02-10-2011, 21:34:14
Ostatnio zauważyłem, że na forum rozpoczęła się moda na montowanie kierunkowskazów. Wszyscy chcą to zrobić, a nie wiedzą jak, i tu zaczynają się schody Jest kilka opcji i rozwiązań:
Moim zdaniem najlepsza jest opcja bez podłączenia pod cewki, no chyba że chcemy mieć ładowanie z cewek. Opcja 12V z ładowaniem jest najtrudniejsza, więc nie ma co się w nią bawić, tak więc opiszę wersje 6V z podłączeniem pod cewki, oraz 6/12V bez cewek
Na początku musimy zastanowić się, jak chcemy zrobić instalacje, a najważniejsze - za ile Najtańszy koszt to około 100 zł, potem im lepsze podzespoły, tym drożej.
Do obu tych instalacji potrzebujemy:
Dodatkowo do instalacji 6V z ładowaniem:
Głownie instalacje różnią się pod dwoma względami:
Do przerywacza elektronicznego musimy doprowadzić dodatkowo masę, a w przypadku instalacji z ładowaniem, musimy dodać połączenie akumulator - cewki, na którym znajdować będzie się mostek prostowniczy. W przypadku instalacji na przerywaczu bimetalicznym doprowadzenie do niego masy jest niepotrzebne, aczkolwiek przerywacze bimetaliczne nie są zbyt dobre w działaniu.
Z ospisu może nie być to łatwe, ale jak się narysuje to od razu prościej wygląda:
W przypadku pytań proszę pisać Dla pewności za mostkiem prostowniczym możemy dać regulator napięcia, dostępny na Allegro za niewielkie pieniądze.
Bezwzględny zakaz kopiowania materiału
- Z akumulatorem 6V i bez przewijania cewek
- Z akumulatorem 12V z przewinięciem cewek
- Z akumulatorem 6V lub 12V bez ładowania (bez podłączenia pod cewki)
Moim zdaniem najlepsza jest opcja bez podłączenia pod cewki, no chyba że chcemy mieć ładowanie z cewek. Opcja 12V z ładowaniem jest najtrudniejsza, więc nie ma co się w nią bawić, tak więc opiszę wersje 6V z podłączeniem pod cewki, oraz 6/12V bez cewek
Na początku musimy zastanowić się, jak chcemy zrobić instalacje, a najważniejsze - za ile Najtańszy koszt to około 100 zł, potem im lepsze podzespoły, tym drożej.
Do obu tych instalacji potrzebujemy:
- Akumulator (koniecznie kwasowy)
- Kierunkowskazy
- Przełącznik kierunkowskazów
- Przełącznik zwykły (on/off)
- Przerywacz (Najlepszy jest elektroniczny, ale od biedy może być najtańszy bimetaliczny, którego nie polecam)
- Okablowanie
Dodatkowo do instalacji 6V z ładowaniem:
- Mostek prostowniczy
Głownie instalacje różnią się pod dwoma względami:
Do przerywacza elektronicznego musimy doprowadzić dodatkowo masę, a w przypadku instalacji z ładowaniem, musimy dodać połączenie akumulator - cewki, na którym znajdować będzie się mostek prostowniczy. W przypadku instalacji na przerywaczu bimetalicznym doprowadzenie do niego masy jest niepotrzebne, aczkolwiek przerywacze bimetaliczne nie są zbyt dobre w działaniu.
Z ospisu może nie być to łatwe, ale jak się narysuje to od razu prościej wygląda:
W przypadku pytań proszę pisać Dla pewności za mostkiem prostowniczym możemy dać regulator napięcia, dostępny na Allegro za niewielkie pieniądze.
Bezwzględny zakaz kopiowania materiału