Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont silnika ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Mam zamiar zrobić remont całego silnika
mój budżetlook.200zł
Więc tak chciał bym kupić łożyska (skf z luzem c3) są u mnie w sklepie po 10zł za szt. i uszczelniacze to ok.20-30zł za kpl.
mam też luz na wale ale tylko lewo-prawo 2mm<--l-->2mm więc to chyba nie dużo a góra-duł nie ma luzów więc wału nie będę wymieniał ani regenerował.
Mam zamiar zrobić I szlif cylindra 30-60zł i kupić nowy tłok znalazłem taki ale czy jest to czeski(oryginalny) czy to jakiś chiński
http://allegro.pl/nowy-oryg-tlok-jawa-ja...53751.html

Będę też tuningował trochę:
-skrócenie nóżki o 1mm od strony gaźnika
-odchudzenie tłoka
-splanowanie głowicy 1-1,5 mm
-polerka kanałów itp.
czy da mi coś to mocy?
czy ten tłok jest porządny?
Mam też problem ponieważ jak kupowałem ogara od pana 2 i nie podpisywałem z nim umowy ponieważ między właścicielem 1-2 też nie było umowy tylko pan od którego kupiłem motor dał mi dowód rejestracyjny i są tablice czy da się zarejestrować? czy potrzebna umowa między panem który jest na dowodzie?
Luz poprzeczny korbowodu jest normalny i występuje nawet w nowym wale korbowym. Jak nie masz luzu góra-dół to tylko się cieszyć. Pamiętaj, że przy montażu nowego tłoka warto też wymienić sworzeń. Ważne jest też to czy w tulejce sworznia nie masz luzu góra-dół oraz czy sam sworzeń nie ma luzu poprzecznego w tulejce. Chodzi mi o tendencję do wahania się sworznia z tłokiem, co też jest nieporządane i jeżeli takie zjawisko występuje, to należy taką tulejkę wymienić i spasować z nowym sworzniem.
sworzeń w tulejke wchodzi z małym oporem więc raczej nie trzeba wymieniać
a co z tym tuningiem czy to coś da?
i ta rejestracja czy się da czy muszę mieć umowę z panem 1 który jest na dowodzie
a czy ten tlok jest czeski
Tłok jest napewno chinski jak kazdy teraz , kupisz albo uzywany albo taki , ja kupiłem nowy i chodzi już 3 rok w wsk Big Grin
a macie jakichś dobrych sprzedawców bo miałem już założony jakiś chiński 3p troche puchł ale dało się jechać
a co z tą rejestracją
(20-10-2013 18:19:53)Romet Ogar200 napisał(a): [ -> ]Tłok jest napewno chinski jak kazdy teraz , kupisz albo uzywany albo taki , ja kupiłem nowy i chodzi już 3 rok w wsk Big Grin


co do tego tłoka to nie jest chiński lecz czeski orginalny popatrz na oznaczenia i tu jak nie wierzysz masz fotki jak wygląda czeski tłok

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...92&page=15
Tak właśnie myślałem ale przedmówca mówił że to chiński
czyli opłaca wydać się 50zł na tłok z pierścieniami kupie od razu 4 bo po dotarciu trzeba zmienić będę robić szlif cylindra
a co z tą rejestracją da się czy trzeba umowe
Będę też wymieniał sprężyny z przodu rozkręciłem już lagi wyszły te chromowane ale sprężyny zostały w środku wyszły jedynie te połamane części sprężyn ale reszta w środku nie da się wyciągnąć więc wpadłem na pomysł

Będę też wymieniał sprężyny z przodu rozkręciłem już lagi wyszły te chromowane ale sprężyny zostały w środku wyszły jedynie te połamane części sprężyn ale reszta w środku nie da się wyciągnąć więc wpadłem na pomysł
Bez umowy to raczej nieda rady , mam ten sam prolem Sad
no to będę musiał zadzwonić do tego pana co kupywałem ogiego i zapytać czy ma jakiś kontakt z tym co jest na dowodzie
Co do chińskich częśco to tłok na takim tunningu będzie ci puchł. Jak ja w ogarku mam R2 bez wiejskiego tuningu i puchnie oczywiście jak po dłuższej jeździe zaczyna mulić to odrazu przerwa. Cylinder wyregeneruj tzw zrób szlif. Wał zostaw w spokoju , inne części wyczyść w tym gaźnik łożyska polskie PPL jak zrobisz na gorąco to będzie dobrze ( jak będą miały osłonki to zdejmij bo się zatrą a osłonkach) ja bym jeszcze wymienił tarcze korkowe w sprzęgle i wężyk z filtrem bo po jakimś czasie robi się taki niemiły moja rada nie tuninguj bo to niszczy silnik. Jak zależy ci na prędkości to kup sobie jakiś chiński piździk z biegami 125 a nie niszcz klasyków a simmery z NAKa bo są spoko
(18-04-2017 12:43:07)ARES napisał(a): [ -> ]Co do chińskich częśco to tłok na takim tunningu będzie ci puchł. Jak ja w ogarku mam R2 bez wiejskiego tuningu i puchnie oczywiście jak po dłuższej jeździe zaczyna mulić to odrazu przerwa. Cylinder wyregeneruj tzw zrób szlif. Wał zostaw w spokoju , inne części wyczyść w tym gaźnik łożyska polskie PPL jak zrobisz na gorąco to będzie dobrze ( jak będą miały osłonki to zdejmij bo się zatrą a osłonkach) ja bym jeszcze wymienił tarcze korkowe w sprzęgle i wężyk z filtrem bo po jakimś czasie robi się taki niemiły moja rada nie tuninguj bo to niszczy silnik. Jak zależy ci na prędkości to kup sobie jakiś chiński piździk z biegami 125 a nie niszcz klasyków a simmery z NAKa bo są spoko

Co jak co, ale kolega chyba zdążył przez niespełna cztery lata wyremontować ten silnik...
(18-04-2017 12:43:07)ARES napisał(a): [ -> ]Co do chińskich częśco to tłok na takim tunningu będzie ci puchł. Jak ja w ogarku mam R2 bez wiejskiego tuningu i puchnie oczywiście jak po dłuższej jeździe zaczyna mulić to odrazu przerwa. Cylinder wyregeneruj tzw zrób szlif. Wał zostaw w spokoju , inne części wyczyść w tym gaźnik łożyska polskie PPL jak zrobisz na gorąco to

To ja mam dwa pytania skoro już tak ciekawie opisałeś temat.
-Na jakiej podstawie chcesz wał zostawić bez regeneracji?
-Co znaczy, że łożyska zrobić na gorąco?
Przekierowanie