Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problemy z obrotami oraz ciężko odpala
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Drodzy koledzy, problem do tej pory nie występował z żadnym z moich wcześniejszych motorków.

Ogar strasznie ciężko ma odpalić. Iskra jest, paliwo dochodzi itp ale po jakiś 20/30 kopnięciach odpala.
Drugim z problemów jest to że gaśnie na wolnych obrotach (tak jakby wg ich nie trzymał) - gdy trzymam gaz na full jest okej. To samo jest podczas jazdy, gdy dodaję gazu to motorek rwie jak strzała, po puszczeniu manetki momentalnie gaśnie.

Próbowałem regulować gaźnik tak wstępnie i nic to nie dało. W kolejne dni się jeszcze z tym pobawię, ale myślę że to nie jest przyczyną.

Aha, no i co zauważyłem - po tych wielu próbach które mają na celu jego odpalenie pod króćcem od gaźnika zbiera się kałuża paliwa oraz ścieka po nim.
Czy to wina iglicy bądź pływaka ?


Proszę o pomoc i jakieś wskazówki. Smile
A lewe powietrze sprawdzałeś?
Co tu ma lewe powietrze do tego? Nie masz czasem dziurawego pływaka? Ewentualnie pokrywka Ci się przytkała. Coś z tym będzie. Nie dostaje właściwej dawki paliwa, przez co ciężko wyregulować i może go zalewać. A z świecą jak jest? Odkręć pokrywkę, nalej tam mieszanki odpalaj. Za którym odpali? Potem spróbuj jak nie przyniesie efektów, nalać troszkę na tłoka. Zakręć świecę i odpalaj. Zapłon dobrze masz ustawiony? 20 razy to dużo. Remont dawno był robiony? Może masz gaźnik też uszkodzony. Na twoim miejscu sprawdziłbym na początku ten pływak, odkręcając tę pokrywkę. Ustawiałeś gaźnik?
(04-02-2014 00:51:46)dominik1996r napisał(a): [ -> ]Co tu ma lewe powietrze do tego? Nie masz czasem dziurawego pływaka? Ewentualnie pokrywka Ci się przytkała. Coś z tym będzie. Nie dostaje właściwej dawki paliwa, przez co ciężko wyregulować i może go zalewać. A z świecą jak jest? Odkręć pokrywkę, nalej tam mieszanki odpalaj. Za którym odpali? Potem spróbuj jak nie przyniesie efektów, nalać troszkę na tłoka. Zakręć świecę i odpalaj. Zapłon dobrze masz ustawiony? 20 razy to dużo. Remont dawno był robiony? Może masz gaźnik też uszkodzony. Na twoim miejscu sprawdziłbym na początku ten pływak, odkręcając tę pokrywkę. Ustawiałeś gaźnik?

Lewe powietrze ma duuużo do znaczenia "majstrze-mechaniku".
zapłon ma byc ustawiony 1,8-2,0mm GMP i 0,4mm na platynach, co do gaśnięcia, to zwiększ obroty srubą w gaźniku.
Właśnie moim zdaniem na odwrót. Nie dostaje właściwej dawki powietrza. Może filtr zapchany? Najlepiej niech zatka filtr i sprawdzi.
Musisz uszczelnić dobrze kruciec, wyczyścić filtr powietrza i regulować gaźnik(słyszałem że żeby go dobrze wyregulowac silnik musi być bardzo gorący)
(05-02-2014 02:13:12)bartoszek5k napisał(a): [ -> ]Musisz uszczelnić dobrze kruciec, wyczyścić filtr powietrza i regulować gaźnik(słyszałem że żeby go dobrze wyregulowac silnik musi być bardzo gorący)

Autorowi ciężko odpala w ogóle. Ja regulowałem zawsze na trochę ciepłym i odpalał od pierwszego strzała. Zresztą ja to głównie ogarniałem właściwy poziom paliwa i ustawienie iglicy. Za to na gorącym zawsze musiałem z popychu bo jakoś ciężko miał załapać, podobną wersję już słyszałem od kilku osób.
Przekierowanie