkretach.
Odpowiadając na twoje pytanie: rozmiar opon to 27x1 1/4. Próbując sklasyfikować ten rower znalazłem informację że romet universal to były rowery różnego typu przygotowane m.in. na eksport bądź te które nie przeszły kontroli jakości. Jeżeli prawdą byłoby to drugie to czy mogło być możliwe składanie rowerów z ZZR z tego, co było pod ręką, tym samym tworząc rowery nie w pełni seryjne i powtarzalne?? Czy jest jakaś inna bardziej szczegółowa nazwa tego roweru?? Zaznaczam że hamulce z przodu jak i z tylu są szczękowe. Bagażnik wygląda mi na oryginał, malowanie również
(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a): [ -> ]Odpowiadając na twoje pytanie: rozmiar opon to 27x1 1/4.

No więc Twój rower to eksportowa wersja modelu Wagant.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a): [ -> ]Próbując sklasyfikować ten rower znalazłem informację że romet universal to były rowery różnego typu przygotowane m.in. na eksport bądź te które nie przeszły kontroli jakości.

Owszem, zgadza się.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a): [ -> ]Jeżeli prawdą byłoby to drugie to czy mogło być możliwe składanie rowerów z ZZR z tego, co było pod ręką, tym samym tworząc rowery nie w pełni seryjne i powtarzalne??

Rowery Romet były składane z tego, co akurat było dostępne na magazynie. Często części charakteryzujące dany model były montowane do innego. Miałem też kiedyś Wigry z elementem ZZR.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a): [ -> ]Czy jest jakaś inna bardziej szczegółowa nazwa tego roweru??

Nazwa to po prostu Romet Universal. Tyle. Tak jak już pisałem, jego krajowym odpowiednikiem był Wagant.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a): [ -> ]Bagażnik wygląda mi na oryginał, malowanie również


Tak, ale nie do końca. Owszem, malowanie jest oryginalne. Waganta charakteryzował inny typ bagażnika, ten zamontowany w Twoim rowerze stosowany był np. w Orionach. Rozwiązanie zapewne jak najbardziej fabryczne.

W pierwszym poście pytałeś odnośnie oryginalności roweru. Wszystko jest właściwie w jak najlepszym porządku, ale jest kilka "ale". Pojazd powinien posiadać z tyłu przerzutkę "Favorit". Twój jej nie ma, w dodatku prawdopodobnie jakiś zbrodniarz skrócił łańcuch. Oczywiście mogło tak być, że w epoce PRL-u, czyli epoce niedoboru absolutnie wszystkiego na magazynie zabrakło przerzutek i na drogi wypuszczony został taki "golas", jednak wydaje mi się to mało prawdopodobne. Jeżeli siodełko ma nabity z tyłu napis "Romet" i tak jest nowsze od reszty (chociaż niekoniecznie, wszystko zależy od rocznika roweru). Po Twoich zdjęciach nie sposób poznać, czy opony są oryginalne. Pedały są produkcji radzieckiej i raczej (zaznaczam tutaj słówko "raczej", w pewnym okresie montowano radzieckie elementy do Rometów) nie powinno ich tu być. Cała reszta - oryginalna i w jak najlepszym porządku.

Po warstwie mchu widzę, że Twój rower długo stał w jakiejś szopie. Jest to sprzęt dość delikatny (nie to co np. Wigry) i na pewno wymaga troski. Do wymiany na 100% są dętki. Rower musisz rozebrać do najmniejszej śrubki, wyczyścić, przesmarować, wymienić co trzeba (być może łożyska, łańcuch i skombinować przerzutkę) i założyć od nowa. Odwdzięczy Ci się wieloletnią, bezawaryjną eksploatacją.

W którym roku został wyprodukowany rower? Nie wiem, czy dobrze widzę, ale chyba nie ma nabitego rocznika? Numer ramy zaczyna się od "70", wcześniej nic nie ma?
ile ci kosztował ?
Rower nie kosztował mnie nic. Co do siodełka to nie ma wytłoczonego z tyłu żadnego napisu! Rocznik ramy tak jak w tytule 1984r. Zdjęcie nie oddaje tej informacji. Dziś przyjrzałem się kilku szczegółom. opony na 99% nie są ze Stomila. Jednak to nic nie znaczy bo mogły być wymienione w trakcie eksploatacji. Teraz też są do wymiany bo rower od kilku lat przeleżał pod chmurką. Na piastach oraz kierownicy znalazłem symbol pegaza (zdjęcie w załączniku. Ponadto rama jest dostosowana w części przy pedałach oraz przy małej zębatce do przeciągnięcia linki do biegów. Jednak nie znalazłem żadnego mocowania przy kierownicy i przedniej części ramy. Zastanawiam się w jaki sposób była prowadzona linka do hamulca tylnego.
W dniu wczorajszym udało mi się wyczyścić manetki od hamulców. Były dość mocno skorodowane, a korozja na trwałe zniszczyła chromy. Zastanawiam się nad ponownym chromowaniem tych drobnych elementów. I tu rodzi się pytanie: Czy ktoś zna w Bydgoszczy lub Tucholi dobrą miejscówkę gdzie można skorzystać z usługi chromowania za rozsądne pieniądze??
Rower zdecydowanie ma klimat Smile Nie remontowałbym z takiego stanu, tak fajnie wygląda Wink
Ja bym nie remontował jest dobrze nic nie rób bo jeszcze popsujesz i lipa będzie.
Przekierowanie