Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
(26-10-2014 23:18:24)stqc napisał(a): [ -> ]Zobacz czy sie zmiesci, bo mozesz nie upchnac kolo siebie dwie cewki, nie zwezales jej kolo mocowan na drut.

Fakt, zapomniałem o tym. BigSoft kazał rozmieścić co 120 stopni więc zmieszczą się raczej. Kable będzie trzeba w prądnicy inaczej rozprowadzić bo one trochę przeszkadzają. nawinąłem obie cewki

nawinięcie drugiej zajęło mi równo godzinę. Fajna robota, mam nadzieję że wzięcznaDodgy
Dzisiejszy dzień ciężki, ale po robocie znalazłem trochę sił na sprawdzenie tej prądnicy, więc tak: cewki mieszczą się ledwo ledwo a o stosowaniu oryginalnych kabli można zapomnieć;P zawsze tłumaczę sobie to tym że za pierwszym razem Wojtuś zawsze musi cos spie... no właśnie. Testy przebiegają dość prowizorycznie ale generalnie mam założone tylko te cewki które potrzeba czyli obie świetlne i od nich idą dość długie przewody do mojej lampy h4 i chwile popchnąłem charta po podwórku by zobaczyć czy działa i tyle. Jest tak jak powinno czyli bez szału. dwie cewki zasilają żarówkę 12V 55/60W tak, że jak z nim biegnę to świeci w miarę jasno, jednak pamiętajmy że silnik podczas normalnej pracy kręci sporo większe obroty i gdybym go uruchomił wyglądałoby to pewnie lepiej. Napiszę coś więcej kiedy znajdę czas na uruchomienie silnika.
Chcesz umieścić trzy cewki świetlne co 120* i zostawić resztę układu zapłonowego oraz cewkę ładowania, tak?
(30-10-2014 23:32:50)Patryk82 napisał(a): [ -> ]Chcesz umieścić trzy cewki świetlne co 120* i zostawić resztę układu zapłonowego oraz cewkę ładowania, tak?

tak się nie da bo mieszczą się dwie świetlne dwie ładowania i jedna zasilająca moduł. w sumie możnaby jeszcze w miejsce zapłonowej wstawić jakąś przewinietą na 12V. ona zasilałaby przednie światło ale podłączyłbym do niej także transformator który zasilałby moduł. oczywiście to nie takie hop siup bo pewnie trzeba by ją dołączyć do świetlnych za mostkiem gretza, chociaż ja się tak dobrze na tym nie znam. w sumie to ciekawe jaki procent mocy tej cewki zabierałoby zasilanie modułu.
Myślałem, że próbujesz robić tak jak ja to wymyśliłem, czyli 3 świetlne, jedna ładowania, zasilająca i impulsator i chciałem Cię od tego pomysłu odwieźć, ale skoro tak nie robisz, to dobrze :F
a, coś takiego. A wystarczy jedna ładowania? Swoją ładującą zamieniłeś na świetlną (mocniejsza jest) czy jeszcze jaki inny patent? Ty ładowanie masz na 6V?
Przypomniało mi sie o moim temacie gdzie pytałem o sposoby na lepsze przednie swiatlo w charcie i tam pisał BigSoft ze jedna cewka ładowania daje 0,8A a jedna świetlna daje 2A więc wychodzi na to że wystarczy cewki ładowania zamienić na świetlną i w dodatku powinna być niewielka poprawa w ładowaniu akumulatora.
Poczytałem jeszcze na temat przewijania takiej pradnicy gdzie również on pisał, że z przewinietych dwóch cewek uzyskał 50W. Zaczyna mi sie to wszystko układać i bardzo podobać. Chyba dolożę jeszcze jedną świetlną i wykorzystam pełną moc 60 watowej żarówki która świeciłaby lepiej juz na niskich obrotach ale będzie wtedy potrzebny regulator by jej nie spalić na wysokich.
Jutro spróbuje uruchomić silnik i sprawdzić jak działa to co już mam. Dziś wprawilem nowy odblysnik w lampę charta. Zdjęcia później
Nie, nie dałem świetlnej jako ładowania, połączyłem 3 świetlne w gwiazdę 120*, a jedna ładowania miała zasilać światło tylne, ale okazało się, że silnik nie chce pracować na światłach w takiej konfiguracji, więc wróciłem do serii, szkoda tylko mojej pracy i pieniędzy..
czy cewki świetlne które teraz mam przewinięte na 12V muszę robić bezmasowe?
Nie wiem, będą dwie koło siebie? Montuj jak fabrycznie (tak mi się wydaje).
3 cewki bezmasowe co 120 stopni połączone równolegle, razem początki uzwojeń, razem końce i musi grać· Radzę w takim przypadku zrobić ładowanie akumulatora z tych cewek, a żarówkę zasilać prosto z niego (z aku).
Zdjęcia

najpierw zmodyfikowałem ten odbłyśnik tak, żeby trzymał się z grubsza oryginalnych zaczepów. I tak będzie trzeba to jakoś przykleić ale na potrzeby testów to wystarczy

A tak wygląda to po złożeniu i założeniu




Pewnie te cewki świetlne i tak sobie nawinę jeszcze raz ze względu na popełnione błędy (sąsiadujące cewki wchodzą ledwo ledwo i w efekcie uzwojenia się stykają i dlatego nie mam założonych cewek ładowania na razie). pewnie gdybym owinął to izolacją to może by wytrzymało ale nie tędy droga do niezawodności. Zrobiłem błąd który naprawię. Jeszcze dam sobie czas żeby przemyśleć czy założyć 3 cewki świetlne czy nie, ale reszta instalacji na 6V zostaje. Cewki 12V mam podłączone równolegle, akumulator ładowałaby jedna fabryczna cewka świetlna 6V. Jeszcze mam takie pytanie, bo wcześniej masa z cewek świetlnych szła do modułu zapłonowego i jak się domyślam dalej do cewki WN i do ramy. Skoro te cewki co teraz nawinąłem mają być bezmasowe to mam ta mase do modułu podłączyć do początku uzowojenia cewki zapłonowej? bo ona jako jedyna w prądnicy zostanie cewką podłączona do masy. Być może pisze kocopały bo na co dzień nie mam nikogo kto by mnie jakichś podstaw nauczył.
jeszcze jedno zdjęcie. tak to świeci
ależ blask z tej lampy
Cóż, chart skończył sezon, a to dlatego że odkręcił mi się impulsator i to ładne kilkadziesiąt kilometrów od domu. Co prawda usterka została usunięta następnego dnia i zrobiłem nim jeszcze z 80 km ale aktualnie stoi w garażu, wyjąłem i naładowałem akumulator a reszta czeka aż się tym zajmę. Wyregulowałem biegi (albo tylko tak mi się wydaje), wymieniłem olej w amortyzatorach, wymontowałem prądnicę, przykryłem go pokrowcem i na razie zastepuje go WSK.

Niestety opóźnia mi się sprawa szlifu cylindra ale mróz ścisnął i to za mocno, także nie podocieramyWink Jednak przygotowania trwają, mam już akumulator 12V 4Ah, przerywacz elektroniczny od malucha, od nowa pracuję nad prądnicą. Mam nadzieję że teraz nie będzie powtórek. Jutro pierwsze pomiary.

Myslę jeszcze nad innymi rzeczami, mianowicie jak już wcześniej pisałem chcę mieć hamulec tarczowy ale nie chcę zmieniać fabrycznych klamek, czyli trzeba od klamki puścić linkę i zrobić jakieś cięgno współpracujące z pompą hamulcową. Jak myślicie, zmieści mi się to pod bak? http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-tyl-qu...73147.html
Jaki regulator napięcia polecacie?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Przekierowanie