Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 50/4 w charcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Siemka, zastanawiam się nad dorobieniem dodatkowych kanałów płuczących w moim charcie i mam kilka pytań.

Czy da to coś bez zmiany wydechu? Bo na pewno nie chcę wymieniać oryginalnego.

Czy trzeba przy tym wymieniać korbowód na mocniejszy? Czy oryginalny wystarczy.

Czy próbować zrobić to samemu czy lepiej od razu wysłać do specjalisty?

Czy zwiększa się znacznie spalanie i zużycie silnika (chodzi mi o konkretne odpowiedzi, nie typu, zawsze przy tuningu więcej pali)

Co z gaźnikiem, oryginalny wystarczy? Da się go przewiercić? Albo kupić od simsona co raczej mi się nie widzi.

Czy zmniejsza to elastyczność silnika?
Jeżeli nie masz o tym pojęcia nie rób tego.
Ja takie coś w charcie bede miał.
Gaźnik musisz zmienić na jakiś dellorto
wydech może zostać
jeżeli zastosujesz membrane spalanie nie wzrośnie
Na membranie chyba bardziej bedzie elastyczny.

Niech ktoś inny sie jeszcze wypowie.
(08-02-2014 17:00:41)atlanta125 napisał(a): [ -> ]Gaźnik musisz zmienić na jakiś dellorto

Nie musi być dellorto.
(08-02-2014 16:26:53)kanilox napisał(a): [ -> ]Czy da to coś bez zmiany wydechu? Bo na pewno nie chcę wymieniać oryginalnego.

Tak da. Różnica będzie znaczna w porównaniu do seryjnego silnika (pod warunkiem, że zrobisz to dobrze).

kanilox napisał(a):Czy trzeba przy tym wymieniać korbowód na mocniejszy? Czy oryginalny wystarczy.

Do nie wysilonego 50/4 spokojnie wystarczy.

kanilox napisał(a):Czy próbować zrobić to samemu czy lepiej od razu wysłać do specjalisty?
To pytanie nie ma większego sensu, bo nikt Ci nie powie jakie masz zdolności manualne i samozaparcie oraz wiedzę (podstawy chociaż). Jeżeli nie czujesz się na siłach, to zgłaszaj się do forumowych fachowców ;]

kanilox napisał(a):Czy zwiększa się znacznie spalanie i zużycie silnika (chodzi mi o konkretne odpowiedzi, nie typu, zawsze przy tuningu więcej pali)

Ja przy swoim amatorskim 50/4 nie odczułem zbytnio różnicy w spalaniu. Jeżeli silnik nie będzie się wysoko kręcił, to wątpię, abyś zauważył różnicę w awaryjności silnika i jego zużyciu.

kanilox napisał(a):Co z gaźnikiem, oryginalny wystarczy? Da się go przewiercić? Albo kupić od simsona co raczej mi się nie widzi.

Ja miałem 16n1-5. Był w sam raz

kanilox napisał(a):Czy zmniejsza to elastyczność silnika?

To zależy od wielu czynników.

Specjalistą w tym nie jestem, ale z własnego doświadczenia powiem tak. Miałem jedno 50/4 w swoim pierwszym Charcie. Zrobiłem to (jeszcze z pomocą ojca) totalnie na czuja i na podstawie tego "co w necie pisali". Z tego co pamiętam, to zmiany polegały na powiększeniu okna ssącego (szerokość) i chyba obniżeniu go. Następnie powiększenie oryginalnych płuków + dwa nowe. Wydechowe poszerzone i chyba 1mm w górę.

Piszę to z pamięci, nigdy tego nie zapisywałem, nie są to wyniki jakichś obliczeń. Po prostu totalna amatorka, nie ukrywam.

Set był bardzo prosty. Powyższy cylinder + fabryczny wydech + 16n1-5. Prędkość się nie zwiększyła (pierścionki nie pozwalały), ale za to przyspieszenie. Kumpel mnie simsonem s60 nie mógł na przyspieszenie wziąć, zostawał daleko w tyle (na serii bez problemu mnie brał. Simek 4b). Pamiętam jego zdziwienie (moje też, bo nie zdawałem sobie sprawy, że róznica w przyspieszaniu była tak duża). Silnik był bardzo elastyczny i bardzo dobrze szedł pod ostre górki na 3 biegu, gdzie na seryjnym tego 3 biegu nawet nie wrzucałem. Vmax bez zmian. Takie były efekty totalnej amatorki i ciekawości "czy się uda cokolwiek zrobić" Big Grin
Gaźnik daj dellorto PHBN 17,5mm powinien starczyć, korbowód może ulec jednak zniszczeniu i poprostu może pęknąć i zrobić wielkiii syf w komorze i karterach, więc lepiej wymień go na korbę od Sendy nie jest to jakoś specjalnie drogi interes, a będziesz mógł spać spokojnie i jeździć tak samo Big Grin Masz jakieś podstawy o tuningu hmm? Tylko nie pisz o tym co robiłeś w Stelii bo to jest śmiech na sali (chodzi o to że jest dziecinnne proste to).
A ja dał bym komuś do zrobienia.
A osprzęt jak zostawisz seryjny(gaźnik, wydech) to o wał się nie bój.
Spalanie nie wzrośnie znacznie, po prostu nie odczujesz.
Zużycie wzrośnie jak będziesz katował, a jeśli nie to wręcz przeciwnie bo silnik bd z łatwością podjeżdżał pod górki itp.
Tyle ode mnie, nie wiem dlaczego teraz wszyscy korby z sendy i dellorta wsadzają do 50/4 ....
Jak było by coś bardziej wysilonego i na porządnym osprzęcie spoko ale na 50/4 to przesada.
olo09 taka moda...
Panowie a jak z tym?
Chciałbym uzyskać prędkość spokojną 70km/h (+ tak by to dla silnika nie było żyłowane) i w miare dobre przyśpieszenie
Jakieś rady pomysły?
lekka korekta kanałów i tłoczek DIO/MB Tongue No i gaźnik jakiś konkretniejszy Smile
To chyba się zdecyduje na te 50/4 tylko muszę znaleźć kogoś kto by się tego podjął.

Wydech zostawił bym oryginalny, gaźnik najpierw zostawił bym ten 14MC a potem kupił bym od simsona jak by pojawił się jakiś z mojej okolicy.
Lagoon ci to ładnie zrobi
Albo Janusz94
(09-02-2014 04:39:59)kanilox napisał(a): [ -> ]To chyba się zdecyduje na te 50/4 tylko muszę znaleźć kogoś kto by się tego podjął.

Wydech zostawił bym oryginalny, gaźnik najpierw zostawił bym ten 14MC a potem kupił bym od simsona jak by pojawił się jakiś z mojej okolicy.

Na 14MC to będzie już porażka bo ten gaźnik u mnie nawet w serii nie dawał radę, a od Simsona 16nx też nie będzie za duży jak chcesz osiągnąć super osiągi Tongue Jak chcesz gaźnik od Sima to może 19n1?
Pokuś się może o jakiś dobry gaźńik, lecz wiadomo żę te 100zł to minimum!
Jak ma być dobrze to trzeba się troszkę wykosztować
(09-02-2014 11:24:25)stqc napisał(a): [ -> ]
(09-02-2014 04:39:59)kanilox napisał(a): [ -> ]To chyba się zdecyduje na te 50/4 tylko muszę znaleźć kogoś kto by się tego podjął.

Wydech zostawił bym oryginalny, gaźnik najpierw zostawił bym ten 14MC a potem kupił bym od simsona jak by pojawił się jakiś z mojej okolicy.

Na 14MC to będzie już porażka bo ten gaźnik u mnie nawet w serii nie dawał radę, a od Simsona 16nx też nie będzie za duży jak chcesz osiągnąć super osiągi Tongue Jak chcesz gaźnik od Sima to może 19n1?
Pokuś się może o jakiś dobry gaźńik, lecz wiadomo żę te 100zł to minimum!
Nie muszę mieć super osiągi, bardziej porządny tuning będę robił przy remoncie silnika, na pewno wymiana korby i cylinder 70. A teraz bym chciał coś lekkiego, tak żeby nie trzeba było rozpoławiać ani dużej kasy pakować.

A jak to jest z tym gaźnikiem simsona, trzeba coś przerobić?
I szukałem gaźników ale w mojej okolicy są tylko 16n3-4 a słyszałem że nie są zbyt dobre.
Szukaj coś z serii 16n1-xx Tongue Gaźnik pokusić się już może o Dellorto 17,5 lub TEC 17,5 i już Ci zostanie do przyszłej 70ccm Tongue
Stron: 1 2 3
Przekierowanie