Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Polo Typ 760
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Romet Polo - jest to jeden z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy, który produkowany był w latach 1974-1976.
Jest to motorower zbliżony do modelu Romet 750, ze zmodernizowaną sylwetką, która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłużoną kierownicę oraz nowy wydłużony bak pochodzący z motoroweru Komar Sport, umieszczony pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt wraz z metalowym oparciem. Zastosowano w nim zespół napędowy Dezamet serii 017 o mocy 1,7 KM.

Foto:


Dane techniczne:
  • silnik typu 017, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
  • Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 cm³.
  • Stopień sprężania 8:1
  • Moc nominalna 1,7 +/- 0,2 KM (1,25 +/- 0,15 kW) przy 4800 obr./min.
  • Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obr./min.
  • Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego
  • Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie
  • Rozrusznik nożny
  • Przeniesienie napędu: kołami zębatymi (zęby skośne)
  • Zmiana biegów rękojeścią pokrętną, umieszczoną z lewej strony kierownicy
  • Ilość oleju w skrzynce biegów 0,5 l
  • Sprzęgło dwutarczowe mokre
  • Masa silnika bez oleju 10,3 kg
  • Gaźnik GM12F poziomy, o przelocie 12 mm
  • Paliwo stanowiło mieszankę (1:25) benzyny z olejem Lux10, Lux dw lub Mixol S
  • Eksploatacyjne zużycie paliwa około 2l/ 100 km

Rama i wymiary:
  • Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa
  • Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 50 mm
  • Zawieszenie koła tylnego na wahaczu resorowanym dwoma teleskopami o skoku 60 mm
  • Kierownica wydłużona
  • Siodło podłużne z oparciem
  • Wydłużony bagażnik
  • Osłony (przykręcone w środkowej części ramy, pod zbiornikem paliwa) na linki sterujące
  • Całkowita długość 1700 mm, wysokość rączek kierownicy 1100 mm, wysokość siodła 800 mm.
  • Motorower malowany w kolorach czerwonym, pomarańczowym i jasnozielonym
  • Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54
  • Hamulce szczękowe o średnicy 97,5 mm, przedni – ręczny, tylny – nożny, uruchamiany dźwignią po prawej stronie
  • Wyposażenie: pompka do pompowania ogumienia, torebka z narzędziami, dzwonek rowerowy, szybkościomierz z licznikiem kilometrów

Informacje z dokumentów z Archiwum Państwowego w Bydgoszczy

Data wykonania rysunku technicznego:11.02.1977r.

Kolorystyka: koral, bursztynowy, groszkowy (wycofany)

Wyposażenie (niepełna lista):


I takie oto dane:


Siła P=49N (5 kg) nie może spowodować zmiany położenia dzwonka na rurze kierownicy.

Uwaga: manetka przyspieszenia i sprzęgła nie powinna obracać się względem osi rury kierownicy pod działaniem momentu obrotowego 7Nm.

Ciekawostka:
- produkcję Rometa Polo zakończono w 1976 roku, ale rysunek z archiwum pokazuje, że miał powstać taki sam model w 1977 roku lecz z innym silnikiem przypominający silnik 010, ale bez rozrusznika na pedały
Należy też jeszcze dodać, że nie do końca produkcji stosowano wysoką kierownice.
Niestety klasyczne cybanty i długie ramiona kierownicy, szybko się wyrabiały, a kierownice się gięły. Czytałem gdzieś, że już po kilku miesiącach produkcji zrezygnowano z wysokich kierownic i zastosowano od Komara 2350.

No i tutaj się z tym nie zgodzę, ponieważ miałem takiego Rometa Polo z wysoką kierownicą z 1977 roku. Na 100% 77 rok. Kupiłem go co prawda w lecie 79 roku , przecenionego o 50% w stosunku do ceny detalicznej Smile w Polmozbycie w Żaganiu. Był cały lekko zaśniedziały - felgi i nawet silnik pokryty lekką śniedzią, parę dni szorowałem go workiem jutowym moczonym w ropie Smile aby babrał blasku. Było tam kilka sztuk wystawionych w dziale Bomis czyli odrzuty ze sprzedazy detalicznej. Owszem kierownica lubiła sie nieco przekręcić jak była za słabo dokręcona i pewnie wygiąć szybciej przy upadku, ale ja jakoś nei miałem z tym problemów. To był mój pierwszy nowy "motor" więc o niego dbałem. na dodatek był naprawdę szybki, ponad 50 km/h mierzone samochodem, więc realnie chyba nawet dochodził do 55 km/h. Wszystkie Romety 3 biegowe i komary wciągał nosem, bez żadnego kombinowania przy zębatkach Smile. Zamykałem "budzik" prawie zawsze, szczególnie wieczorem w lecie miał super ciąg Smile. Wtedy wskazówka dochodziła do pionu Smile od prawej strony Smile. Pewnie też przełozenia ślimaka/licznika miało wpływ na to, bo koła 16' a nie wiem czy był on inny niz w komarze czy romecie ? .
Jak to jest z tym okresem produkcji modelu 760? Różne źródła podają dwa przedziały czasowe. Jedne tak jak wyżej we wątku 1974-1976, natomiast inne jako rok rozpoczęcia produkcji podają 1796 do 1980. Osobiście posiadam wpis w dowodzie Romet 760 oraz rok prod 1975.
on they went, till the activity was pretty done, and the footwear stood equipped to be used upon the desk. this become long before dawn; and then they bustled away as short as lightning.
discount home improvement
Jak tobze bot odkopal temat, to dorzucę do niego trzy grosze. Wuj mojej znajomej posiada Polo, z boiska kierownica, oraz w jasnoniebieskim kolorze. Jak kiedyś u niej bede to porobię zdjęć i tak dalej.
Przekierowanie