Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wał od okrągłego silnika. Jest sposób na zapłon?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam pytanie, czy ktoś znalazł sposób na przerobienie i ustawienie zapłonu w silniku Kwadratowym 2 biegowym, z wałem od silnika okrągłego?

Bo mam mały problem, naprawiam znajomemu Romeciaka, i okazało się że przed moją "próbą" ustawienia zapłonu, założył on wał od okrągłego silnika. Zauważyłem to od razu po pierwszym podejściu do zapłonu. Próbowałem uporać się z tym, rozwiercając dziurę do regulacji w stojanie. Niestety, nadal brakuje mi dość sporo, aby udało się ustawić to optymalnie. Miałem kilka pomysłów, jak zrobienie nowego miejsca pod klin, przespawanie krzywki starego magneta i pomysł na przestawienie jeszcze bardziej stojanu, i zrobieniem nie co innego mocowania go. (podobnie jak w Jawce).
Ale, pierwsze dwa pomysły odpadają ze względu na brak odpowiedniego osprzętu. Trzeci pomysł, nie wiem czy jest nawet realny, bo może braknąć miejsca między stojanem elektryki, a stojanem biegów. (i tak jest już trochę podcinany)

I czy może ktoś znalazł jakiś sposób, aby zrobić to bez specjalnego sprzętu, i wymiany/regeneracji wału?

Spróbowałem jeszcze ustawić magneto bez klina itd. Ale nawet po dość mocnym dokręceniu, nie zdało to egzaminu i magneto się przestawiło na bardzo wysokich obrotach, i zerwaniu kilka razy ze sprzęgła.
Dodam, że nie chcę też tego zaspawać! (bo gdyby to był mój, to pewnie bym tak zrobił) Tylko chcę zrobić to porządnie...
Od okrągłego , znaczy się od komara ?
Ten już by przerabiałRolleyes.
Boszu, wariacie! Daj spokój, bo nie ma sensu, załóż wał od 023(bo chyba o nim piszesz) i ten kolega może zacząć cieszyć się z jazdy. Wymiana wału w tym silniku to 1 godzinka.
A magneta są identyczne? Nie można zmienić na takie z S38?
(27-02-2014 23:04:03)szkp napisał(a): [ -> ]A magneta są identyczne? Nie można zmienić na takie z S38?
Ja mam "cenzura" pytanie... Co ci da te magneto? no japi.."cenzura"....
Dobra, może nie ogarniam o co chodzi, no ale zapłon jest identyczny, wał ma klin w innym miejscu, więc czym się różnią te dwa układy zapłonowe? Chyba miejscem w którym jest garb krzywki?
Wał S38, a 023 ma w innym położeniu klin.. Zapłony są te same, w tym że stojan z jednego ma tak jakby przesunięte wszystko pod odpowiedni kąt do tego rodzaju wału.

Latwiej mówiąc? jest zrobiony pod ten wał rózni się układem miejsc.

Skoro nie wiesz i piszesz bzdety to po co je piszesz?

BOszu sory ale nie pomogę bo o tym jeszcze nie myślałem.. Choć w sumie. weż zapłon z s38 i spróbuj cewki nieco inaczej ułozyć ale nie wiem co z platyną
(27-02-2014 23:04:03)szkp napisał(a): [ -> ]A magneta są identyczne? Nie można zmienić na takie z S38?

Magneto uj wie, wszystko ma w du*ie, magneto głupie jest, obojętne wszystko dla niego jest. takie samo magneto było w prawie wszystkich silnikach, włącznie z 023, S38 SH/ZB4/B4, 019, 017 itd.

(27-02-2014 23:06:41)szkp napisał(a): [ -> ]Dobra, może nie ogarniam o co chodzi, no ale zapłon jest identyczny, wał ma klin w innym miejscu, więc czym się różnią te dwa układy zapłonowe? Chyba miejscem w którym jest garb krzywki?

Samo to, że miejsce na klin jest w innym miejscu powinno ci powiedzieć czym się różnią.
Spoko kolego, nie zwróciłem na to zwyczajnie uwagi, nie spinaj się tak.
Kolego przepraszamy cię, ale jak widzę takiego ciebie to sniper + die
Boszu weź bosza, mała tarcze, natnij nowy rowek, poskładaj, skatujcie, wymiencie wał.
Wymieńcie wał na ten do 023 - będzie po problemie i bez niepotrzebnego psucia magneta...
(27-02-2014 23:02:24)kw112 napisał(a): [ -> ]Ten już by przerabiałRolleyes.
Boszu, wariacie! Daj spokój, bo nie ma sensu, załóż wał od 023(bo chyba o nim piszesz) i ten kolega może zacząć cieszyć się z jazdy. Wymiana wału w tym silniku to 1 godzinka.

Właśnie problem w tym, że kumpel chce zrobić to po jak najmniejszych wydatkach... Tongue I dlatego też szukam pomysłu na przerobienie. Chyba, że uda się Jemu lub Mi znaleźć tanio dobry wał od Kwadratowego silnika...

(27-02-2014 23:20:01)Romet drajwerV2 napisał(a): [ -> ]Boszu weź bosza, mała tarcze, natnij nowy rowek, poskładaj, skatujcie, wymiencie wał.

Wydaje się być proste, ale boszem tego nie zrobi... Musiał bym mieć jakiegoś "mini" bosza z "mini" tarczką. Tongue Bo rowek musi być wąski, głęboki i krótki. Chodź, klina w sumie można było by zawsze dorobić pod rowek, tyle że zrobić ładny rowek boszem nie będzie łatwo...
Jeszcze nad tym pomyślę, chodź tak jak piszecie, najlepszy był by wał od kwadraciaka i problem z głowy, i liczę na to że uda się taki znaleźć!
"Właśnie problem w tym, że kumpel chce zrobić to po jak najmniejszych wydatkach... Tongue I dlatego też szukam pomysłu na przerobienie. Chyba, że uda się Jemu lub Mi znaleźć tanio dobry wał od Kwadratowego silnika..."
Mam taki Pw! (używka)
(27-02-2014 23:16:00)kokosek napisał(a): [ -> ]Kolego przepraszamy cię, ale jak widzę takiego ciebie to sniper + die

Uspokój się, znam się z szkp osobiście i gość ogarnia temat jak mało który tutaj, akurat nie skapował o co tutaj chodziło


Co do zapłonu... skoro ja miałem w charcie od komara to uda się i pod wał s 38. Masz klin w innym miejscu z racji tego, że w jednym cylinder jest idealnie prosto 90 stopni do korpusu a w 023 pod kątem.


Zapłon musisz obrobić dookoła i porównywać ustawienie krzywki w GMP... w dodatkowym miejscu możesz skminić mocowanie takie jak w jawce

Zadnego nowego rowka na klin... człowieku litości wał jest twardy, to nie jest zwykły metal.

Po drugie spawanie krzywki ? a wiesz, że magneto ma być bez bicia i ma być wyważone ? a wiesz o tym, że krzywka nie bez powodu jest na swoim miejscu ? a pomyślałeś o biegunowości magnesów ?
Stron: 1 2
Przekierowanie