Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet chart problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam . Niedawno kupiłem sobie charcine i właśnie nie wiem co mu jest mianowicie :
-z kopa ciezko odpalic a natomiast na zapych idelnie
-jak jade to jedzie przez jakiś czas dobrze za po chwili gaznie i traci predkość , 2 czy 3 to nawet nie wspomne
-na sprzegle wyskokie obroty
Przyczyna tego to mogą być za długie linki , moduł czy gaznik ?

Pompuś

Raczej gaźnik. Wink Wyczyść dokładnie i zdaj relacje. Może to też być problem z elektryką, ale Charta nie miałem i wypowiadać się na ten temat nie będę. Wink
Dodam iż jest nie orginalny gaznik gm13
i elektryki raczej tez nie ma bo lamp nie ma akumulator do w.. bo rozlany

Pompuś

To wina elektryki też może być. Z tego co słyszałem, Charty są bardzo czułe na to Big Grin
Nie wiem, niech się ktoś inny wypowie.
(31-10-2013 23:52:04)pimpek-M2 xD napisał(a): [ -> ]To wina elektryki też może być. Z tego co słyszałem, Charty są bardzo czułe na to Big Grin
Nie wiem, niech się ktoś inny wypowie.

Kolejny... facepalm na co są czułe? Te usterki co się zdarzają w elektryce charta zdarzają się w każdym innym motorowerze.

Jak na sprzęgle wysokie obroty? Może masz za krótką linkę od gazu lub jest źle poprowadzona.
Co do słabnięcia to możliwe, że cewka butelkowa jest na wykończeniu. Sprawdź układ iskrownik-moduł-cewka butelkowa. Spróbuj na innej cewce butelkowej, a w razie "w" wymień przewód z modułu do cewki.
Instalacje elektryczną zostaw chwilowo w spokoju.
Wyczyść gaźnik, sprawdź czy połączenia między:
gaźnikiem i króćcem,
króćcem i cylindrem,
cylindrem i karterami oraz cylindrem i głowicą są szczelne.
Dopiero wtedy możesz zabrać się za regulację gaźnika.
Instalacja jak jest pożądnie zrobiona, to sama z siebie nie sprawia żadnych problemów w Charcie.
Właśnie zakładałem uszczelki + hermetyk wszędzie gdzie miałem i to raczej nie pomogło
zapłon minimalnie przestawiny? i niestety nie mam zaczepu linki gazu tylko włozyłem podkładke

Pompuś

(31-10-2013 23:56:00)kw112 napisał(a): [ -> ]
(31-10-2013 23:52:04)pimpek-M2 xD napisał(a): [ -> ]To wina elektryki też może być. Z tego co słyszałem, Charty są bardzo czułe na to Big Grin
Nie wiem, niech się ktoś inny wypowie.

Kolejny... facepalm na co są czułe? Te usterki co się zdarzają w elektryce charta zdarzają się w każdym innym motorowerze.

Jak na sprzęgle wysokie obroty? Może masz za krótką linkę od gazu lub jest źle poprowadzona.
Co do słabnięcia to możliwe, że cewka butelkowa jest na wykończeniu. Sprawdź układ iskrownik-moduł-cewka butelkowa. Spróbuj na innej cewce butelkowej, a w razie "w" wymień przewód z modułu do cewki.
No czułe na elektryke.
(01-11-2013 00:26:42)pimpek-M2 xD napisał(a): [ -> ]No czułe na elektryke.

Rozwiń myśl
(31-10-2013 23:52:04)pimpek-M2 xD napisał(a): [ -> ]To wina elektryki też może być. Z tego co słyszałem, Charty są bardzo czułe na to Big Grin
Nie wiem, niech się ktoś inny wypowie.

Absurd. Nic tam czułe nie jest bardziej niż w innym motorowerze tego typu.

deavid148 napisał(a):-z kopa ciezko odpalic a natomiast na zapych idelnie
-jak jade to jedzie przez jakiś czas dobrze za po chwili gaznie i traci predkość , 2 czy 3 to nawet nie wspomne
-na sprzegle wyskokie obroty

Ja bym się zainteresował poziomem i dawką paliwa. Przyczyną może być przytkany kranik lub sam gaźnik. Określ jak wygląda świeca po takiej jeździe i czy motorower bardzo dymi. Tak na marginesie, porozglądaj się za innym gaźnikiem bo jakikolwiek z serii GM to się nadaje do komarka i podobnych, a nie do Charta. Szukaj oryginałów Bing 1/14/206 albo 14MC lub zainwestuj w gaźnik z serii 16n1 od Simsona. Ten ostatni dostaniesz bez problemu nowy, jest bardzo łatwy i przyjemny w regulacji, a Chart będzie na nim prawidłowo pracował. Mam obecnie u siebie taki założony i nie narzekam.

deavid148 napisał(a):zapłon minimalnie przestawiny
W samym ustawieniu przyczyny tych objawów bym nie szukał.

Natomiast co do samego zapłonu to do tego co kw112 pisał dodam prawidłowe wartości rezystancji cewek zapłonowych w prądnicy:

- cewka zasilająca -> ok 700-750Ω
- impulsator -> ok 28Ω
Chciałbym dodać iż po takiej jeżdzie to jakoś nic mi z kranika nie ubywa i jest caly czas pełen i jak juz skonczyłem jeżdzić to mi z tłumika leci bodajze bena
(01-11-2013 11:34:43)deavid148 napisał(a): [ -> ]Chciałbym dodać iż po takiej jeżdzie to jakoś nic mi z kranika nie ubywa i jest caly czas pełen i jak juz skonczyłem jeżdzić to mi z tłumika leci bodajze bena

Co ci z kranika nie ubywa i jak kranik może być cały czas pełen?
Wyczyść go.
węzyk od kranika
(01-11-2013 11:34:43)deavid148 napisał(a): [ -> ]Chciałbym dodać iż po takiej jeżdzie to jakoś nic mi z kranika nie ubywa i jest caly czas pełen i jak juz skonczyłem jeżdzić to mi z tłumika leci bodajze bena

Jak wyglądają elektrody świecy po takiej jeździe?

Skoro masz GM13F, to z tego co pamiętam, gaźnik ma zatapiacz pływaka. Wciśnij go i trzymaj. Po chwili benzyna powinna wylewać się z gaźnika (oczywiście wtedy już nie wciskaj tego zatapiacza). Jeżeli tak nie jest, albo trwa to bardzo długo, to przytkany może być kranik.
Widać, że za te motorowery biorą się ludzie którzy nie powinni. Po pierwsze, jeżeli chart Ci nie pali, albo zakręci na moment pomijając fakt, że resztę silnika mamy dobrą, wina leży na 100% po stronie gaźnika czemu? Bo dobrze zrobiony 027 odpali praktycznie na wszystkim, na różnych rodzajach świec i ustawieniu zapłonu. Więc jeśli chcesz się męczyć i narzekać, że charty to gówno to zachowaj sobie ten gaźnik który masz i "reguluj" go. Pozdrawiam Smile
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie