Siema
Tak jak w temacie mam komarka (silnik s38)
Nie pali, iskra jest bardzo ładna niebieska, ale mimo to nie pali
Dziś poszedłem do garażu, mówię zobaczę jak ma się sprawa, pokopałem kilka razy... odpalił, pochodził ok 20 sek i zgasł, potem kilka razy palił od kopa ale po ok 20-30 sek gasł, jak tak sobie chodził na wolnych obrotach, coś zaczęło mu tak jakby trzaskać w silniku i zgasł. Potem próbowałem go odpalić i jak kopałem to zacinała się kopka. Nie wiem czym to jest spowodowane. proszę o pomoc za dobre odpowiedzi polecą piwa.
jak coś trzaskało i nie da się kopnąć to albo coś w cylindrze(np. pierścienie się połamały) albo w silniku(np. skrzynia biegów, sprzęgło, mechanizm kopstartera)
Tak więc sprawdź najpierw jak sprawa się ma w cylindrze, jak nie pomoże to będziemy się dalej głowić
(28-12-2013 18:09:14)patrykkol997 napisał(a): [ -> ]jak coś trzaskało i nie da się kopnąć to albo coś w cylindrze(np. pierścienie się połamały) albo w silniku(np. skrzynia biegów, sprzęgło, mechanizm kopstartera)
Tak więc sprawdź najpierw jak sprawa się ma w cylindrze, jak nie pomoże to będziemy się dalej głowić
Chodził na wolnych nagle coś trzasnęło i zgasł, potem jak próbowałem odpalić to się kopniak zacinał, ale potem przestał i było ok ale już nie palił. W poniedziałek może przeczyszczę gaźnik jak nie pomoże to zdejmę cylinder.
To zobacz od razu cylinder. Mi to wygląda na pierścienie pęknięte.
A jak pękły pierścienie to cylinder do wymiany?
Wymieniać nie trzeba tylko szlif zrobić i dać nowy tłok z pierścieniami. Zdarzają sie nawet przypadki że cylindrowi nic nie jest ale to trzeba mieć szczęście
No to w poniedziałek opowiem co tam się dzieje w cylindrze
Wiesz sorka, że pytam i może się to wydać głupie, ale komarka mam dopiero od tych wakacji i mam 12 lat, a tata też ma trochę pracy i nie chcę go fatygować żeby mi ten cylinder zdjął więc jeśli możesz to napisz na co uważać przy zakładaniu i ściąganiu cylindra, z góry dzięki
Musisz przy zakładaniu cylindra, pierścienie na celować na zamki i i ścisnąć pierwsze górny pierścień i delikatnie przycisnąć cylinder że by wskoczył górny pierścień i tak samo musisz z dolnym pierścieniem uczynić. Jest to dość proste więc na pewno sobie po radzisz.
Nie koniecznie pierścienie, mnie wypadło zabezpieczenie sworznia. W tłoku masz take wypustki, a w pierścieniach rowki, musisz ucelować, tak żeby pasowało, ścisnąć pierścień i powoli wsuwać. Powtórzyć czynność z drugim.
nie rozginaj bardzo pierścieni bo są bardzo KRUCHE!!! więc kup sobie najlepiej 3 bo jak ci pęknie to będziesz miał zapasowy ja tak robię
( a jak pierścienie całe to zostaw je ) strzela w tłumik czy gaźnik ( w silniku co morze szczelać skrzynia odpal i posłuchaj gdzie ok )
(28-12-2013 20:55:13)mularczyk129 napisał(a): [ -> ]nie rozginaj bardzo pierścieni bo są bardzo KRUCHE!!! więc kup sobie najlepiej 3 bo jak ci pęknie to będziesz miał zapasowy ja tak robię ( a jak pierścienie całe to zostaw je ) strzela w tłumik czy gaźnik ( w silniku co morze szczelać skrzynia odpal i posłuchaj gdzie ok )
chyba nie przeczytałeś dokładnie wiadomości autora napisał że teraz nie chcę odpalić, a ty mówisz że by odpalił i posłuchał oO
ok spox chyba nie doczytałem
(28-12-2013 20:55:13)mularczyk129 napisał(a): [ -> ]nie rozginaj bardzo pierścieni bo są bardzo KRUCHE!!! więc kup sobie najlepiej 3 bo jak ci pęknie to będziesz miał zapasowy ja tak robię ( a jak pierścienie całe to zostaw je ) strzela w tłumik czy gaźnik ( w silniku co morze szczelać skrzynia odpal i posłuchaj gdzie ok )
Tylko, że ja pisałem, że on nie palił i nie pali a iskra jest, dzisiaj poszedłem do garażu zobaczyć jak jest i odpalił kilka razy na chwilę i gasł, a po ostatnim odpaleniu jak chodził na wolnych obrotach zaczęło coś trzaskać w silniku (nie wiem czy w skrzyni czy w cylindrze) i zgasł jak próbowałem go odpalić to też trochę trzaskało, ale po chwili kopania przestało, ale już nie odpalił
Więc w poniedziałek pewnie zdejmę cylinder i zobaczę jak ma się sprawa.
wiesz co to ustaw platyny na 0,3-0,4 ale najlepiej na oko
bo iskra jest ale pod ciśnieniem ją gasi
Ok wiecie będę robił od najprostszych czyli najpierw chyba czyszczenie gaźnika i kranika potem ustawianie platyn i demontaż cylindra