Cześć.
Razem z użytkownikiem (z innego forum) pypu140 obmyśliliśmy cylinder, który będzie miał pojemność 83ccm i konfigurację 4/1/2m w oryginalnym ożebrowaniu silnika 223! Do cylindra dołączony będzie tłok, głowica (odpowiednio przerobiona) oraz membrana wraz z króćcem (do ustalenia). Chłopak wyżej wymieniony wykona całą 'górę' silnika oraz gratis doda projekt wydechu do tego cylindra, ja wykonam dół silnika i ewentualnie mogę włożyć tak 4b skrzynię! Projekt jest celem pokazania ludziom, ze polak też potrafi. Potrzebny tylko chętny, mający troszkę grosza na takie coś. Chętnych zapraszam na PW, lub gg: 13336188 lub gg: 15506895. Cena zależna od modyfikacji i jakości części. Serdecznie zachęcam!
(24-01-2014 00:00:24)plusminus napisał(a): [ -> ]Cześć.
Razem z użytkownikiem (z innego forum) pypu140 obmyśliliśmy cylinder, który będzie miał pojemność 83ccm i konfigurację 4/1/2m w oryginalnym ożebrowaniu silnika 223! Do cylindra dołączony będzie tłok, głowica (odpowiednio przerobiona) oraz membrana wraz z króćcem (do ustalenia). Chłopak wyżej wymieniony wykona całą 'górę' silnika oraz gratis doda projekt wydechu do tego cylindra, ja wykonam dół silnika i ewentualnie mogę włożyć tak 4b skrzynię! Projekt jest celem pokazania ludziom, ze polak też potrafi. Potrzebny tylko chętny, mający troszkę grosza na takie coś. Chętnych zapraszam na PW, lub gg: 13336188 lub gg: 15506895. Cena zależna od modyfikacji i jakości części. Serdecznie zachęcam!
Tak napewno koszykami ci bd ładować te pieniądze.
Skoro Ciebie na to nie stać to nie musisz się wypowiadać. Projekt do realizacji na zamówienie, więc czekamy na chętnych.
gdyby nie to ze jestes z drugiego konca polski to bym na 99% znalazl na to sponsora
przeprowadz sie do Bydgoszczy. pogadamt
Pypa nie trzeba reklamować
Muszę przyznać że fenomenalnie cylindry robi i potrafi doradzić.
Taśma- takie rzeczy robi się wysyłkowo. Nie będę sie przeprowadzał z całym sprzętem, bo w końcu pypu robi cylinder a ja całą resztę, a przecież mieszkamy na drugim końcu Polski.
Konkrety:
1. Jaka kaska na start plus ile w trakcie.
2. Jaki przyrost mocy około.
3. Przewidywane spalanie.
4. Przewidywany spadek żywotności (ile najmniej km przejedzie).
5. Czas realizacji.
to może ja się wypowiem bo cylinder robił bym ja
1. na start kasa na podstawowe koszty typu tuleja/toczenie itp (koło 150zł)
2. moc przy strojeniu takim jak ja planuję (9000rpm) koło 15-18KM (oczywiście z wydechem którego schemat dodaję i z gaźnikiem 21/24mm)
3. spalania nie jestem w stanie określić ale sądząc po moim 83/5/2/2m z simsona będzie to palić w granicach 3,5-5l zależnie od stylu jazdy
4. co do żywotności to pytaj użytkownika plusminus on bardziej zna ten silnik niż ja
5. czas realizacji do miesiąca czasu (dokładnie co do dnia trudno określić ale toczenia tego wszystkiego szlify itp trochę schodzi
)
dokładne koszty do ugadania
bo cena całkowita będzie się różnić np jak ktoś będzie chciał dać tam tłoka meteora czy tańszego zamiennika to już różnica koło 100zł z zaworem membranowym to samo
kontakt do mnie to gg 13336188 wieczorami odpisuję jak coś
ja za robotę majątku liczył nie będę bo bardziej zależy mi na tym, żeby zrobić jakiegoś newsa w silniku 223 niż dorobić się na tym majątku itp xD
Jaka była by w tym skrzynia(od czego)?
na skrzynie ma patent plusminus jeśli chcesz może Ci ją wykonać
ja zajmuję się tylko cylindrem tłokiem i głowicą
Czy wykonaliście już tą przeróbkę na jakimś silniku by sprawdzić czy działa ?
a co ma niby nie działać...? przecież zasada działania silnika się nie zmienia taka sama jest w jawce w komarze jak i we wsce po przeróbkach jak i przed
tylko tłoczek będzie deczko większy
w simsonie do tej pory zrobiłem najwięcej 107ccm i jeździ a także zrobiłem silnik na cylindrze od yamahy dt80 który w simsonie miał pojemność 96ccm i też jeździł i nadal jeździ więc chyba "jakieś" obycie w temacie mam no chyba że masz jakieś konkretne obawy o "działanie" tego to zadaj konkretne pytanie
Heh, no nie wiem, czy moc wzrosłaby do 15-18 KM - bez przesady
Może w jakimś stopniu moc wzrośnie, ale wątpię, żeby aż tak "drastycznie"
Przykład, silnik AM6 z cylindrem Top Performacne Racing 80^ccm (kuzyn ma taki w swojej RS'ce) i tam moc maksymalna (i to przy 14.000 obr/min) wynosi 16 KM, więc nie wiem, jak w takim Ogarku można osiągnąć taką moc
Ja coś nie wierzę...
Nie mam obaw. Poprostu warto coś takiego zrobić najpierw u siebie, by wiadomo było czy coś nie wyjdzie w tak zwanym "praniu". Ale ja to laik jestem w tych tematach także, nie będę robił niepotrzebnego spamu.