Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ciężkie odpalanie :)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Tongue . Co mógł bym zrobić żeby mi lepiej odpalał ogar 200. Ponieważ jak oglądałem filmiki na youtube to tam odpalają w zimę z 1-ego kopa lub z 2-ego a mój romet w niskiej temperaturze nie chce odpalać dopiero po 5-7 kopie odpali.




Za pomoc bardzo dziękuję Big Grin
Się ciesz ze wogóle ci odpala Big Grin
Spróbuj zmienić świecę Wink
polecana jakaś jest? Big Grin
iskra f95 super do malucha nie zawodna mam już jedną świecę 2 lata koszt w sklepie motoryzacyjnym to około 5 zł
To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwaBig Grin). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik
Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali
(20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwaBig Grin). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik

Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.

(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.

Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.

(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali

Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.
(20-12-2013 17:46:41)Quake96 napisał(a): [ -> ]
(20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwaBig Grin). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik

Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.

(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.

Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.

(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali

Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.

po pierwsze: Gaźnik Jikov może i jest prosty jak drut, i to jest niestety jego wadą. Skład mieszanki regulujemy poprzez przechylenie pojazdu na bok(przy pochyleniu w lewo lepiej pracuje). Wolnych obrotów nie się odpowiednio niskich wyregulować(z kolegami raz włożyliśmy sposobem Bosza gm12f do jawy kaczki, i wolne obroty dało się ustawić niższe). A jeśli chodzi o łatwość regulacji, to zależy, jaki się trafi, bo mojego czeskiego oryginalnego nie idzie wyregulować(przy czym może to być przyczyna dysz 38 i 68 przy okrągłym króćcu, kupiłem kwadratowy to sprawdzę Big Grin), a gaźnik u znajomego idzie wyregulować bez problemu
dzięki koledzy Big Grin zmienię świece na f80
(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.

krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
No właśnie, Wojtek ma rację, przecież kto nie chciałby się pochwalić swoim Rometem odpalającym przy -10 z pierwszego "kopa". Oglądając film nie wiesz, czy nie jest garażowany w ogrzewanym pomieszczeniu, albo czy silnik nie został odpowiednio "podgrzany"...
Przekierowanie