Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Odnowa Tłumika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dostrzegłem że wiele osób ma pytania dot. malowania tłumików, więc myślę że w jakimś stopniu to pomoże innym. Nie znalazłem takowego poradnika. Opisze to na podstawie swojej pracy Smile

1.Szlifowanie-tarcza szlifierska listkowa
2.Odtłuszczenie
3.Szpachlowanie
4.Wygładzenie
5.Odtłuszczanie
6.Lakier Czarny-Dla dobrego efektu i z nudów nałożyłem 3 warstwy
7.Lakier Bezbarwny-Dla połysku i odporności na uszkodzenia 2 warstwy Smile
Malowanie wykonałem sprejami:


Tłumik przed:




Ogólnie był on powginany, podrapany itd.

Następnie trzeba go całego oszlifować i poszpachlować(te ciapki to już wygładzona szpachla). Wbrew pozorom i wszelkim plotkom, szpachla z włóknem szklanym znosi temperaturę.



Po odtłuszczeniu można zabrać się za malowanie. Najlepiej w ciepłym miejscu i bez dmuchaw mających bliski kontakt z przedmiotami malowanymi (rozwiewa lakier)

Efekty po malowaniu:



I po przejechaniu jakichs 50km (cykl mieszany, co by pomówień nie było, był zagrzany i to konkretnie Big Grin ) Jedyne co widać to eksploatacja. Szpachla nigdzie nie prześwituje ani nic z tych rzeczy Smile

Poradnik fajny, ale ten tłumik mogłeś chociaż wytrzeć Big Grin
Dodaj fotki jak zrobisz więcej kilometrów, ciekawe ile takie rozwiązanie wytrzyma.
Moja sugestia:
aby uniknąć tych efektów zarysowań (widoczne na zdjęciach), podczas szlifowania tarczą listkową, należy wykonywać ruchy okrężne i nie zbierać od razu grubszej warstwy. Po takim zabiegu można to lepiej wygładzić tarczą listkową do wiertarki, na sztycy, a na koniec też podobną tarczą ale z waty metalowej. Wszystko do dostania w Castoramie. Przy okazji, w podobny sposób można usunąć i przygotować powierzchnię tłumika do chromowania, kierownicy i innych powierzchni. Niestety wyżej opisana metoda jest mało skuteczna, w przypadku głębokich szlifów, zadrapań. Ja zamiast szpachli, która i tak długo nie wytrzyma (i nie chodzi tu tylko o temperaturę, ale głównie rozszerzalność cieplną podczas nagrzewania/chłodzenia) zastosowałem spawanie gazowe drutem mosiężnym, ew tigiem. Po nim, "moją" metodą szlifowania zaspawanych ubytków, uzyskamy niemal idealny tłumik. Odtwarzałem również ubytki złącz i kołnierza metalowego, który w dolnej części był niemal cały zdarty.
Co do malowania, zastosowałbym lakier do silników, nie tylko na wysoką temperaturę (lepszy efekt).
Ja jednak w przypadku swoich "cygar" zastosowałem metodę chromowania. Koszt 60 zł szt, efekty za tydzień, czekam na przesyłkę zwrotną.
Sam poradnik uważam za słuszny, choćby dlatego, że sami możemy przedłużyć życie oryginalnej części. Że Tobie się w ogóle chciało clap Ja po zamówieniu chińskiego tłumika za 60 zł, odesłałem na drugi dzień Huh
(20-02-2014 21:04:33)joozek napisał(a): [ -> ]Sam poradnik uważam za słuszny, choćby dlatego, że sami możemy przedłużyć życie oryginalnej części. Że Tobie się w ogóle chciało clap



Chciało nie chciało, Bro daje powera do twórczości Big Grin Głównym celem było to, że kupiłem moto ze spawakiem i po założeniu oryginału który również dostałem poczułem jak aż "rwie" do przodu, no i chciałem zaryzykować Smile a wygląd jak dla mnie też ma troche znaczenie więc z poobijanym jeździć mi nie leży Smile


(20-02-2014 20:31:57)BartuS napisał(a): [ -> ]Poradnik fajny, ale ten tłumik mogłeś chociaż wytrzeć Big Grin

Mogłem, aczkolwiek zdjęcie robiłem dziś, na szybko, świeżo po powrocie z jazdy i chwile przed dyską którą miałem prowadzić w Podstawówce dla znajomej i zbytnio nie było czasu, a cały tekst pisałem na tej właśnie "potupai" Big Grin


(20-02-2014 20:41:01)lada97 napisał(a): [ -> ]Dodaj fotki jak zrobisz więcej kilometrów, ciekawe ile takie rozwiązanie wytrzyma.

Hmm.. Jak zrobie załóżmy z 300km dodam takie poglądowe, jeśli na tym etapie nic się nie spindoli (nawet sticker którym się ratowałem, bo wdarła się skaza na złączke :/ ) to już raczej wytrzyma Smile

Dzięki za Opinie Smile
Poradnik ładny szczerze to tego szukałem. tyle że napewno nie będę robił na szpachli.. myślałem nad żywicą epoksydową z watą. ale nie wiem czy to się zda.

Gdzie mogę dostać te spreje?
no ciekawe i przydatne
(20-02-2014 22:15:37)kokosek napisał(a): [ -> ]Poradnik ładny szczerze to tego szukałem. tyle że napewno nie będę robił na szpachli.. myślałem nad żywicą epoksydową z watą. ale nie wiem czy to się zda.

Gdzie mogę dostać te spreje?

Sklep budowlany. U mnie to był np "majsterek"; "majster"; podejrzewam że w castoramie/liroju/innych sklepach z lakierami to znajdziesz. Nazwa lakieru na zdjęciu, temperatura od +350-600*C Czarny połysk Smile
Niestety u mnie nie ma nic z tych sklepów Big Grin. Zobaczę w Zalmocie ^^ ewentualnie się na necie poszuka
Wygląda całkiem nieźleShy

Nie ma bata na Rometa, nie prześcignie go rakietaShy
Dzięki, gratki za odkop Tongue
spoko a co do tłumika to on przecież sie nagrzewa a jak się go pomaluje to farba może się roztopić co :huh:nie
Dlatego trzeba żaroodporną farbę stosować ^^
Skalpel, mógłbyś zaprezentować jak teraz tłumik wygląda Tongue

Pompuś

Legwan, przecież on już dawno tego charta nie ma Wink
Stron: 1 2
Przekierowanie