Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z starterem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Ostatnio wziąłem się za remont motorynki z 2 biegowym silnikiem. Nie paliła i zalewało olejem z skrzyni, zapłon gaznik kranik, wszystko rozregulowane i brudne.
Oczywiscie silnik rozpołowiłem wyczysciłem, dałem nowe zimmeringi i łożyska. Po złożeniu ku mojemu dziwieniu kopniak startera nie chwyta. Przed rozebraniem silnika chwytał
przeważnie na 2 ostatnie zęby, czasem na wszystkie-ale na 10 razy to chwycił ze 2 razy na wszystkie. Po złożeniu na nowo to prawie zawsze w ogóle nie chwyta na żaden a jak pokręce magnetem
to czasem załapie i chwyci na wszystkie. Na wałku startera nie zauważyłem wyszczerbień. (tak mi się wydaje). Po rozebraniu silnik wyglądał TAK http://zapodaj.net/2f8780c662fb1.jpg.html Natomiast Po wyczyszczeniu i złożeniu założyłem
wałek w następujący sposób tj http://zapodaj.net/69f4907b5bc15.jpg.html Moje pytanie brzmi. Jak powinno być poprawnie? Bo ju nie wiem czy ktoś to złożył źle przede mną czy ja to źle złożyłem. A może ja złożyłem dobrze a po prostu ten wieloklin jest
wyszczerbiony????? Aha nie wymieniłem miedzianych tulejek które miały trochę luzu(nie mogłem dostać nowych) więc może to jest problem??? Pomóżcie Bo nie wiem czy warto inwestować w nowy wałek za 70 zł. Dodam że
ten wodzik metalowy który się obraca na 2 połówce zębatki działał normalnie i dociskał tę drugą (Tj wtedy Kiedy miałem zębatki w lewej połówce karteru gdy silnik był rozebrany. I prosił bym o pomoc bo ten kto remontował silnik
przede mną to nie dał żadnych podkładek, pod kosz sprzęgła, na wał i kopniak, Ja dałem na wał odpowiedni dystans i przestał latać na boki i już nie gaśnie jak puszczam sprzęgło. Ale czy jest wymagana pod kosz? Bo teraz nie mam
i działa normalnie. HELP. AHA na zdjęciu nr 1 oznaczyłem podkładkę którą dałem między łożysko a zębatkę gdyż łożysko po wbiciu weszło za głęboko i zębatka ocierała o karter. Nr 2 to oryginalna podkładka pod kopniak, a nr 3 to
podkładka między łożyskami wału dobrana doświadczalne w celu wyeliminowania luzu wału (jej zastosowanie wyeliminowało u mnie problem gaśnięcia na sprzęgle) CZY DOBRZE TEN SILNIK ZŁOŻYŁEM? Ew. Czy powinno być więcej-mniej podkładek?
Przekierowanie