Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
No a wyczyszczenie kół, pochowanie kabli, załatwienie osłon na lagi i wymiana tego piekielnego siedzenia? :F
stacyjke od Simsona 6v weź.
na stronie o moim charcie jest schemat. temat stacyjki simson 12v też teraz przerabiałem ale nie nadaje się za bardzo do charta.
ananas napisał(a):No a wyczyszczenie kół, pochowanie kabli, załatwienie osłon na lagi i wymiana tego piekielnego siedzenia? :F
A no tak kable, właśnie. Osłony? Może kiedyś :F A siedzenie jest dobreBig Grin
Chciałam dziś pojechać do sklepu (przez poligon xD), wyprowadzam Charta, leje świeżą mieszankę ale widzę że paliwo nie leci do gaźnika loo Ech ta pogoda... Chart złapał nieżyt gaźnika :F Ale po wyczyszczeniu zagadał od razu xD


Guma nie tylko do Komara jak widać na załączonym zdjęciu Tongue Odczułam różnicę, już tak nie wyje że uszy odpadajo :F Jeszcze jakieś coś do uszczelnienia połączenia kolanko-tłumik...
do uszczelnienia kolanko-tłumik to albo rozbita uszczelka miedziana od 019 na wymiar kolanka do charta albo ścinki materiału na uszczelki nawinięte na kolanko. możesz też użyć jakiegoś nie za grubego drutu nawojowego ze starego silnika/transformatora. powinien mieć z 0,5mm. nawinąć dość grubo i dokręcić nakrętke kluczem rowerowym. jedne z lepszych patentów jakie wymyśliłem, bo internet głupoty podpowiada.
Ja osobiście polecam koc azbestowy, dokładnie to jego jakby sznurki. Ale z tym to bardzo ostrożnie trzeba.
Zacznę od tego iż w mojej pracy mam idealny widok na główną drogę, gdzie widzę przejeżdżające samochody ORAZ motocykleHeart Raz przejeżdżał jakiś konwój motocykli z koszami, pomalowanymi w barwy wojskowe, z karabinami na koszach oraz kierowcami przebranymi za żołnierzy, który skutecznie oderwał mnie od pracy:F Pomyślałam, dość! Muszę uruchomić Charta i dojeżdżać nim do pracy ^^ A propo Charta, widzę też często jak ktoś jeździ takim niebieskim Chartem, chyba mam nawet jego zdjęcie... Charta znaczy xD No ale mniejsza z tym, chciałabym zrobić adapter do hamulca tarczowego z Ogara 900, w sumie na hamulcu tarczowym mi aż tak nie zależy, ale na tym że bym mogła mieć normalny licznik a nie rowerowy:F Ale hamulec jest koniecznością. I kurcze tu jest problem, bo nie mam pojęcia kto by mi to wykonał... U mnie z zakładami jest krucho, a tokarz nie wiem czy by się podjął, mechanik może...? Tu pytanie kieruję do tych co mają taki adapter, gdzie robiliście? Albo może ktoś z Was mi zrobi, a ja zapłacę po prostu za materiały i robotę, oraz wysyłkę żeby mieć już plug & play.
Rozumiem,że zawias przedni chcesz zostawić oryginalny? Tarcza też od ogara 900?
Koło przednie miałoby być chartowskie/ogar 900/simson? Trzeba zamienić lagi miejscami,adapter zrobić z kątownika,dotoczyć parę tulejek i powinno być.Myślę, że każdy średnio ogarnięty tokarz/ślusarz by to ogarnął Big Grin
Michał napisał(a):Rozumiem,że zawias przedni chcesz zostawić oryginalny? Tarcza też od ogara 900?
Koło przednie miałoby być chartowskie/ogar 900/simson? Trzeba zamienić lagi miejscami,adapter zrobić z kątownika,dotoczyć parę tulejek i powinno być.Myślę, że każdy średnio ogarnięty tokarz/ślusarz by to ogarnął Big Grin
Ta, oryginalny. Tarcza i koło od Ogara 900. Czemu zamienić miejscami? Nie może być po prawej? Jak obrócę koło Ogara to mi chyba licznik nie będzie trybił Tongue To że z kątownika to już wiem i wydaje mi się dość proste do wykonania, najwyżej jak nie dam rady to dam fachowcom:F
No tak,teraz popatrzyłem i ogar 900 ma rzeczywiście tarczę po prawej stronie.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...Ha5dV5QDsu
Tutaj posłużę się zdjęciem Patryka,gdzie ładnie widać,jak adapter ma wyglądać.Laga.odwrócona-górne mocowanie płaskownika zamocowane do mocowania oryginalnego bębna,a dół z dotoczona tulejką do dolnej śruby lagi i ściśniętę .
Jeśli chcesz,by tarcza była nadal po prawej stronie,to zacisk będzie przed osią koła(patrząc od przodu).Nie wiem,jak to bedzie się zachowywać,ale chyba starsze japońskie motorki tak miały i nie było problemów Big Grin.Ogólnie to dość prosta robota,ale trzeba pamiętać,by tak ustawić koło,by było centrycznie wzgledem lag,a tarcza nie haczyła o lage,ani zacisk o szprychy Smile


hmm
WTF?! Kto tym jeździł, po kiego takie WIELKI PRĘT OD LUSTERKA HAHHAH
Z tego co wiem jeździł nią starszy człowiek. Może był wysoki i tak sobie przedłużył zamiast gapić się na małe lusterko...
Jawka znalazła nowy dom a tymczasem...



krejzi
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Przekierowanie