Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problemy się zaczynają...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam a więc zacznijmy od raz, romet ogar 205 czeski 3 biegowy ostatnimi czasy zaczyna łapać fochy. Na początku sprzęgło się spieprzyło i do dziś jeżdżę bez, grozi to czymś ?.

Ale chodzi o to że ostatnio nie odpala mi za dobrze. Odpalam go na pycha, często za pierwszym razem po napompowaniu paliwa odpala ale jak go przestaje ujeżdżać to nie ma opcji by odpalił za kilka chwil bez odpoczynku. Czasami bywa i tak że w ogóle nie chce odpalać a wtedy lipa oczywiście...

Podejrzewam dwie przyczyny :
1. Mieszanka paliwa do niczego za dużo płynu do paliwa chyba wlałem, a wcześniej w innych proporcjach odpalał lepiej i ba za każdym razem.
2. Coś nie tak z tym łącznikiem na świece, wiecie o którym myślę ?.
Po pierwsze to nie ogar 205 tylko 200.
Ustaw odpowiednią przerwę na platynkach, wyprzedzenie zapłonu i przerwę na świecy(wszystko dotyczące ustawień znajdziesz tu na forum).
Następnie przeczysc kranik i gaznik.
Zmień świecę.
Co za płyn?wtf chyba chodzi ci o olej do mieszanki.
Możesz zmienić też kondensator(najlepiej umieścić go w schowku)
Jeżeli po tych czynnościach bd to samo, to bd myśleć dalej.
(26-01-2014 18:10:25)kamil97 napisał(a): [ -> ]Po pierwsze to nie ogar 205 tylko 200.
Ustaw odpowiednią przerwę na platynkach, wyprzedzenie zapłonu i przerwę na świecy(wszystko dotyczące ustawień znajdziesz tu na forum).
Następnie przeczysc kranik i gaznik.
Zmień świecę.
Co za płyn?wtf chyba chodzi ci o olej do mieszanki.
Możesz zmienić też kondensator(najlepiej umieścić go w schowku)
Jeżeli po tych czynnościach bd to samo, to bd myśleć dalej.

1.Zwracam honor to ogar 200
2. Jestem nowy na forum, pomożesz znaleźć bądź wysłać link ?.
3. Kranik przeczyszczony ale za gaźnik nie wiem jak się zabrać.
4. Świeca zmieniona w grudniu 2013.
5. Olej do mieszanki popieram.
6. Przykro mi lecz nie czaje.
Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

Poradnik o ustawieniach zapłonu i o czyszczeniu gaznika znajdziesz w dziale FAQ.
Na jaką świecę została wymieniona?
Oj nie powiem Ci dokładnie, taka za 25zł Wink
Na świecy jest nazwa.
Jeśli chodzi o sprzęgło, to zmiana biegów bez wysprzęglania prowadzi do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Sprzęgło ma być sprawne i ustawione idealnie, chyba że masz nadmiar kasy i możesz sobie pozwolić na zakup nowej skrzyni biegów.

(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a): [ -> ]Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]
(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a): [ -> ]Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
Ale nawet jeśli chłodzenie nawet jest bardzo dobre to i tak temperatura w silniku jest wieksza niż poza silnikiem.
Pewnie slyszales że ludzie umieszają kondesatory poza silnikiem. I to daje wiekszą żywotność dla samego kondesatora. Poza tym silnik lepiej pali. Sam tego doświadczyłem więc wiem.
(26-01-2014 18:40:17)kamil97 napisał(a): [ -> ]Na świecy jest nazwa.

Jutro dam Ci znać jeżeli to takie ważne Wink

(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]Jeśli chodzi o sprzęgło, to zmiana biegów bez wysprzęglania prowadzi do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Sprzęgło ma być sprawne i ustawione idealnie, chyba że masz nadmiar kasy i możesz sobie pozwolić na zakup nowej skrzyni biegów.

W sumie masz rację, jutro to zrobię u mechanika ;P
Sprzęgło jest po to, żeby go używać! Ja nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której jeżdżę moim Rometem i przy zmianie biegów jest "chrrrr", a potem znowu "chrrrr" - sprzęgło musi być.
A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...
(26-01-2014 19:13:09)Damian4570 napisał(a): [ -> ]A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...

Skąd posiadles takiej informacjiloo
Silnik 223 to silnik jawki, ogara 200.
Tam jest zwykły platyniarz.
Oczywiście jest możliwość przeróbki.
(26-01-2014 18:49:54)kamil97 napisał(a): [ -> ]
(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]
(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a): [ -> ]Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
Ale nawet jeśli chłodzenie nawet jest bardzo dobre to i tak temperatura w silniku jest wieksza niż poza silnikiem.
Pewnie slyszales że ludzie umieszają kondesatory poza silnikiem. I to daje wiekszą żywotność dla samego kondesatora. Poza tym silnik lepiej pali. Sam tego doświadczyłem więc wiem.

Może i lepiej, ale ja nie miałem żadnych problemów z odpalaniem powodowanych przez kondensator(a jest od jeden i ten sam od nowości mojego rometa), jeśli jakieś miałem(a miałem sporo) to z winy gaźnika
(26-01-2014 19:13:09)Damian4570 napisał(a): [ -> ]Sprzęgło jest po to, żeby go używać! Ja nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której jeżdżę moim Rometem i przy zmianie biegów jest "chrrrr", a potem znowu "chrrrr" - sprzęgło musi być.
A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...

223 ma najzwyklejszy aparat zapłonowy z przerywaczem mechanicznym. Platynki są, i ich ustawienie ma jak powszechnie wiadomo kluczowe znaczenie dla pracy silnika.
Muszę o tym poczytać panowie. Boję się troche o romana, a wymiana cylindra na 60cc to dobry pomysł Wink ?
To nie jest 60ccm tylko 55ccm w dodatku chińskie(słaba jakość wykonania) chodź niektórzy nie narzekają.
Jeżeli bd prawidłowo dotarty to nic się dziać nie powinno.
(26-01-2014 19:28:49)Krashai napisał(a): [ -> ]Muszę o tym poczytać panowie. Boję się troche o romana, a wymiana cylindra na 60cc to dobry pomysł Wink ?

Mocy to nie doda(większa pojemność powinna dodać mocy, ale przy tak małych różnicach cięższy tłok sprawia, że moc pozostaje taka sama), a jakość nie najlepsza. Jeśli już zmieniać cylinder to na czeski albo na almota.
Stron: 1 2
Przekierowanie