Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nie wkręca się na pełne obroty.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam! Mam taki problem z moim chartem, że nie wkręca się na pełne obroty powyżej 3/5 gazu gdy daję na manetce tylko robi buuu i nie reaguje na gaz. Zapłon ustawiłem czujnikiem zegarowym więc to wykluczam. Podejrzewam że może to być gaźnik który daje za dużo paliwa i wtedy nie spala a pluje w tłumik którego końcówka jest mokra. Niepokoi mnie też spalanie które wynosi coś około 3,3 l /100km. Świece mam jakiegoś bosha może to ona jest kłopotem bo nie ma odpwiedniej ciepłoty. Podejrzewałem też simeringi na wale, bo olej ze skrzyni biegów pachnie paliwem ale z drugiej strony nie ubywa go. Gaźnik to bing.
Może zwiększ dawkę powietrza w gaźniku ?
Tylko w moim charcie jest gaźnik binga i tam nie ma śrubki od powietrza tylko jest jedna od obrotów. Iglica jest opuszczona na najniższy rowek a poziom paliwa nie wiem jak ma być ustawiony.
Przeczyść kranik i gaźnik bo może po prostu paliwa ma za mało.
(27-09-2013 17:07:21)kanilox napisał(a): [ -> ]Przeczyść kranik i gaźnik bo może po prostu paliwa ma za mało.

Przecież pisze, że za dużo paliwa.
Może przepustnica nie chodzi zbyt luźno, albo jakieś problemy z pływakiem. Rozkręć, przeczyść gaźnik.
Albo za słaba sprężyna z przerywacza i przy wysokich obrotach się gubi.


kanilox gdzie Ty tu widzisz przerywacz?

Seba_830 napisał(a):Świece mam jakiegoś bosha może to ona jest kłopotem bo nie ma odpwiedniej ciepłoty. Podejrzewałem też simeringi na wale, bo olej ze skrzyni biegów pachnie paliwem ale z drugiej strony nie ubywa go.

To, że świeca jest marki Bosch, to nie znaczy, że będzie źle chodził. Jeździłem na świecy Boscha sporo czasu i żadnych problemów nie było. Na NGK też pojedzie, tak samo jak na Iskrze. Ważna kwestia to taka, czy ta świeca jest po prostu sprawna.

Skoro masz tyle podejrzeń, to po prostu to sprawdź. Winny może być też moduł zapłonowy, który odcina Ci zapłon i silnik nie może kręcić wyżej.
(27-09-2013 20:28:37)BigSoft napisał(a): [ -> ]

kanilox gdzie Ty tu widzisz przerywacz?

Seba_830 napisał(a):Świece mam jakiegoś bosha może to ona jest kłopotem bo nie ma odpwiedniej ciepłoty. Podejrzewałem też simeringi na wale, bo olej ze skrzyni biegów pachnie paliwem ale z drugiej strony nie ubywa go.

To, że świeca jest marki Bosch, to nie znaczy, że będzie źle chodził. Jeździłem na świecy Boscha sporo czasu i żadnych problemów nie było. Na NGK też pojedzie, tak samo jak na Iskrze. Ważna kwestia to taka, czy ta świeca jest po prostu sprawna.

Skoro masz tyle podejrzeń, to po prostu to sprawdź. Winny może być też moduł zapłonowy, który odcina Ci zapłon i silnik nie może kręcić wyżej.

Zapomniałem że to dotyczy charta.
Od razu wykluczam że zapchany jest kranik i gaźnik, bo nie dawno czyściłem i nic się nie zmieniło. Z przepustnicą jest też wszystko w porządku nie jest zużyta. Ze świecą chodziło mi bardziej o to, że ta moja bosha może ma złą ciepłotę, ale przez to mogły by być takie objawy. Co do modułu jak go można sprawdzić?
Samego modułu nie da się bez specjalistycznych narzędzi, ale możesz sprawdzić działanie zapłonu na pracującym silniku za pomocą lampy stroboskopowej. Musi utrzymywać stały punkt zapłonu w całym zakresie obrotów silnika.
Tylko ja nie posiadam lampy stroboskopowej. A ty na co byś stawiał na za duży poziom paliwa, simeringi czy ten moduł. Dodam tylko, że zawsze pali z pierwszego i nie występuje żadne przerywanie tylko to nieszczęsne mulenie.
Spuściłem olej ze skrzyni i nic się nie zmienia więc to chyba nie simeringi. Zajmę się teraz poziomem paliwa w gaźniku.
Pobaw się gaźnikiem, a jak to nic nie da, to moduł/cewka zasilająca CDI/cewka butelkowa/świeca.

Cewka zasilająca CDI - rezystancja 750 ohm
impulsator - 28 ohm

To powyższe możesz zmierzyć miernikiem uniwersalnym, odłącząjąc kostkę od modułu i w tej kostce (od prądnicy, z przewodami) można dokonać pomiaru.
Będę dłubał.
zrób pomiary jak będą podobne do tych co podał BigSoft to proponuję wymienić moduł, w swoim wymieniłem cewkę zasilającą, cewkę zapłonową (butelkowa) i na koniec został moduł i to była jednak jego wina ale moduły w charcie chyba są najbardziej awaryjną częścią układu zapłonowego
Stron: 1 2
Przekierowanie