Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [FAQ] jak wypolerować silnik?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
polerowanie RĘCZNIE - jest to bardzo długa i czasochłonna praca. Wybrałem tą drogę, kiedy zdecydowałem się na wypolerowanie silnika w motorowerze Romet. Lecz polerkę możemy przeprowadzić na każdym silniku. Materiały potrzebne do polerki:

Papiery ścierne o różnej gradacji : 200,400,600,800,1000 i jak ktoś chce to może jeszcze drobniejsze np.1500 dla lepszego efektu.
Trochę benzyny ekstrakcyjnej lub ropy
Wiadro lub coś podobnego z wodą
Pasta polerska ,,Tempo" lub ,,Automax". Zdecydowanie bardziej polecam pastę Automax ponieważ zauważyłem że jest bardziej ścierna i nadaje większego i Głębszego połysku.
Miękkie szmatki do polerowania
Chęci i wolny czas :->


No to zabieramy się do pracy. Najlepiej jest odkręcić pokrywy silnika z obu stron. Przy odkręcaniu od strony sprzęgła należy pamiętać o spuszczeniu oleju i aby nic nie wypadło i nic nie zgubić. Następną czynnością jest dokładne wymycie w benzynie lub ropie i odtłuszczenie powierzchni które chcemy polerwać. Należy zrobić to bardzo dokładnie i usunąć każde zanieczyszczenie. Gdy już nasze pokrywy są czyste i suche wrzucamy je do wiadra z wodą. Używamy kolejno papierów ściernych polerując nimi silnik i co chwile zanurzając w wodzie:

-200 - tego papieru należy użyć tylko do dużych ,,wżerów" i większych zanieczyszczeń oraz do zeszlifowania ,,niedoróbek i niedociągnięć" odlewniczych. Należy uważać z tym papierem aby zbyt mocno go nie dociskać gdyż mogą powstać za duże rysy.

-400 - zaczynami pierwszą faze polerowania, pokrywę trzemy do tej pory aż silnik nie bedzie cały czysty i o jednolitym odcieniu.

-600 - tak jak wyżej tyle że redukujemy rysy powstałe od poprzednich papierów

-800 - również redukujemy rysy, wszystko należy robić dokładnie i porządnie

-1000 - tym papierem już polerujemy powierzchnię. Silnik powinien już być cały czysty biały ale matowy.

-1500 i inne np.2000 - jeżeli ktoś jeszcze chce to może zredukować rysy powstałe od pozostałych papierów do zera :-> polecam

Po tych czynnościach czeka nas najcięższa robota. Zakładam że obie pokrywy już są czyste, suche i matowe. Przechodzimy do polerowania. Nakładamy pastę polerską , naprawdę wystarczy cienka warstwa. Czekamy aż wyschnie i polerujemy szmatką aby można było się przejrzeć w pokrywach jak w lustrze. Tą czynność powtarzamy tyle razy w zależności jaki chcemy uzyskać efekt.
(jest to cytat z forum)



Jeżeli wkradł się błąd, czy coś zostało pominięte lub chcesz dodać coś konkretnego do tematu proszę o wiadomość PW do moderatora.
Poradnik b.db lecz po 1 próbie nowy się rozmyśli Smile
Znam człowieka który sprzedaje pasty specjalne do polerowania Wink
Dzięki nim tylko wżery usuwasz,możesz kończyć na p400 a resztę robisz filcem i 3 rodzajami past.Pasty są 3 różnych granulacji,ma on również do sprzedania filce Wink
Jak ktoś zainteresowany to pisać na pw,dam link bo on jest na innym forum Smile
Wiem, że jest to poradnik dotyczący ręcznej metody polerowania, ale czy po zmatowieniu i przygotowania silnika do polerowania pastę mogę nakładać za pomocą wiertarki z taką oto tarczą polerską? :

http://allegro.pl/tarcza-polerska-trzpie...82598.html

Czy efekt końcowy polerki jest zależny od prędkości, z jaką nakłada/rozprowadza się pastę? (chodzi mi o obroty wiertarki w czasie prac) Czy zalecane jest polerowanie komory korbowodu? Jeżeli tak, to mogę wypolerować komorę korbowodu tą samą metodą co kartery i pokrywy? Smile
(09-03-2014 22:44:19)Damian4570 napisał(a): [ -> ]Wiem, że jest to poradnik dotyczący ręcznej metody polerowania, ale czy po zmatowieniu i przygotowania silnika do polerowania pastę mogę nakładać za pomocą wiertarki z taką oto tarczą polerską? :

http://allegro.pl/tarcza-polerska-trzpie...82598.html

Czy efekt końcowy polerki jest zależny od prędkości, z jaką nakłada/rozprowadza się pastę? (chodzi mi o obroty wiertarki w czasie prac) Czy zalecane jest polerowanie komory korbowodu? Jeżeli tak, to mogę wypolerować komorę korbowodu tą samą metodą co kartery i pokrywy? Smile

Dołączam sie do pytania.
My polerujemy gąbkami tego typu http://img17.allegroimg.pl/photos/orygin...3965082110 , tylko w kolorze pomarańczowym, do aluminium. Efekt końcowy zależy od jakości pasty. Obroty za duże nie mogą być. U nas robi się to przy obrotach około 2500-2600 obr/min. Komory korbowej jak i kanałów dolotowych nie powinno się polerować ze względu na skraplanie się wody w tamtych miejscach. Jakby ktoś chciał zdjęcia z naszej polerki, proszę pytać..
Ale taka tarcza polerska (to co podałem w linku wyżej w swoim poście) też będzie się nadawała? Bo flexa nie mam, za to mam wiertarkę z regulacja obrotów i szczerze bardziej by mi pasowała polerka właśnie czymś takim, co podałem. Ale czy są takie gąbki - Plusminus - jakie podałeś, z trzpieniem na wiertarkę? A i jeszcze jedno, pastą jaką najprawdopodobniej użyję będzie K2 Turbo - mam bardzo ograniczony budżet i nie chcę wydawać na pastę więcej niż 15 zł - no chyba, że mi jednej zabraknie xD
Jak trzeba obrobić na wiertarce coś, to po prostu wkręcamy tam śrubę z tulejką. Big Grin Wielkiej filozofii w tym nie ma.
Pasta auto max jest 2x lepsza od tempo Wink
A co do polerowania,to na wolnych-średnich obrotach Smile
Jak myślicie 100g, czyli tyle:

http://allegro.pl/pasta-automax-regenera...57395.html

Starczy na polerkę całego silnika?
Pasta, którą podałeś jest do lakieru.. My używamy pasty Autosol do aluminium i chromu. Według naszych testów najlepsza do polerowania. Tubka wystarcza na kilka silników. Smile Ważne aby przy polerowaniu pastą było bardzo dużo wody na elemencie polerowanym!
Zależy jak będziesz nią gospodarował. Ja bym kupił 2 na wszelki wypadek a po za tym to później czymś to musisz konserwować więc ci sie przyda
(09-03-2014 23:51:57)plusminus napisał(a): [ -> ]Pasta, którą podałeś jest do lakieru.. My używamy pasty Autosol do aluminium i chromu. Według naszych testów najlepsza do polerowania. Tubka wystarcza na kilka silników. Smile Ważne aby przy polerowaniu pastą było bardzo dużo wody na elemencie polerowanym!

Wody? Przy polerowaniu? Powiedz coś więcej bo pierwsze słyszę
Na dole w aukcji masz wszystko napisane.. Ta pasta nie jest do aluminium. Szukaj tubki koloru siwo-czarnego, gdzie jest napis aluminium i chrom lub podobne.

bartoszek- przy polerowaniu aluminium należy używać dużych ilości wody (my sączymy gąbkę oraz podczas polerowania polewanym elementy wodą) żeby efektywniej polerować oraz nie 'przepalić' aluminium, czyli żeby nie zrobił się nowy wżer. Elementy po takim polerowaniu o wiele ładniej wyglądają. Smile
Czyli zwilżasz metal wodą, a pasta na polerkę/filc/co kto ma i dopiero polerować
Owszem. Czasami i samą gąbkę zwilżamy.
Stron: 1 2
Przekierowanie